Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al wat uurtjes zitten in het uitzoeken van een geschikte NAS voor bij mij thuis. Het belangrijkste waarvoor ik de NAS wil gebruiken is als opslagplaats voor films. Ik wil de NAS koppelen aan mijn router zodat ik het via mediaplayer(s) kan streamen naar de tv's in huis.

Nu zat ik te twijfelen tussen de volgende NAS systemen:

- Synology DS211+
- QNAP 212
- Netgear Ultra 2

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Netgear Ultra 2, omdat deze NAS op dit moment de goedkoopste is. Daarnaast denk ik, met de nadruk op denk, dat deze NAS voldoet aan mijn eisen.

Zouden jullie mij misschien advies kunnen geven over welke NAS jullie zouden aanschaffen en waarom.

Tnx,

Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 14:25
Elke nas met opslag en een netwerk verbinding is geschikt voor jouw oplossing. Dus kies de ene met de meeste opslag en de goedkoopste :)
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:26:
[...]

Dat ben ik er inderdaad vergeten bij te vertellen. Ik wil er het liefst ook een app als nzbget of sannzbd opzetten, zodat ik mijn films direct op de NAS heb staan.
Ah oke nu gaat mijn stelling dus niet meer op :p

[ Voor 55% gewijzigd door Killertjuh op 23-12-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Als je alleen wilt opslaan en streamen is een 211j ook goed te doen, je hebt er zeker geen 211+ voor nodig. Als je er ook mee wilt downloaden, website hosten etc etc dan is het een ander verhaal.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moby schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:19:
Als je alleen wilt opslaan en streamen is een 211j ook goed te doen, je hebt er zeker geen 211+ voor nodig. Als je er ook mee wilt downloaden, website hosten etc etc dan is het een ander verhaal.
Dat ben ik er inderdaad vergeten bij te vertellen. Ik wil er het liefst ook een app als nzbget of sannzbd opzetten, zodat ik mijn films direct op de NAS heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 14:25
- Synology DS211+
Download clients
De geïntegreerde Bittorrent client kan zonder moeite torrents voor je downloaden. Vervolgens deel of stream je deze weer gemakkelijk via het netwerk. NZBget is vergelijkbaar aan de Bittorrent client, maar download bestanden van de zogenaamde nieuwsgroepen, ook wel usenet genoemd. Zo download je NAS server moeiteloos films, muziek en andere bestanden voor je, ook als je computer uit staat.

- QNAP 212
Downloaden met Bittorrent
De geïntegreerde Bittorrent software kan zonder moeite torrents voor je downloaden. Vervolgens deel of stream je deze weer gemakkelijk via het netwerk. Met gemakkelijk te installeren add-on software kan de Qnap TS-212 hetzelfde doen met bestanden van nieuwsgroepen (usenet) en eMule. Zo download deze NAS-oplossing moeiteloos films, muziek en andere bestanden voor je, ook als je computer uit staat

- Netgear Ultra 2
De geïntegreerde Bittorrent client downloadt zonder moeite torrents voor je, ook als de computer uit staat. Vervolgens deel of stream je de bestanden gemakkelijk via het netwerk.

Ik kan niet gelijk vinden of netgear ook via nieuws groepen kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Killertjuh schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:47:
- Synology DS211+
Download clients
De geïntegreerde Bittorrent client kan zonder moeite torrents voor je downloaden. Vervolgens deel of stream je deze weer gemakkelijk via het netwerk. NZBget is vergelijkbaar aan de Bittorrent client, maar download bestanden van de zogenaamde nieuwsgroepen, ook wel usenet genoemd. Zo download je NAS server moeiteloos films, muziek en andere bestanden voor je, ook als je computer uit staat.

- QNAP 212
De geïntegreerde Bittorrent software kan zonder moeite torrents voor je downloaden. Vervolgens deel of stream je deze weer gemakkelijk via het netwerk. Met gemakkelijk te installeren add-on software kan de Qnap TS-212 hetzelfde doen met bestanden van nieuwsgroepen (usenet) en eMule. Zo download deze NAS-oplossing moeiteloos films, muziek en andere bestanden voor je, ook als je computer uit staat

- Netgear Ultra 2
De geïntegreerde Bittorrent client downloadt zonder moeite torrents voor je, ook als de computer uit staat. Vervolgens deel of stream je de bestanden gemakkelijk via het netwerk.

Ik kan niet gelijk vinden of netgear ook via nieuws groepen kan downloaden.
Heb gelezen dat er op de Netgear ook nzbget en sannzbd gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:15
Als eigenaar van een seaget NAS en een Synology kan ik je meegeven dat de DSM (dat is dat gebruikersinterface) van de synology wel heel erg prettig is. En een + is snel genoeg voor SABnzb en dan kun je tussendoor nog allerlei andere rotzooi doen.
Hoewel de synology via de downloaddirector ook zelf met nzb's kan omgaan. Je moet ze dan nog wel zelf uitpakken en repareren. Maar ik gebruik dus de ingebouwde downloader.
En via wat packages kun je ook torrents zoeken op pirate bay en meer van dat gedoe.

Al met al, erg prettig apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maartend schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:26:
Als eigenaar van een seaget NAS en een Synology kan ik je meegeven dat de DSM (dat is dat gebruikersinterface) van de synology wel heel erg prettig is. En een + is snel genoeg voor SABnzb en dan kun je tussendoor nog allerlei andere rotzooi doen.
Hoewel de synology via de downloaddirector ook zelf met nzb's kan omgaan. Je moet ze dan nog wel zelf uitpakken en repareren. Maar ik gebruik dus de ingebouwde downloader.
En via wat packages kun je ook torrents zoeken op pirate bay en meer van dat gedoe.

Al met al, erg prettig apparaat
Dus als ik het goed lees, maak jij geen gebruik van SABnzb?
Als die ingebouwde downloaddirector goed werkt, dan is het alleen nog een kwestie van opzoek gaan de juiste app om je files te repareren?

Ik begin op dit moment steeds meer de synology te waarderen. Hij wordt op zeer veel forums goed beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:40:
[...]

Dus als ik het goed lees, maak jij geen gebruik van SABnzb?
Als die ingebouwde downloaddirector goed werkt, dan is het alleen nog een kwestie van opzoek gaan de juiste app om je files te repareren?

Ik begin op dit moment steeds meer de synology te waarderen. Hij wordt op zeer veel forums goed beoordeeld.
Ik heb tot op heden nog niet zo'n app gevonden. En nee, ik maak geen gebruik van SABnzb. Maar wat de Syn wel weer kan ; ik log in op dat ding, ga naar fileserver, klik rechts op een rar, hij gaat uitpakken en ik kan gewoon weer uitloggen. En de pc kan uit terwijl dat ding zijn gehele gang gaat.

Enkel het repareren kan niet via fileserver, dat moet echt met par.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57

bebopper

I'm an absolute beginner...

Heb zelf een QNAP 219P, gebruik SABNZB+ en dit werkt perfect. Je gooit een nzb file in een map op de NAS en deze wordt gedownload, gerepareerd en uitgepakt (waarbij je kunt configureren waar deze uitgepakte file terecht moet komen). Ook zijn er nog veel meer applicaties die je kunt installeren via de QNAP interface (zoals bvb Squeezebox server dat ik zelf heb draaien). Ben er zelf iig erg tevreden mee :) (maar heb geen ervaring met de andere NAS systemen dus kan ze niet vergelijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens allemaal bedankt voor de reacties alvast, dit helpt zeker bij het maken van de keuze.

Nog een vraag:

Mocht ik gebruik gaan maken van die ingebouwde downloaddirector, hoe gaat dat repareren dan in zijn werk. Op mijn pc maak ik nu zelf gebruik van QuickPAR.

Mooi dat veel mensen tevreden zijn over SANnzb, mocht de downloaddirector toch niet lekker werken, dan kan ik altijd deze app gebruiken.

Ik ben nu wel overgestapt van de Netgear naar de Synology. Dit is wel weer 70 eurotjes duurder, maar ik denk dat dit het wel waard is. De QNAP 219p is weer 50 euro duurder dan de Synology en ik moet toch ergens een grens leggen.

Ik ga dus waarschijnlijk voor de Synology.

Tnx voor de replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben er toch nog niet helemaal uit.
Ik zit nu te twijfelen tussen de QNAP 212 en de Synology 211+.

Ik vind de QNAP een stuk aantrekkelijker omdat deze "maar" 180 euro kost. De Synology daarentegen kost op dit moment 260 euro.

Wat ik me nu afvraag is performed de QNAP 212 nog goed op het moment dat je er een nieuwsgroep app als SABnzb opzet. Is dit het geval dan zal de QNAP 212 voldoen, want ik wil eigenlijk alleen maar mijn media opslaan en streamen vanaf de NAS.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:29:
want ik wil eigenlijk alleen maar mijn media opslaan en streamen vanaf de NAS.
Als je enkel dat wilt, kijk dan gewoon even naar de Syn 111J. Die is er perfect voor, maar daar moet je dan geen SABnzb opzetten.

[ Voor 39% gewijzigd door maartend op 27-12-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maartend schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:32:
[...]

Als je enkel dat wilt, kijk dan gewoon even naar de Syn 111J. Die is er perfect voor, maar daar moet je dan geen SABnzb opzetten.
Het wordt 1 van bovenstaande, die J series schelen niet veel qua prijs van de qnap 212. Maar als ik jou zo hoor dan zijn beide goed genoeg om te doen wat ik ermee wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:51:
[...]

Het wordt 1 van bovenstaande, die J series schelen niet veel qua prijs van de qnap 212. Maar als ik jou zo hoor dan zijn beide goed genoeg om te doen wat ik ermee wil doen?
Qnap heb ik geen ervaring mee, de syn wel zoals ik al aangaf en ik moet wel zeggen dat ik een syn aanhanger ben. Heerlijke interface en voor van alles en nogwat inzetbaar. En als ik geld had ging de 108j eruit en kwam de 212+ erin. Is toch echt beduidend sneller.

Maar waarom ga je niet voor de 110J? Kost geen drol meer. Kan wel maar 1 schijf in, maar dat lijkt me in jou geval niet erg.

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 27-12-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maartend schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:53:
[...]

Qnap heb ik geen ervaring mee, de syn wel zoals ik al aangaf en ik moet wel zeggen dat ik een syn aanhanger ben. Heerlijke interface en voor van alles en nogwat inzetbaar. En als ik geld had ging de 108j eruit en kwam de 212+ erin. Is toch echt beduidend sneller.

Maar waarom ga je niet voor de 110J? Kost geen drol meer. Kan wel maar 1 schijf in, maar dat lijkt me in jou geval niet erg.
Dan weet jij niet hoeveel ik download, haha. 2 schijven is een must, zeker met het oog op de toekomst.
Een aantal collega's van mij hebben een qnap en die schijnt ook redelijk simpel in te stellen te zijn. Die hebben dan alleen een QNAP 412, maar de 212 is hetzelfde alleen maar 2 bays. Die Synology wordt inderdaad goed beoordeeld, maar is best prijzig voor een 2 bay nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:59:
[...]

Dan weet jij niet hoeveel ik download, haha. 2 schijven is een must, zeker met het oog op de toekomst.
Een aantal collega's van mij hebben een qnap en die schijnt ook redelijk simpel in te stellen te zijn. Die hebben dan alleen een QNAP 412, maar de 212 is hetzelfde alleen maar 2 bays. Die Synology wordt inderdaad goed beoordeeld, maar is best prijzig voor een 2 bay nas.
Ik heb het iidee dat je een beetje een opel met een BMW aan het vergelijken bent. De specs tussen die 2 nassen zijn behoorlijk verschillend.

Syn draait op 2GHz, de Qnap op 1,2. De syn heeft 512 MB, de Qnap 256 (een verschil dat je heel duidelijk merkt bij SABnzb), de syn heeft USB 3.0 aan boord, de qnap niet.

Neem dat ook mee in je afwegingen. De syn lijkt meer op de toekomst voorbereid door oa. die usb 3.0 en de qnap is meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maartend schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:07:
[...]

Ik heb het iidee dat je een beetje een opel met een BMW aan het vergelijken bent. De specs tussen die 2 nassen zijn behoorlijk verschillend.

Syn draait op 2GHz, de Qnap op 1,2. De syn heeft 512 MB, de Qnap 256 (een verschil dat je heel duidelijk merkt bij SABnzb), de syn heeft USB 3.0 aan boord, de qnap niet.

Neem dat ook mee in je afwegingen. De syn lijkt meer op de toekomst voorbereid door oa. die usb 3.0 en de qnap is meer van deze tijd.
Je hebt gelijk. Ik zag ook wel dat qua processor, ram en usb 3.0 aansluiting allemaal in het voordeel zijn van de synology. Misschien moet ik maar niet zeiken over 80 eurotjes en gewoon de synology halen. Trouwens de 211+ heeft toch een 1.6Ghz?

Ik weet voldoende denk ik nu.
Heel erg bedankt voor je hulp.

tnx.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:48
Ik denk voor je gemak bij de Syno de packes via suberzebulon kan downloaden:
http://synoblog.superzebulon.org/ Hier staan packages die dus SabNZB, Couchpotato en Sickbeard voor je installeren. Een kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Aja, natuurlijk, wat Freeze ook zegt. Is echt zo makkelijk.

En de 211+ ; Dit bestaat uit een verder ongespecificeerde 1,6GHz-cpu, 512MB geheugen en een chip die hardwarematige encryptie voor zijn rekening neemt. De nas beschikt over twee hot swappable hardeschijfopeningen, die zowel 2,5"- als 3,5"-schijven kunnen huisvesten. Verder zijn er nog drie usb 2.0-poorten, een esata-poort en een sd-kaartlezer aanwezig.

Prijsverschil met de 212+ is te klein om niet voor de 212+ te gaan dan.

Maar je moet die Qnap dus vergelijken met de 212J.
De 212+ is echt van een andere orde.

En nogmaals, ik zou het weten, maar dat is omdat ik met mijn lekenervaring zo teverden ben over die NAS. En nu kan ik er al heel wat meer mee. (via Rsync naar een heel goedkoop Seagte nasje backuppen bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maartend schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:26:
Aja, natuurlijk, wat Freeze ook zegt. Is echt zo makkelijk.

En de 211+ ; Dit bestaat uit een verder ongespecificeerde 1,6GHz-cpu, 512MB geheugen en een chip die hardwarematige encryptie voor zijn rekening neemt. De nas beschikt over twee hot swappable hardeschijfopeningen, die zowel 2,5"- als 3,5"-schijven kunnen huisvesten. Verder zijn er nog drie usb 2.0-poorten, een esata-poort en een sd-kaartlezer aanwezig.

Prijsverschil met de 212+ is te klein om niet voor de 212+ te gaan dan.

Maar je moet die Qnap dus vergelijken met de 212J.
De 212+ is echt van een andere orde.

En nogmaals, ik zou het weten, maar dat is omdat ik met mijn lekenervaring zo teverden ben over die NAS. En nu kan ik er al heel wat meer mee. (via Rsync naar een heel goedkoop Seagte nasje backuppen bijvoorbeeld)
Ik wou de net voor de 211+ gaan, maar hij is nu alweer gestegen naar de 300 euro. Dit vind ik dan weer net teveel. Ik ga dan waarschijnlijk voor de ds 212. Deze ziet er qua specs ook goed uit. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ze in deze volgorde kopen.

- Synology
- Synology
- Synology

Waarom?
Omdat de mogelijkheden bij Synology het meest uitgebreid zijn en de ondersteuning en updates van Synology gewoon niet te evenaren zijn door de andere. Je kunt zo veel regelen en afstellen voor je netwerk gebruikers. Simpelweg geniaal ding.

Heb zelf de 109 gehad en nu een 411-II.
Nooit meer wat anders. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:14:
Ik zou ze in deze volgorde kopen.

- Synology
- Synology
- Synology
Ik heb er nix aan toe te voegen.
Maar dat was al bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, duidelijk dat synology bij de meeste de voorkeur heeft, haha.
Maar de 212, dus niet de + is ook een prima apparaat? Daarnaast de prijs (253) is nog wel te doen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:25:
Ok, duidelijk dat synology bij de meeste de voorkeur heeft, haha.
Maar de 212, dus niet de + is ook een prima apparaat? Daarnaast de prijs (253) is nog wel te doen vind ik.
Het hardware verschil is te groot en het prijsverschil te klein.
En trouwens, je moet er toch ook nog hdd's in doen? Die kosten momenteel toch ook een kapitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maartend schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:00:
[...]

En trouwens, je moet er toch ook nog hdd's in doen? Die kosten momenteel toch ook een kapitaal.
Ja, er moeten ook nog hdd's in, ik begin wel met 1 hdd. Breid hem later uit. De + is 310 volgens mij. Maar die 60 euro extra die in de + gaat zitten, zou ook besteed kunnen worden aan een hdd. Het probleem is dat ik niet teveel geld wil uitgeven aan een nas als het overkill is voor wat ik ermee wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

maartend schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:00:
[...]

??? precies andersom lijkt me...

Het prijsverschil tussen de 212 en 212+ is relatief groot tov de prestatieverbetering. Bovendien (en belangrijker), wat TS er mee wil doen is de 212 prima geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JPS schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:17:
[...]

??? precies andersom lijkt me...

Het prijsverschil tussen de 212 en 212+ is relatief groot tov de prestatieverbetering. Bovendien (en belangrijker), wat jij er mee wil doen is de 212 prima geschikt.
Ok, de keuze is gemaakt. Als ik morgen thuis ben, ga ik hem bestellen met een f4 spinpoint van Samsung erbij
Pagina: 1