Ik heb hier inmiddels al een half jaar een Synology DS211 NAS staan. Deze wordt vooral gebruikt om bestanden uit te wisselen. Dit heeft altijd mooi gewerkt, tot gisteravond. Op de computer (Acer Aspire, Windows 7 x64) kan ik opeens de NAS niet meer vinden onder "netwerk" in verkenner. Waar eerst de ander PC's in het netwerk én "DiskStation" stonden, staan nu alleen nog de andere PC's. Gek genoeg is er niks aan de instellingen van de computer of de NAS veranderd. Overigens is de NAS gewoon te benaderen via de webbrowser. Daarnaast is de NAS op andere PC's met resp Win XP en Vista nog wel gewoon te benaderen. Op mijn Macbook Pro zie ik hem ook gewoon.
Nu heb ik al wat rondgezocht, maar er is niet veel te vinden. Wat ik alleen een aantal keer ben tegengekomen is dat het de firewall kan zijn. Deze heb ik uit gezet, en dat had geen resultaat.
Alvast bedankt voor jullie input,
Daam
Nu heb ik al wat rondgezocht, maar er is niet veel te vinden. Wat ik alleen een aantal keer ben tegengekomen is dat het de firewall kan zijn. Deze heb ik uit gezet, en dat had geen resultaat.
Alvast bedankt voor jullie input,
Daam