ZyXel P-2812HNU-F1 firmware update & Voip werk niet

Pagina: 1
Acties:

• GC-Martijn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-12-2018
Normaal los ik dit altijd zelf wel op, echter dit keer is er iets dat ik over het hoofd zie waarschijnlijk ?

Ik heb gisteren van Tweakdsl een ZyXEL P-2812HNU-F1 gekregen ivm VDSL welke pas volgende week donderdag actief is. Het betreft een upgrade en heb momenteel dus gewoon nog internet/voip.

De vorige modem was direct met een telefoonkabel aangesloten via het isra punt http://i916.photobucket.c...1/JackyD1980/IMG_1602.jpg

De nieuwe moest volgens mij persee met de splitter...

INTERNET:
Het internet op moment nog via adsl werkt (via vpi 0/35)

VOIP:
Ik kan via de modem gewoon de telefoon overlaten gaan (als test).
De modem ziet gewoon de telefoon, en sip account geeft geen errors.

Maar wanneer ik de telefoon van de hoorn neem, hoor ik wel de juiste piep toon, maar inclusief een soort tik geluid.
Wanneer ik vervolgens een nummer 'draai' krijg ik een error piep toen (taditu taditu)

FIRMWARE:
Dan zag ik dat er nog een vrij oude firmware op stond , en heb ik hier:
http://www.zyxel.com/gsea...LL&keyword=&submit=Submit de laatste gedownload, en het zip bestand uitgepakt.
Deze bevat een .pdf / .bin / .rom file.

Wanneer ik via de modem 'firmware upgrade' doe, en het .bin file upload krijg ik na een tijdje een error: "not the correct file". (terwijl dat eigenlijk wel is...)

// - bla la

• ajw
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-01 23:04

ajw

Mijn provider vertelt mij erbij dat de splitter er juist tussen uit moet voor VDSL. Daarnaast dat de overgang naar VDSL en firmware updates automatisch gaan. Als je de ZyXel.com firmware erop zet, ben je in elk geval zeker dat je provider er niet meer bij kan (maar of dat een goed idee is weet ik niet, heb je geen back-up van de initiële leveringsstaat?).

• GC-Martijn
heb je geen back-up van de initiële leveringsstaat?).
Die heb ik gemaakt, maar daar is eigenlijk ook niks aan veranderd.

Ik ben zo iemand, die meestal de laatste versie van iets wil hebben.
Aangezien er nu een 'behoorlijk' oude versie op staat wou ik graag een firmware update doen.
Alleen zegt de modem telkens dat de firmware niet de juiste is...

Terwijl ik die gewoon van de website heb gehaald.

Misschien moet ik inderdaad even wachten tot volgende week , dan heb ik VDSL en ook automatisch de laatste firmware. misschien werkt voip dan ook.

// - bla la

• GC-Martijn
Update: voip werkt, bij sip account / more / Outbound Proxy vergeten...

Blijf ik het toch nog irritant vinden dat ik zelf niet de firmware kan upgraden.
Er zitten lomp veel bugfixes in en een aantal features.

Ik kan me ook niet voorstellen dat tweakdsl dit automatisch voor mij doet, of moet ik dan iets open zetten in de modem ?

edit:
firmware ook opgelost, de verwarring is ontstaan doordat deze pagina:
http://www.zyxel.com/gsea...-2812HNU-F1&submit=Submit

alles geeft van de P-2812HNU-F1 , daar staat dan de firmware: 3.11(TUJ.0)C0
Ik heb de firmware: V3.10(TUE.1)

TUE is een totaal andere versie dan de TUJ, het schijnt dat sommige versies (aldus zyxel) niet geupgrade kunnen worden, alleen door de provider.

[ Voor 41% gewijzigd door GC-Martijn op 24-12-2011 10:18 ]

// - bla la