wit beeld/zwarte vlekken, laptop beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• Verlengsnoer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01 17:26
Hallo,

ik zit hier met een vraag,
Ik heb hier een Acer Aspire 7520G laptop staan, overgenomen van een mede-tweaker.
Gekocht als defect, die defect heb ik opgelost, en zo plotseling na een uur werken is het beeld wit, en trekt zwart weg.
Na die tijd gebeurt dat elke keer als ik de laptop aan zet en komt vervolgens geen beeld meer, sluit ik de losse vga/dvi aan, is het beeld goed.
Nu heb ik er een losse lcd scherm (test scherm) op aangesloten, en beeld is perfect.

Kent iemand dit probleem? en weet iemand hoe de lcd te repareren is..
Heb er even een foto bij gedaan zodat jullie kunnen zien welk probleem ik ondervind, het lijkt op een videokaart defect, maar is het niet, heb ook een andere vga kaart etc geprobeerd, tis echt de lcd die het probleem geeft.

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/8953/dalgmaadi.jpg

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:23

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

LCD gewoon defect, zijn zat sites op het internet te vinden die losse LCD panelen verkopen waar mee je hem kan vervangen ;)

www.maartendeboer.net

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Nieuwe lcd bestellen lijkt me? (als je dat nog aan die acer uit wilt geven...)

• Verlengsnoer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01 17:26
Ik heb mijn huidige test lcd er in zitten, werkt prima.
Maar wat ik hier mee wil bereiken is of er enigsinds een optie is om de defecte lcd op een 1 of andere manier te repareren, want het moet in de printplaat van de lcd zitten.

Maar ff stukje historie,

De laptop deed het, toen ging de chipset defect (op het moederbord) waardoor er vreemde kriebels in beeld kwamen (lijkt op vga kwaaltje)
Vervolgens liep de laptop vast, zet je de laptop uit, en weer aan. en toen kwam opeen dit er door en was ook direct moederbord defect,
Na het fixen van het moederbord, hopen dat lcd weer goed beeld zou geven, maar nee ...

En dat gebeurde er dus in de uur tijd werken.