Toon posts:

Instellen Sygate 4.0 met cable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen. Ik heb Cable Wanadoo Premium en twee pc's. Wil dit dus op alle twee de pc's hebben. Ik heb in de server 2 NIC's, eentje voor de verbinding met internet en eentje voor het netwerk. In de andere pc zit 1 NIC, voor het netwerk. Netwerk op zich werkt prima. De kabel op de server ook. Alleen ik krijg het niet voor mekaar om ook internet op de client-pc te krijgen. Ik heb Win ME op beide pc's en ik heb Sygate 4.0 . De installatie van sygate verloopt goed, alleen na de restart van de server komt ie met de melding dat ik dingen handmatig in moet stellen want er zouden conflicten met IP-adressen zijn. Daar haak ik ff af. Kom er niet uit hoe ik het handmatig in moet stellen.
Kan iemand svp ff helpen. Als dit al vaker gevraagd is, sorry, maar ik kwam het niet echt tegen zo specifiek.

Mzzl G.

Verwijderd

Zoals ik begrijp kun je met Winroute meer. Die heb ik pas geïnstalleerd. En werkt na enig gerommel. Als je wil weten hoe kan ik het wel even kort samen vatten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat hoeft niet, volgens het meeste wat ik gelezen heb werkt sygate makkelijker en ik hoef niks te kunnen, maar ik moet gewoon internet op allebei hebben. Dat connection sharing van internet krijg ik met een gewone modem wel werkend, maar met kabel echt niet. Dus graag instellingen voor sygate 4.0

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Je internet IC laat je ongewijzigd en je intranetwerkkaart geef je ip adres x.x.x.x en dns zet je aan (op je server dus)
Op je client geef je ip adres x.x.x.y en zet je als default gateway x.x.x.x en ook als dns zet je x.x.x.x.
Uiteraard moeten de subnetmasks hetzelfde zijn.
Neem bijvoorbeeld als ip range 192.168.0.1 en 192.168.0.2 en als subnetmask 255.255.255.0
Klaar is klara

Typos pffff

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

Topicstarter
ALs ik DNS aan zet op de intranetkaart, gaat ie automatisch ook aan op de kaart die ik voor de kabelverbinding gebruik. Als ik dan restart kan ik geen verbinding met mijn ISP meer maken.
Sygate 'ziet'ook niet dat er verbinding is, want ik zie steeds offline staan, terwijl ik online ben en bij Connection type staat none.

Verwijderd

Heb je sygate home networking???

Zo ja, installeer de server versie op de server en de internetclient versie op de client. Dan zou het moeten werken. Gooi bij de server versie alle instellingen op autodetect en het zou moeten werken. Zo niet, stel bij de client DNS op je server ip in met de naam van je server en de gateway ook het ip van de server. Dan heb je zelfs de client sygate niet nodig. Dat had ik ondervonden toen mijn moeder op de computer ging i-netten waar sygate niet stond ingesteld, maar wel de DNS en gateway van de server.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik allemaal al gedaan. En ja, Sygate 4.0 Home Networking

Verwijderd

Topicstarter
Misschien voor de duidelijkheid mijn Sygate-instellingen:

-Single NIC Mode Settings (niks ingevuld)
-Dailup Settings (alleen Never hang up aangevinkt)
-Outgoing Connection Settings (Ethernet: 0000: 3Com Etherlink PCI)
-Internal Network Settings (Select manually: 0001: ELNK3 Ethernet Adapter)
-Vinken by: Auto-detect newer version, auto-start internet sharing service, enable address server (DHCP)

-Advanced settings niks mee gedaan
Pagina: 1