NAS opeens niet meer te vinden in Verkenner

Pagina: 1
Acties:

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-02 11:15
Ik heb hier inmiddels al een half jaar een Synology DS211 NAS staan. Deze wordt vooral gebruikt om bestanden uit te wisselen. Dit heeft altijd mooi gewerkt, tot gisteravond. Op de computer (Acer Aspire, Windows 7 x64) kan ik opeens de NAS niet meer vinden onder "netwerk" in verkenner. Waar eerst de ander PC's in het netwerk én "DiskStation" stonden, staan nu alleen nog de andere PC's. Gek genoeg is er niks aan de instellingen van de computer of de NAS veranderd. Overigens is de NAS gewoon te benaderen via de webbrowser. Daarnaast is de NAS op andere PC's met resp Win XP en Vista nog wel gewoon te benaderen. Op mijn Macbook Pro zie ik hem ook gewoon.

Nu heb ik al wat rondgezocht, maar er is niet veel te vinden. Wat ik alleen een aantal keer ben tegengekomen is dat het de firewall kan zijn. Deze heb ik uit gezet, en dat had geen resultaat.

Alvast bedankt voor jullie input,
Daam

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zet de 'thuisgroep/homegroup' eens uit. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Daam
Michael Knight schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:39:
Zet de 'thuisgroep/homegroup' eens uit. :)
Dit heb ik geprobeerd, maar het lijkt niet te werken :(

Verwijderd

al via synology assistant geprobeert,de server te benaderen?

• Daam
Nou, het probleem lijkt te zijn opgelost. Net zo onverwacht als dat de NAS verdween uit de verkenner, is deze na twee dagen opeens weer terug. Ik kan hem weer zien, en er weer bestanden op wegschrijven. Wederom geen instellingen aangepast, dus nog steeds geen idee wat het probleem was.

@freaky32: ten tijde van het probleem kon ik hem via de Assistant wel gebruiken.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien heel ver gezocht maar het zou kunnen zijn dat het met de DHCP server van de router te maken heeft althans ik had hier ook zoiets raars met mijn Dune mediaplayer. Wanneer de DHCP server van mijn router hem op een ander adres dan 192.168.1.100 zette was ie opeens niet te bereiken vanaf de pc. Stond ie weer op 192.168.1.100 was het geen enkel probleem en kon ik de Dune mediaplayer weer gewoon bereiken.

Ik heb het toen opgelost door een mogelijk in de TP-Link router dat je een ip kan reserverer op mac adres dus heb ik de Dune in de DHCP server vast op 192.168.1.100 gezet. Sindsdien nooit meer problemen ermee gehad dus misschien dat bij jou de oorzaak ook ergens daar te zoeken valt. Kan best dat de NAS nu weer op het oude IP gezet is door de DHCP server en je misschien tussendoor een of ander draadloos apparaat erbij gehad hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door Roel1966 op 24-12-2011 19:03 ]

Pagina: 1