Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 10:38
fouten in billing/rekening KPN mobiel personal sim - 23 dec 2011 04:03
Ik ben erachter gekomen dat KPN een grote fout in de billing heeft zitten bij de personal sim abonnementen. (tot 5 september 2011 verkocht) Helaas heeft bellen met de klantenservice geen zin want deze mensen zijn zo goed getraind, ze zien in 1 minuut dat alles klopt waarna ze je vriendelijk vragen om op te hangen anders doen hun het. Ook via de email krijgt men hetzelfde antwoord. De fout zit hem in het veranderen van het abonnement. Hierbij kunnen klanten tot wel 100 euro gedupeerd worden. Zelf heeft mij dit 6 maanden geleden al 100 euro gekost en vorige maand wederom 100 euro. Vandaag wederom mijn abonnement aangepast en nog steeds zit deze fout erin. Mijn vraag, weet iemand of er nog zoiets bestaat als een ideeenmanagement van KPN? Vroeger in de PTT tijd was er een afdeling die hield zich met dit soort dingen bezig en werd men ook beloond als men zo'n gaten in de billing aan het licht bracht. Momenteel zit ik zelf in het traject van de geschillencommissie, dus voor mijn geld ben ik niet bang. Graag wil ik dit aan KPN kenbaar maken zodat KPN gedupeerden kan compenseren nog voordat mijn zaak over vermoedelijk 6 maanden aan bod komt.

Als men op de hoogte is van de fout kan men hier ook gewin uit halen, maar over het algemeen is de klant de dupe bij deze fout. Ik waag nog een laatste poging dit bij KPN aan het verstand te brengen, maar wie niet luistert moet maar voelen is mijn volgende standpunt. Dan volgt binnenkort mijn volledige onderbouwing en met bewijsstukken op dit forum zodat mensen zelf na kunnen kijken of en voor hoeveel ze benadeeld zijn.

Indien iemand mij verder kan helpen naar het zoeken van het ideeënmanagement van KPN , graag.

maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:34

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

grave176 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 04:06:
Indien iemand mij verder kan helpen naar het zoeken van het ideeënmanagement van KPN , graag.
lol :')

Zaalmanagers bij KPN kunnen dit soort dingen oppakken en doorgeven, heb weleens iets soortgelijks meegemaakt en aan mijn manager doorgegeven. Uiteindelijk is het ook rechtgetrokken.
Je zoekt er te veel achter / je hebt de verkeerde mensen gesproken / je legt het verkeerd uit.

En waarom krijg ik de indruk dat je aan het "dreigen" bent? Als je een fout in KPN's systeem ziet waar mensen de dupe van zijn is het toch prettig om dit openbaar te maken? of mag dat niet vanwege je geschil?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
Nou het probleem is als volgt:

Stel je hebt een personal sim van kpn waarbij de belbundel van 1 januari tot 1 februari loopt. Nu kun je bij de PS je abonnement onbeperkt omhoog en omlaag zetten, iedere maand opnieuw. Als ik op 15 januari besluit mijn abonnement van PS 1500 (1500 min/sms voor 150 euro pm) om wil zetten naar PS 150 (100 min/sms voor 30 euro) dan worden de abonnementskosten netjes berekend, dwz halve maand 150 euro en halve maand 30 euro. Bij de PS krijgt men een waardebundel die men kan gebruiken in nederland en in het buitenland. Dit is het maandelijkse bedrag minus 10 euro euro voor de PS smart of 12,50 euro voor de PS iphone voor de 1gb internet. Als we even snel rekenen zou het "beltegoed" dus 75 euro + 15 euro = 90 euro - 10 euro voor internet (smart) = 80 euro zijn.
Deze kan men dus vrij besteden voor bellen en sms'sen in binnen en buitenland.
Nu het probleem, als mijn abonnement dus op 15 januari omzet word, word de volledige nieuwe bundel toegekend. In dit voorbeeld krijg de klant geen 80 euro beltegoed maar slechts 20 euro van de nieuwe belbundel over de hele maand. Stel men wijzigt op 31 januari zijn bundel van 1500 naar 100 dan krijgt men ipv 136 euro tegoed slechts 20 euro. Het factureren van de abonnementskosten verloopt hierbij wel correct. Als men dus op 31 januari besluit om het abonnement te wijzigen naar een (veel) lagere bundel en men heeft zich netjes aan de minuten gehouden of zelfs nog beltegoed over van de vorige maand moet men in dit voorbeeld dus fors bijbetalen. Andersom als ik bijvoorbeeld op 31 januari mijn abonnement van 100 minuten omhoog zet naar 1500 minuten krijg ik niet 25 euro beltegoed voor de maand januari maar de volle 140 euro, terwijl ik pas voor de abonnementskosten hoef te betalen vanaf de 31e. Aangezien de meesten zich gewoon houden aan hun minuten waar ze op geabonneerd zijn, zal dit extra bedrag dus gewoon vervallen en heeft de klant er geen voordeel aan. Aan de andere kant moet de klant dus fors bijbetalen als deze zijn abonnement verlaagd.
Vanmorgen wederom de proef op de som genomen, mijn abonnement verhoogd van 150 min naar 200 minuten. Ik had 40,24 te besteden deze maand en na mijn wijziging krijg ik 46,70 euro. Terwijl de abonnementskosten voor mij van 35 naar 40 euro gaan . (PS iphone) Ik hoef alleen maar voor 8 dagen de hogere bundel te betalen terwijl ik voor de volle maand de extra bundel krijg. Aangezien ik nu weer moet wachten tot 23 januari om te kunnen wijzigen kan ik deze pas vanaf 1 februari weer verlagen anders betaal ik bijna de volle maand januari de hogere bundel en krijg de lagere.

Ik zal straks 2 facturen toevoegen waarop te zien is dat ik van de hoogste bundel naar de laagste bundel migreer.

Dus :

wil je omhoog, doe dit liefst op de laatste dag van je oude bundel (dit geval 31e) je krijgt meeste gratis beltegoed
wil je omlaag, doe dit liefst op de eerste dag van je nieuwe bundel (dit geval de 1e) je verliest niks.

Uiteraard zijn de tarieven voor het bellen met de PS1500 en PS100 verschillend waardoor het verschil anders kan uitpakken. Gebruikt men de waardebundel uitsluitend voor het buitenland dan zijn de berekeningen wel volledig juist , omdat hier geen onderscheidt gemaakt word tussen de verschillende abonnementen. Deze zijn voor ieder abonnement gelijk. Dus binnenkort op wintersport in het buitenland ? doe er je voordeel mee, het tegoed verschijnt meteen bij "mijn kpn"

maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
bijgaande 2 voorbeelden

http://img209.imageshack.us/img209/9739/voorbeeld1.jpg
http://img690.imageshack.us/img690/9651/03680001.jpg

dit is een juiste factuur zoals het moet:

http://img576.imageshack.us/img576/8756/voorbeeld2.jpg

Dit zijn 2 verschillende nummers in 2 maanden tijd.