PC Games spelen op iPad 2

Pagina: 1
Acties:

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
De vraag klinkt misschien niet logisch... Maar toch lijkt het mij een ultieme droom. :)
Ik ben bezitter van een iPad 2, en speel graag vele games op mijn pc. Nu is mijn vraag, zou een game als De Sims, Anno, Starcraft, World Of Warcraft of GTA op de iPad kunnen spelen doormiddel van streaming?

Vandaag heb ik GTA III aangeschaft in de App Store, gameplay is prima te doen op touchscreen, dus waarom zou ik het beeld van GTA IV niet kunnen streamen met de gameplay van GTA III iOS versie?

Alvast bedankt! 8)

Edit: Er was altijd zoiets als EveryAir, helaas is dat er ook niet meer... :(

[ Voor 10% gewijzigd door iApp op 23-12-2011 00:04 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNY
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:20

GNY

OnLive is waarschijnlijk wat jij zoekt.

(Dit was overigens de eerste hit die ik kreeg toen ik 'streaming gaming' zocht op google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Maar is nog niet voor Europa, en ik heb die games al gekocht voor mijn pc. Moet ik nu de games ook opnieuw kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
HardCoreGamer schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:41:
Maar is nog niet voor Europa, en ik heb die games al gekocht voor mijn pc. Moet ik nu de games ook opnieuw kopen?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 10:03

Terrestraeon

END OF LINE

Je zou Splashtop Remote kunnen proberen.

Het is een app waarmee je je computer kunt bedienen via jet netwerk. Je computer moet dus wel aanstaan en doet al het werk, maar je krijgt het beeld op je iPad te zien en kan het bedienen met je iPad. Ik heb echter geen idee of de framerate voldoende zal zijn (afhankelijk van je netwerk neem ik aan).

World of Warcraft is bijvoorbeeld al zichtbaar bij één van hun presentatieafbeeldingen in de app store.

Lijkt me precies wat je zoekt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Terrestraeon op 28-12-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmit99
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:31
Chris5488 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:56:
Je zou Splashtop Remote kunnen proberen.

Het is een app waarmee je je computer kunt bedienen via jet netwerk. Je computer moet dus wel aanstaan en doet al het werk, maar je krijgt het beeld op je iPad te zien en kan het bedienen met je iPad. Ik heb echter geen idee of de framerate voldoende zal zijn (afhankelijk van je netwerk neem ik aan).

World of Warcraft is bijvoorbeeld al zichtbaar bij één van hun presentatieafbeeldingen in de app store.

Lijkt me precies wat je zoekt :)
Dit lijkt me echt heel interessant! Hoe ga je echter om met het verlies van je muis? Iets onscreen? Civilization V op mn iPad2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:53
wsmit99 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:56:
[...]

Dit lijkt me echt heel interessant! Hoe ga je echter om met het verlies van je muis? Iets onscreen? Civilization V op mn iPad2....
Civ5 is prima te spelen zonder muis op mijn MBP, dus de iPad zou ook geen probleem zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmit99
TLRnZ schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:31:
[...]

Civ5 is prima te spelen zonder muis op mijn MBP, dus de iPad zou ook geen probleem zijn.
Call me stupid, maar hoe gaat dat dan precies? Pijltjestoetsen of enkel via je toetsenbord? In civ5 loop ik voortdurend te scrollen en te zoomen met de muis en ik ben bang dat ik helemaal gestoord word als dat via een onscreen toetsenbord moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:42
wsmit99 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:27:
[...]

Call me stupid, maar hoe gaat dat dan precies? Pijltjestoetsen of enkel via je toetsenbord? In civ5 loop ik voortdurend te scrollen en te zoomen met de muis en ik ben bang dat ik helemaal gestoord word als dat via een onscreen toetsenbord moet.
Waarschijnlijk gebruikt hij zijn trackpad gewoon ;)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmit99
arjen9551 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:30:
[...]

Dames en heren, ik heb het maar gewoon geprobeerd en het werkt echt hartstikke prima! Het is even wennen aan de onscreen controls, maar binnen civ5 kun je gewoon pannen door je vinger over het scherm te bewegen. Dus voor het gebruiken van je pc op je iPad2 is Splashtop remote desktop dus je vriend. Resolutie is niet echt top en ik gebruik het nog te kort om iets te kunnen zeggen over die momenten dat je pc hard moet werken.

Ook mooi om te melden: ze zijn als app van het jaar gekozen en geven dus veel korting weg. Geen €19,99, maar €3,99! Tijdelijke aktie uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:53
arjen9551 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:30:
[...]

Idd, werkt prima.
Ik ga splashtop nav dit topic ook meer eens bekijken :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
TLRnZ schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 23:31:
[...]

Idd, werkt prima.
Ik ga splashtop nav dit topic ook meer eens bekijken :)
Vertel meteen wat je ervan vindt, 4 euro vind ik een beetje prijzig. Ik weet niet echt wat ik kan verwachten, ik zal eens Googelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

HardCoreGamer schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:49:
[...]

Vertel meteen wat je ervan vindt, 4 euro vind ik een beetje prijzig. Ik weet niet echt wat ik kan verwachten, ik zal eens Googelen.
Je hebt een slordige 1500 euro aan apparatuur in je ondertitel staan en je vindt vier euro een beetje prijzig?!?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmit99
Ja, voor 4 e-tjes kun je het toch best proberen? :s En zoals je hebt kunnen lezen, werkt het bij mij flawless!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:55

vhal

ಠ_ಠ

tot wanneer is deze actie?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Edit: Heb de app gekocht, ga 'm ff testen :)
Edit 2: And it works great! Ik typ dit nu vanaf mijn desktop - iPad. Just amazing. :)

[ Voor 139% gewijzigd door iApp op 31-12-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmit99
HardCoreGamer schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:29:
Hoe werkt het spelen van games trouwens? Stel je speelt WoW, heb je dan een touchpad aan de linkerzijde?
Of als je Adobe Photoshop opent, kun je dan ook makkelijk met je vinger gummen, selecteren of effecten toepassen? Kun je trouwens ook makkelijk een bestand mee slepen naar een programma zoals Photoshop? En als je geluid afspeelt, heb je dat geluid dan ook op je iPad?

And last but not least: Kun je er De Sims, Starcraft, GTA of iets anders makkelijk op spelen?
Ik ben niet bekend met WoW, dus daar durf ik niet zoveel over te zeggen.

Starcraft en Civ5 spelen vrij eenvoudig eigenlijk. Met name Civ5 heb ik geprobeerd en pannen gaat zoals je gewend bent op een touchscreen (scherm aanraken en slepen dus). Units en steden selecteren gaat gewoon door aantikken met je vinger (aantikken = muisklik). Vinger langer op het scherm op één plek houden is rechter muisknop. Scrollen kan door drie vingers op het scherm te houden en naar boven/beneden te vegen. Bij het opstarten van de app op je iPad worden de functies nogmaals weergegeven. Onscreen toetsenbord kan met één tik worden weergegeven, waarbij er knoppen zijn toegevoegd voor Alt, Tab, etc.

In Windows kun je eenvoudig bestanden/shortcuts heen en weer slepen. De knoppen zijn soms wat klein, aangezien Windows Vista op mijn laptop natuurlijk niet gemaakt is voor touchscreens waar je met je dikke vingers ook iets moet kunnen aantikken ;). Dus soms tik je ff mis... Volgens mij is Photoshop dus redelijk te bedienen, alleen mis je wellicht wat precisie.

Het geluid op je laptop wordt gedempt en wordt via de luidspreker van je iPad2 afgespeeld.

In de AppStore wordt trouwens geen melding gemaakt van de duur waarover de eerder genoemde aanbieding geldig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ten eerste, ik heb last van af en toe framedrops, hoe kan dit?
Ten 2e: Wanneer ik Anno 2070 opstart, blijf ik het bureaublad zien. Als ik dan op Anno 2070 klik, krijg ik de cursor wel, maar de game niet. Ook bij de Sims 3 werkt het niet. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 16:54
staan de videographics niet te hoog ingesteld zodat de ipad ze niet kan weergeven?
Je zou kunnen proberen om binnen de game alles op laag te zetten en resolutie aan te passen naar 1024 x 768, low detail, etc etc, kijken wat ie dan doet.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik heb hem op die resolutie gezet, hielp niks :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
werkt dit ook voor de iphone 4(s), het zou meer zeer leuk lijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
HardCoreGamer schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:01:
Ik heb hem op die resolutie gezet, hielp niks :S
Edit: na het draaien van Assassins Creed werkt het wel! Ik kan nu Anno, De Sims, vrijwel alle games op mijn iPad spelen! :)

@Thomas, jep, het werkt op mijn iPhone 4S, enkel is het beeld diagonaal niet optimaal voor een iPhone scherm natuurlijk. Maar films kun je prima bekijken op het iPhone scherm --> Splashtop. (Heb hem nml gisteren voor de iPhone gekocht voor 0,79 cent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLZ Gambit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:49
Ik gebruik Splashtop al sinds ik een ipad 2 heb en heb het destijds voor 0.79 gekocht via een andere tool die ik al gratis van ze had mogen downloaden.

Het heeft vanaf het begin altijd goed gewerkt en wordt steeds beter.
Je kan bijvoorbeeld via een google account inloggen vanaf je ipad of iphone via WiFi als 3g.
Meerdere pc's opgeven met of zonder onthouden van login.

Compleet bediening via touch.
Een must have.

Ik gebruik het vooral om tv te kijken via mijn pc en windows media center + analoge tv kaart.
En ik log vaak in op afstand bij vrienden thuis om rojadirecta te kijken op zondag middag.
Kabeltje mee en t kan zelfs op een vette plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
DrLZ Gambit schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:43:
Ik gebruik het vooral om tv te kijken via mijn pc en windows media center + analoge tv kaart.
En ik log vaak in op afstand bij vrienden thuis om rojadirecta te kijken op zondag middag.
Kabeltje mee en t kan zelfs op een vette plasma.
Maar dan kan het toch niet in Full HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

dread

Sluwe vlaming

prijs is helaas weer 16€

Te duur voor mij anders had ik em ook wel getest.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLZ Gambit
HardCoreGamer schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:48:
[...]

Maar dan kan het toch niet in Full HD?
Dat klopt, maar het ziet er niet veel slechter uit dan direct pc op tv. (rojadirecta iig).
en isbeterdan helemaal niet kunne kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Is die Splashtop CamCam een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:29
Dan heb ik hem dus net optijd door dit topic aangeschaft !
Ik vind het echt een heel mooi Appie , werkt vlekkeloos

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:20
Ik heb hem ook aangeschaft nav dit topic. Eigenlijk voor FM12. Alleen gebruik het bijna nooit, maar het werkt wel aardig.

Alleen het scrollen in FM12 werkt niet (Met de 2 vingers; wel als je op scrollbar klikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
DrLZ Gambit schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:08:
[...]

Dat klopt, maar het ziet er niet veel slechter uit dan direct pc op tv. (rojadirecta iig).
en isbeterdan helemaal niet kunne kijken.
En als ik het beeld stream naar een Apple tv, zou ik dan wel beeld in 720P kunnen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLZ Gambit
HardCoreGamer schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:09:
[...]

En als ik het beeld stream naar een Apple tv, zou ik dan wel beeld in 720P kunnen ontvangen?
Geen idee
Ik gebruik zelf zo'n tulp stekker geval (geel, rood en wit) van beverwijk.

Ik kan splashtop niet streamen, zit nog op 4.3.3 op mijn ipad2 en kan dus niet de mirror optie gebruiken.
Die is volgens mij niet eens mooier dan mijn bekabelde oplossing.

[ Voor 22% gewijzigd door DrLZ Gambit op 15-01-2012 23:21 ]

Pagina: 1