Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus K73SV loopt vaak vast

Pagina: 1
Acties:

• Scharrelkip
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 19:21
Ik heb een Asus K73 SV 17 inch laptop waar standaard een 500 GB Sata harde schijf in zit.
De opstartschijf heb ik vervangen door een OCZ Agility 3 60 GB en de en daar Windows 7 64 op geïnstalleerd.De Sataschijf is nu voor de opslag want ik heb in de laptop ruimte voor 2 schijven.
Nu loopt deze vaak vast dus heb ik deze bij Computerland laten controleren omdat ik ook wel eens een bluescreen krijg, hun hebben de hardware dagenlang getest met allerlei testen en zeggen dat de hardware helemaal in orde is.( Core i7 2630QM, GT 540M, 6 GB)
Nu krijg ik hem weer terug maar hij loopt nog steeds regelmatig vast. :(
Meestal is het de internet explorer die vast loopt en onder in de balk staat dan , cache laden,
Alle drivers en updates zijn in orde, als ik een game speel heb er geen last van .Soms is het 3x per uur en soms een uur helemaal niet.

Ik heb er zelf te weinig verstand van wat het dan wel kan zijn.
Kan iemand mij helpen met wat ik met dit probleem aanmoet

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik weet hoe je het probleem kan oplossen.
Installeer Firefox, Chrome of Opera en loop met een grote boog rond Internet Explorer heen.
Doe ook een grondige virusscan (Mbam is een goeie gratis tool om te scannen) en als dat niet helpt moet je maar eens een verse windows-install doen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
misschien stof in de laptop, doe hem eens open en haal het stof eruit, maak ook de cooler schoon.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

bambinodekat schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:26:
misschien stof in de laptop, doe hem eens open en haal het stof eruit, maak ook de cooler schoon.
Dat zorgt er niet voor dat IE vaak crasht en dat games wél perfect werken.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:10

Quad

Doof

Hmm, OCZ en vastlopers :X .

Doe eens voor de gek een nieuwe install op een normale HDD.
Want ik verdenk persoonlijk je SSD, en dan met name de controller die erin zit.

Google voor de gein eens op OCZ Vertex problems, schrik je je kapot denk ik ;w .

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11 13:34
Ik heb zo'n vermoeden dat het aan die Agility 3 ligt..
Lees bijvoorbeeld maar eens dit door, de Agility's (en ook andere Sandforce SSD drives, zoals de Vertex 3) zijn erg onbetrouwbaar, en leveren vaak BSOD's en freezes op ;)
Misschien zou je de Agility RMA kunnen doen als de klachten erg genoeg zijn (heb verder weinig verstand van op welke gronden je een RMA kunt aanvragen, denk dat andere Tweakers daar meer van weten :P).
Een SSD die wèl betrouwbaar is, en ook sneller is, is deze: pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB
Succes :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Scharrelkip
Mavamaarten schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:25:
Ik weet hoe je het probleem kan oplossen.
Installeer Firefox, Chrome of Opera en loop met een grote boog rond Internet Explorer heen.
Doe ook een grondige virusscan (Mbam is een goeie gratis tool om te scannen) en als dat niet helpt moet je maar eens een verse windows-install doen.
Met Google Chrome gebeurt hetzelfde dit is al mijn standaard browser

• Scharrelkip
Quad schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:36:
Hmm, OCZ en vastlopers :X .

Doe eens voor de gek een nieuwe install op een normale HDD.
Want ik verdenk persoonlijk je SSD, en dan met name de controller die erin zit.

Google voor de gein eens op OCZ Vertex problems, schrik je je kapot denk ik ;w .
Dat zou kunnen op de normale HDD had ik nooit vastlopers, ik heb SSD genomen voor de snelheid maar heb er wel veel problemen voor teruggekregen.

• Scharrelkip
Dit Schrijft een jongen op Hardware info.

(2. Betrouwbaarheid
Er gaan nogal wat verhalen rond over de Sandforce-2281 controller. Het aantal personen die de schijf via een RMA procedure terugsturen zou hoger liggen dan bij SSD's gebaseerd op de marvell controller. Aangezien Sandforce op het moment van aanschaf een stuk sneller was, heb ik deze verhalen maar voor lief genomen.

In eerste instantie was er geen vuiltje aan de lucht. Helaas bleek ik toch een van de pechvogels te zijn die BSOD's (blauwe schermen) kreeg. Dit gebeurde dan vooral tijdens het browsen van het internet. De firmware kan je echter niet direct vanaf de SSD updaten. Er zijn echter genoeg opties, zo is er een usb-flash methode, een toolbox die je kan gebruiken vanaf een andere schijf met een OS of de firmware op een CD/DVD branden om daar dan vervolgens mee te updaten. Zowel de USB-flash als de toolbox vond ik beide makkelijk in gebruik. Na een firmware update en bios instellingen te hebben geprobeerd heb ik via RMA een nieuwe gekregen.

De nieuwe SSD gaf echter nog steeds dezelfde problemen. Uiteindelijk bleek het probleem te zitten in de Intel C-states. De SSD heeft sinds het uitschakelen van C-states geen BSOD's meer gehad.

Overigens lees ik nu net dat de nieuwste firmware release (2.15) vandaag is gereleased en dat deze een groot deel van de BSOD's bij o.a. de Agility 3 verhelpt. )

Mijn vraag is waar vind ik de C-states en hoe kan ik deze uitzetten ???

Verwijderd

Intel C-state is een technologie om de cpu frequentie te regelen, deze kan je vinden in de BIOS van je laptop.
Tijdens het opstarten zie je vaak een scherm met het Asus logo en dan staat er meestal onderaan dingen zoals, press DELETE of F2, om de bios binnen te komen moet je op DELETE drukken.

Let wel dat deze C-state functie meestal onder geavanceerde cpu of overclock opties te vinden is.
Maar of dit nu het probleem op gaat lossen weet ik niet, ik denk dat je gewoon een nieuwe install moet doen, maar wel eerst eventjes de nieuwe firmware op de SSD zetten.

Ik heb zelf een Agility 3 in mijn pc zitten, ik heb nergens last van.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 20:27 ]

Pagina: 1