Ik heb het probleem tussen twee apparaten van verschillende leveranciers, waarbij beide leveranciers zeggen dat ze niets fout doen. Het probleem is als volgt:
Ik heb de RFC erop nageslagen, maar ik ben niet echt bedreven in het lezen en interpreteren van dit soort documenten. Wat ik eruit begrijp is dat het pakket van regel 5 niet verzonden hoort te worden (dit gebeurd bewezen alleen bij third-party clients) en dat de client de verbinding niet hoeft te resetten bij dit bericht.
De leverancier van de client zegt dat zij de verbinding verbreken vanwege de niet verwachte ACK. De leverancier van de server zegt dat de client de verbinding niet zou moeten resetten bij dit bericht, maar kan niet aangeven waarom dit bericht verstuurd wordt.
Kan iemand mij vertellen wat volgens de RFC correct is?
Op verzoek de volledige trace
10.11.22.2 is de client
10.11.22.10 is de server
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| C --> S [SYN] Seq=0 C <-- S {SYN,ACK] Seq=0 Ack=1 C --> S [PSH,ACK] Seq=1 Ack=1 C --> S [DATA] Seq=1 Ack=1 C <-- S [ACK] Seq=1 Ack=1 (Hier begint het probleem, dit is een DUP ACK) C <-- S [ACK] Seq=1 Ack=13 C --> S [RST] Seq=1 (En de client reset de verbinding vanwege een DUP ACK) C <-- S [DATA] Seq=1 ACK=13 etc ... |
Ik heb de RFC erop nageslagen, maar ik ben niet echt bedreven in het lezen en interpreteren van dit soort documenten. Wat ik eruit begrijp is dat het pakket van regel 5 niet verzonden hoort te worden (dit gebeurd bewezen alleen bij third-party clients) en dat de client de verbinding niet hoeft te resetten bij dit bericht.
De leverancier van de client zegt dat zij de verbinding verbreken vanwege de niet verwachte ACK. De leverancier van de server zegt dat de client de verbinding niet zou moeten resetten bij dit bericht, maar kan niet aangeven waarom dit bericht verstuurd wordt.
Kan iemand mij vertellen wat volgens de RFC correct is?
Op verzoek de volledige trace
10.11.22.2 is de client
10.11.22.10 is de server
[ Voor 6% gewijzigd door Alain op 23-12-2011 15:46 ]
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....