Server online ipv local maken met ftp

Pagina: 1
Acties:

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-02 12:53
Ik ben sinds gister bezig een FTP server te maken(just for fun) . Deze werkt lokaal prima via een local IP (bij mij 192.168.0.107). Echter, wanneer ik online (dus vanaf een andere pc op een ander netwerk ) wil inloggen werkt dit niet. Ik noem mijn IP voor de veiligheid even XX.XXX.XXX.XXX.

Ik weet dat ik een port moet "forwarden"wil ik deze van buitenaf kunnen benaderen, dit werkt alleen niet bij mij heb ik het idee. Dit is wat ik heb gedaan:
1. ik ben ingelogd op mijn router, ben naar advanced settings gegaan, naar forwardports, en dan heb ik er een aangemaakt met de volgende kenmerken: IP:192.168.0.107 PORTS: 1-65535 ports: BOTH. Ik weet dat dit niet helemaal precies is maar het gaat om het idee.

Ik heb vervolgens gecheckt met een online tool of poort 21 open was, dit gaf een error, nee dus :( Ik heb daarna op mijn router gekeken naar andere opties, ik vond DWZ, alleen weet ik niet of dit doet wat ik wil ( noob :P ). Ik heb het geactiveerd alleen gaf dit ook geen resultaat. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen? Ik kan dus wel via local inloggen maar als ik online ga kijken boek ik geen resultaat? ik voer dus bij mijn browser in: XX.XXX.XXX.XXX:21 <enter> en dan krijg ik een error.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 15:32

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Misschien handig dat je ook even aangeeft:
  • Welk OS je gebruikt
  • Welke FTP software gebruikt wordt
  • Maak je gebruik van passive of active FTP
  • Welke router je probeert te configureren.
Maar goed, aangezien het probleem lijkt te liggen in het portforwarden verplaats ik dit topic even naar Netwerken.

Heb je overigens Het Grote Poortmappingsverhaal al gelezen? :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• evanraalte
Bedankt voor je reactie!

ik heb even in dat topic gesnuffeld en denk dat ik een active FTP heb:
-ik heb op mijn computer (Windows 7 x64) het programma Filezilla server. Ik heb hier een server met een IP 127.0.0.1 gemaakt. Deze comp heeft het local ip 192.168.0.107.
-de benaderingscomputer heb mbv tethering een appart IP gegeven (inloggen via hetzelfde netwerk met een buitenaf IP schijnt niet te werken). ik log dus in via ip XX.XXX.XXX.XXX:21. Dit werkt echter niet... De computer draait ook windows 7 mocht het van toepassing zijn.
-Mijn router is een sitecom WL-312,, ik ben ingelogd via het IP 192.168.0.1 en heb vervolgens portforwarding aangezet:
http://imageshack.us/photo/my-images/716/knipselgw.png/

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb gemaakt;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

evanraalte schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:22:
-Mijn router is een sitecom WL-312,, ik ben ingelogd via het IP 192.168.0.1 en heb vervolgens portforwarding aangezet:
Heb je ook een modem? Welke provider? Als je modem ook routert, kan je forwarden wat je wilt. Verder zijn software firewalls ook vaak een leuk probleem.

Probeer toch een wat completer plaatje te schetsen over je netwerk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• evanraalte
Ik zat ook al te denken dat dat niet alleen via je router kon gaan:P Ik moet portforwarding dus ook activeren bij mijn modem? Ik denk dat dat het probleem dan is. Het modem is een p-2602r-d1a van ZyXEL, we internetten via Telfort. Ik ga zometeen even een netwerkschets maken in Visio (beeld zegt meer dan 1000 woorden...:))

Ik moet dus ook portforwarding aanzetten om het modem?

EDIT: ik heb ondertussen via NETWORK>>NAT>>PORTFORWARDING de service aangezet, ik heb als SERVER IP het local IP van mijn pc neergezet(192.168.0.107). Ik heb net geprobeerd via een FTP client op mijn telefoon in te loggen via 3g, dit werkt echter nog steeds niet :(

[ Voor 26% gewijzigd door evanraalte op 22-12-2011 19:45 ]

• EMWEEE
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-11-2024
Voor Filezilla hoef je alleen poort 21 te forwarden, en niet al je 65535 poorten. Doet je RDP het wel?

• evanraalte
I know, het ging in dit geval alleene om het idee ;) . Je bedoeld remote desktop? Effe proberen:P

EDIT: Ik heb bij het router config menu (ALG) de optie om FTP te activeren gevonden, RDP kon ik niet vinden.. Het inloggen vanaf mobiel werkt nog steeds niet helaas...

[ Voor 46% gewijzigd door evanraalte op 22-12-2011 19:56 ]

• EMWEEE
Waar heb je dat portforwarding aangezet? In je router?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

evanraalte schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:35:
Ik zat ook al te denken dat dat niet alleen via je router kon gaan:P Ik moet portforwarding dus ook activeren bij mijn modem?
Sterker nog, het werkt bij consumentenproducten eigenlijk nooit als je router achter router hebt. Je zult een van de twee als router moeten gebruiken.

Meestal is het het makkelijkste om de router te downgraden, door:
1) router IP-adres in range router te geven (maar buiten DHCP range)
2) DHCP-server van router uitschakelen
3) de kabel vanuit het modem in een LAN poort van de router stoppen (ipv WAN poort)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• evanraalte
Ik heb portforwarding in zowel het modem als in de router aangezet,, werkt het zelfs niet in dit geval dan?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

evanraalte schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:00:
Ik heb portforwarding in zowel het modem als in de router aangezet,, werkt het zelfs niet in dit geval dan?
Nee. Zie mijn post, je moet een router verwijderen uit je netwerk.

Verwijderd

EMWEEE schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:48:
Voor Filezilla hoef je alleen poort 21 te forwarden, en niet al je 65535 poorten. Doet je RDP het wel?
En je data poorten anders gaat het niet werken.

• evanraalte
Oke,, iig heel erg bedankt voor de uitleg allemaal. Ik ga er eens even rustig naar kijken morgen!

• EMWEEE
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:04:
[...]

En je data poorten anders gaat het niet werken.
Je data transmissie wordt geinitieerd vanuit je netwerk, dus hiervoor hoef je geen poorten te forwarden.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wat je kunt doen is je Sitecom router in bridge modus zetten als deze dat ondersteunt. Hierdoor wordt het eigenlijk gewoon een switch met wireless access point. Bij de Zyxel kun je dit beter niet doen, want dan verlies je de telefonie-functionaliteit.

Als je Sitecom router geen bridge modus heeft kun je ook de DHCP en DNS functie uitzetten en de Zyxel via een LAN poort aan de Sitecom router hangen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

EMWEEE schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:56:
[...]
Je data transmissie wordt geinitieerd vanuit je netwerk, dus hiervoor hoef je geen poorten te forwarden.
Ligt er aan of je active of passive FTP opzet, bij active moet de client dus zorgen dat er mogelijkheden zijn om inkomende connecties te ontvangen wat doorgaans een probleem is daarom kun je beter passive gebruiken en zelf een port range in je firewall openzetten (server side).

Edit.
FTP is alleen TCP verkeer (both/UDP is niet nodig).
Zorg er voor dat de FTP server software gebonden is aan "0.0.0.0" of "192.168.0.107" en niet "127.0.0.1"
Zorg er voor dat de poorten die je bij NAT invult ook als uitzondering staan in je Windows firewall/of de FTP server software.
Twee routers achter elkaar is wel mogelijk maar gewoon K*T, op de eerste router moet je dan niet het IP adres van je computer invullen maar het WAN IP adres van de tweede router.

Router1 <---[NAT of DMZ]---> Router2 <---[NAT]---> Computer.

Maak een keuze tussen active of passive FTP. Ik kan je nu al vertellen dat active niet gaat werken op je mobiel omdat je daarop geen inkomende verbindingen kunt ontvangen (via wifi misschien wel).

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 00:31 ]

Pagina: 1