Videokaart op aparte voeding

Pagina: 1
Acties:

• l.s
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-01 14:18
Beste mede-tweakers!

Is het mogelijk om voor de videokaart een aparte voeding te gebruiken? Dus dat ik 2 voedingen in de pc heb, 1 voor de videokaart en 1 voor al het andere, harde schijven, processor, mobo etc.

Gr

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:53

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dat kan, moet je die twee voedingen wel gelijk schakelen. Kun je doen door twee draadjes door te verbinden. Zoek even op google hoe precies, maar ik vraag me af of je het wilt. Beter gewoon één krachtige voeding kopen lijkt me?

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• l.s
Ja maar dit is eigenlijk alleen even om te testen, want ik heb twee voedingen, namelijk een 1000 watt en een van 1200watt, die van 1000 heeft niet 2x8 pins wat de videokaart nodig heeft dus vandaar, maar werkt het niet zonder dat ik die draaidjes door verbind dan? want het is eigenlijk alleen even als test ;p

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

l.s schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 08:32:
Ja maar dit is eigenlijk alleen even om te testen, want ik heb twee voedingen, namelijk een 1000 watt en een van 1200watt, die van 1000 heeft niet 2x8 pins wat de videokaart nodig heeft dus vandaar, maar werkt het niet zonder dat ik die draaidjes door verbind dan? want het is eigenlijk alleen even als test ;p
Die videokaart moet spanning krijgen op het moment dat de PC aangaat, en dus moet de voeding die je videokaart van prik voorziet ook aangaan tegelijk me de andere voeding.

Enige ding is, je videokaart krijgt ook stroom via het PCI-e slot, je bent dus via je moederbord die twee voedingen aan het aansluiten op dezelfde videokaart, en dat kan nogal wat problemen opleveren.

Beter gebruik je die 1200W voeding om je hele PC te poweren als je 'm wilt testen.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 09:24

skoozie

SCSI

l.s schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 08:32:
ALs je alles wil slopen zou dat een goede optie zijn,
als test kan je beter even iets als dit kopen: http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=1819

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• l.s
Dat is dus nog een ander probleem dat ik niet heb verteld, hehe, die voeding is dus waarschijnlijk kapot, het is allemaal een beetje een raar verhaal.. ik haal denk ik gewoon even een simpel pci-e videokaartje vanuit een andere pc die geen voeding nodig heeft (althans, via het moederbord alleen nodig heeft) want ik zie al dat dit niet gaat werken.. Ik heb een moederbord (de Gigabyte GA-X58-UD5 en deze geeft nogal wat error codes weer op het moederbord zelf)

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

skoozie schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 08:35:
[...]

ALs je alles wil slopen zou dat een goede optie zijn,
als test kan je beter even iets als dit kopen: http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=1819
Met hem. ^^

• l.s
Is opgelost! :) thanks iedereen voor de hulp!
Pagina: 1