[VBA] Actief dialoogvenster, nieuw Word document openen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten Kroon
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-04 16:53
Beste tweakers ik een kort VBA vraagje.

Ik heb een Word sjabloon gemaakt met daarin een dialoogvenster. Nu wil ik graag wat informatie uit een ander Word document kopiëren en in het dialoogvenster plakken. Dit lukt echter niet omdat Word aangeeft:

"de opdracht is niet beschikbaar omdat er een dialoogvenster is geopend"

Heeft een van jullie een goed idee? Ik heb al gezoch op Google maar kan hier eigenlijk niets over vinden. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:14

Reptile209

- gers -

Waarom moet je die copy-actie doen terwijl de dialog open staat? Kan je die actie niet na het sluiten uitvoeren? Of dialoog sluiten, kopieeren en dialoog weer openen voor een vervolgactie?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten Kroon
Dat kan maar dat maakt het formulier er niet gebruiksvriendelijker op. Het liefste wil ik dus gewoon de text in mijn dialoogvenster kunnen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedoel je een userform? dan kan je deze niet-modaal oproepen en wordt deze actie niet geblokkeerd.
Visual Basic:
1
mijnuserform.show vbmodeless
opgelet, alle menu's enz. zijn dan ook toegankelijk terwijl het dialoogvenster getoond wordt.

maar waarom haal je de tekst niet automatisch uit het document?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten Kroon
Omdat gebruikers bepaalde delen van documenten willen kopiëren en dan in het dialoogvenster willen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten Kroon
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:18:
bedoel je een userform? dan kan je deze niet-modaal oproepen en wordt deze actie niet geblokkeerd.
Visual Basic:
1
mijnuserform.show vbmodeless
opgelet, alle menu's enz. zijn dan ook toegankelijk terwijl het dialoogvenster getoond wordt.
Dit werkt prima! Thanks!
Pagina: 1