• PluggeS
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-11-2022
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik een Sony Bravia EX720 hier staan. Ik ben er erg tevreden mee. 3d is toch best mooi, ook vanuit je luie stoel.

Om er optimaal gebruik van te maken, heb ik van een maat wat 3D films gekregen. Deze staan op mn pc. Het zijn .mkv bestanden. Via het thuis netwerk zou ik deze op m'n sony kunnen afspelen..

Ik heb het een en ander geprobeerd, maar het is me helaas nog niet gelukt de films via m'n tv af te spelen. Ik heb eerst simpel geprobeerd de mappen via het thuisnetwerk te delen, maar dan worden de mappen waar de films in staan niet gevonden. Toen heb ik geprobeerd de PS3 media speler (prog op mn pc) te gebruiken. Na dit gedaan te hebben zie ik wel de bestanden op m'n tv verschijnen, maar kan ik de films helaas nog niet zien.

Bij het selecteren van een van de .mkv bestanden, lijkt hij geopend en afgespeeld te worden. Ik zie links onderin een " play " verschijnen, maar daarna blijft het beeld zwart en gebeurd er niks. Het gekke is, als ik op stop druk, stopt die wel met afspelen. Althans zo lijkt het.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen dit probleem op te lossen. Hoe vet zou het zijn om gewoon de films die op mn pc staan in 3D af te speel op mn tv.

Gr. Sander

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een MKV is niets meer dan een container, wat niets zegt over de gebruikte codecs die erin zitten. Zoek eerst eens uit welke codecs je TV aankan, en zorg dat je bestanden ook in dat formaat geëncodeerd zijn.

• PluggeS
Ik heb gezocht naar welke codecs erin zitten, maar ik kan ze niet vinden.. Weet je waar ik ze kan vinden? Heb de handleiding doorgebladerd en via google gezocht.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

klinkt alsof de tv niet om kan gaan met compressed headers.
(hoor je wel geluid ?)

Probeer mkwdclean eens los te laten op dei film http://www.matroska.org/downloads/mkclean.html

wow
For LAN connections, use a Category 7 cable (not
supplied).
ambitieus hoor

[ Voor 36% gewijzigd door Fish op 22-12-2011 21:49 ]

Iperf

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Volgens mij speelt die sony geen mkv's af. Je kunt ze natuurlijk wel via je PC of een media player afspelen.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31
Ik gebruik zelf altijd PS3 Media Server om te streamen naar mijn Sony tv.
Zie ook het volgende topic:
Sony Bravia TV's en DLNA met de PS3 Media Server

Ik heb alleen geen idee of deze methode ook 3D ondersteund..

[ Voor 4% gewijzigd door KirovAir op 23-12-2011 10:48 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-02 12:06
KirovAir schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:47:
Ik gebruik zelf altijd PS3 Media Server om te streamen naar mijn Sony tv.
Zie ook het volgende topic:
Sony Bravia TV's en DLNA met de PS3 Media Server

Ik heb alleen geen idee of 3d ook ondersteund word..
Bij mijn LG wel, teminste SBS 3d.

Verder ben ik niet helemaal tevreden met Ps3 Media Server omdat mijn PC aan moet staan en het liever vanaf me NAS stream en gelukkig kan mijn LG tv het allemaal van Synology streamen en ook MKV.

• PluggeS
Ik heb de instellingen gewijzigd zoals was aangegeven in de post van KirovAir. Helaas zonder succes. Het beeld blijft op zwart staan. Ik blijf zien dat de film wel wordt geladen, maar direct op pauze spingt en dus zwart blijft. :(
fish schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:38:
klinkt alsof de tv niet om kan gaan met compressed headers.
(hoor je wel geluid ?)

Probeer mkwdclean eens los te laten op dei film http://www.matroska.org/downloads/mkclean.html
Wat doet dit programmatje ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

PluggeS schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 19:51:
Ik heb de instellingen gewijzigd zoals was aangegeven in de post van KirovAir. Helaas zonder succes. Het beeld blijft op zwart staan. Ik blijf zien dat de film wel wordt geladen, maar direct op pauze spingt en dus zwart blijft. :(

[...]

Wat doet dit programmatje ?
Ik stel voor dat je gewoon even leest wat erbij staat. anders haal je het even door google translate heen
http://translate.google.n...ds%2Fmkclean.html&act=url

Iperf

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hoewel het direct afspelen van een mkv mooier i zou je ook eens kijken of en een upnp media server op je pc kunt gebruiken. Ik schat zo in dat de sony dlna ondersteund.

Wikipedia: Comparison of UPnP AV media servers

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1