Ik ben sinds gister bezig een FTP server te maken(just for fun) . Deze werkt lokaal prima via een local IP (bij mij 192.168.0.107). Echter, wanneer ik online (dus vanaf een andere pc op een ander netwerk ) wil inloggen werkt dit niet. Ik noem mijn IP voor de veiligheid even XX.XXX.XXX.XXX.
Ik weet dat ik een port moet "forwarden"wil ik deze van buitenaf kunnen benaderen, dit werkt alleen niet bij mij heb ik het idee. Dit is wat ik heb gedaan:
1. ik ben ingelogd op mijn router, ben naar advanced settings gegaan, naar forwardports, en dan heb ik er een aangemaakt met de volgende kenmerken: IP:192.168.0.107 PORTS: 1-65535 ports: BOTH. Ik weet dat dit niet helemaal precies is maar het gaat om het idee.
Ik heb vervolgens gecheckt met een online tool of poort 21 open was, dit gaf een error, nee dus
Ik heb daarna op mijn router gekeken naar andere opties, ik vond DWZ, alleen weet ik niet of dit doet wat ik wil ( noob
). Ik heb het geactiveerd alleen gaf dit ook geen resultaat. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen? Ik kan dus wel via local inloggen maar als ik online ga kijken boek ik geen resultaat? ik voer dus bij mijn browser in: XX.XXX.XXX.XXX:21 <enter> en dan krijg ik een error.
Ik weet dat ik een port moet "forwarden"wil ik deze van buitenaf kunnen benaderen, dit werkt alleen niet bij mij heb ik het idee. Dit is wat ik heb gedaan:
1. ik ben ingelogd op mijn router, ben naar advanced settings gegaan, naar forwardports, en dan heb ik er een aangemaakt met de volgende kenmerken: IP:192.168.0.107 PORTS: 1-65535 ports: BOTH. Ik weet dat dit niet helemaal precies is maar het gaat om het idee.
Ik heb vervolgens gecheckt met een online tool of poort 21 open was, dit gaf een error, nee dus