Binnenkort verbeterde versie van Linksys E4200

Pagina: 1
Acties:

• amstelerdammer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-10-2024
Binnenkort is als het goed is de Linksys E4200v2 te krijgen. Zie:
"Cisco Introduces Powerful New Version of Its Linksys E4200 Wireless Router".
Verbeteringen bij de E4200v2 zijn o.a.:
-nu op zowel 2.4 als 5 GHz max. 450Mbps (2 maal 3x3)
-snellere CPU (1.2 GHZ)

In de USA al te koop, dus hopelijk binnenkort ook bij ons.
Dus als je (zoals ik) van plan was een E4200 te kopen kan je beter nog even wachten.

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:36

oCe

aka Dookie.

De V2 is niet zozeer beter dan de V1, review: http://www.smallnetbuilde...band-n900-router-reviewed Vandaag zelf maar de E4200V1 gekocht en besloten niet te wachten op de V2.

[ Voor 18% gewijzigd door oCe op 23-12-2011 19:14 ]

-I am Jack's wasted life.

• amstelerdammer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-10-2024
Bedankt voor deze reply! :)
De verschillen tussen de V1 en V2 blijken dus nog veel groter te zijn dan ik eerst begreep: het is (inwendig) een totaal opnieuw ontworpen apparaat. Raar dat ze die naam dan hetzelfde houden met alleen "V2". Zal wel weer marketing zijn...
Het is interessant om te zien dat, in ieder geval in de door jou gevonden review, de V2 inderdaad niet per se beter is dan de V1, en meestal zelfs iets slechter. Dat zou je niet verwachten met zo'n veel snellere CPU.
Alleen bij 2.4 GHz met drie streams is de V2 uiteraard wel duidelijk een verbetering, maar dan moet je natuurlijk wel client devices hebben die dat ook kunnen.

Overigens begrijp ik nu dat de V1 gewoon naast de V2 blijft bestaan. Het is dus mogelijk dat de V1 goedkoper wordt als de V2 uitkomt.
Ik wacht dus toch nog even tot de V2 hier leverbaar is, ook om wat meer reviews af te wachten.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-02 14:12

mark-k

AKA markkNL

Ik heb zelf de V1 een tijd terug al gekocht, was in de aanbieding bij de Office Center. Tot nu toe nog niks te klagen over mijn E4200.