Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Fout in Php formulier

Pagina: 1
Acties:
  • 440 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een php formulies geschreven voor een login maar ik wil dat er niet gwn een button waar login in staat ik wil het vervangen door een afbeelding

Dit is het script
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
// inlogformulier

echo "<form action=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?actie=inloggen\" method=\"post\">
    <table>
    <tr><th colspan=\"2\">Login</th></tr>
    <tr><td>Gebruikersnaam</td><td><input type=\"text\" name=\"inlognaam\" size=\"15\"></td></tr>
    <tr><td>Wachtwoord</td><td><input type=\"password\" name=\"passwoord\" size=\"15\"></td></tr>
    <tr><td></td><td><input type=\"image\" name=\"sumbit\" src=\"image_button_login.png\" value=\"Inloggen\"></td></tr>
    <tr><td></td><td><a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?actie=registreren\">Register</a></td></tr>
    </table></form>";

allen heeft hij dan deze error

Parse error: syntax error, unexpected '/' in /home/mndolf/domains/dolfgames.eu/public_html/account/login.php on line 97

line 97 is

code:
1
<tr><td></td><td><input type=\"image\" name=\"sumbit\" src=\"image_button_login.png\" value=\"Inloggen\"></td></tr>

wat is er fout aan

en hoe maak ik de input box voor gebruikersnaam en wachtwoord geen gwn een tekst box is maar dat het vervangen wordt door een afbeelding bevoorbeeld image_input.gif

haha wat stom had iet er onder gezet wat er niet hoorde en

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
// inlogformulier

echo "<form action=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?actie=inloggen\" method=\"post\">
    <table>
    <tr><th colspan=\"2\">Login</th></tr>
    <tr><td>Gebruikersnaam</td><td><input type=\"text\" name=\"inlognaam\" size=\"15\"></td></tr>
    <tr><td>Wachtwoord</td><td><input type=\"password\" name=\"passwoord\" size=\"15\"></td></tr>
    <tr><td></td><td><input type=\"image\" name=\"Login\" src=\"image_button_login.PNG\" value=\"Inloggen\"></td></tr>
    <tr><td></td><td><a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?actie=registreren\">Register</a></td></tr>
    </table></form>";

het moest geen sumbit zijn maar Login

Maar de andere vraag hoe vervang ik een tekstbox met een image

Gewoon op de zelfde manier ???

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 15:34 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tip: zet je code even tussen [code][/code], dat leest een stuk makkelijker.

Welke regel is regel 97? En heb je gekeken of je idd geen rare syntaxerrors hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 22-12-2011 15:15 ]

Verwijderd

Heb je dit zelf geschreven? Kennis van php?

Ik heb het idee van niet want dit is een standaard syntax fout.
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:13:
en hoe maak ik de input box voor gebruikersnaam en wachtwoord geen gwn een tekst box is maar dat het vervangen wordt door een afbeelding bevoorbeeld image_input.gif
Wat bedoel je hier?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 15:24 ]

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:47
Sowieso een tip, gebruik altijd single quotes inplaats van double o_O

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:20:
Heb je dit zelf geschreven? Kennis van php?

Ik heb het idee van niet want dit is een standaard syntax fout.

[...]

Wat bedoel je hier?
Ja heb het zelf geschreven samen met iemand die me hielp

maar ik kan wel wat met php maar ik heb nog nooit gewerkt met een button of input box vervangen door een image in geen enkele programmeer taal

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als je al eerder met HTML / CSS hebt gewerkt weet je dus dat je dit met een combinatie van beide kan doen. Je kunt dus www.google.nl intypen in je browser en daar zoeken, er zijn zat voorbeelden te vinden.

Het is een stuk netter en minder vatbaar voor dit soort fouten als je de php code buiten de opmaak code houd. Dit kun je op talloze manieren doen en ook dit is op google te vinden, een tip: smarty.

Wat eigen inzet is hier enigzins wel verplicht ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nooit posten naar PHP_SELF, die is door de gebruiker te manipuleren! Verder: met die regel die je aanhaalt is zo te zien niets mis. Weet je 100% zeker dat regel 97 die regel is?
hellfighter87 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:24:
Sowieso een tip, gebruik altijd single quotes inplaats van double o_O
Onzin, beiden hebben toepassingen en er is geen enkele absolute waarheid.
Ventieldopje schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:29:
Het is een stuk netter en minder vatbaar voor dit soort fouten als je de php code buiten de opmaak code houd. Dit kun je op talloze manieren doen en ook dit is op google te vinden, een tip: smarty.
Zonder die discussie wéér te willen beginnen: je kan ook prima templates maken zonder tempate engine, PHP kan dat ook zelf. De zaak overcompliceren helpt niemand, zeker niet aangezien de topicstarter zelf geen syntax error kan oplossen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

NVM.

[ Voor 100% gewijzigd door Kecin op 22-12-2011 15:34 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Verwijderd

Mooi introductie voor PHP: http://www.w3schools.com/php/php_intro.asp

Eerste stuk tekst:

Before you continue you should have a basic understanding of the following:

HTML/XHTML
JavaScript

Zorg ervoor dat je eerst bij de basis begint

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 15:35 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:13:
het moest geen sumbit zijn maar Login

Maar de andere vraag hoe vervang ik een tekstbox met een image

Gewoon op de zelfde manier ???
Redelijk onhandig dat je dit in je topicstart erbij zit te editen, nu zit iedereen over iets anders te praten. 8)7

Ik ga dit topic sluiten, want die laatste vraag kun je toch écht zelf googlen. De combinatie "form" en "image" lijkt me makkelijk genoeg verzonnen en op Google ingetikt. Zoals we al eerder hebben geprobeerd duidelijk te maken: we verwachten hier toch echt wat eigen inzet voor je een vraag stelt. Zie ook De Quickstart.
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:35:
Mooi introductie voor PHP: http://www.w3schools.com/php/php_intro.asp

Eerste stuk tekst:

Before you continue you should have a basic understanding of the following:

HTML/XHTML
JavaScript

Zorg ervoor dat je eerst bij de basis begint
Blijf vooral weg bij de idioten van W3Schools en hun achterhaalde tutorials die bol staan van halve waarheden en onwaarheden. Als je PHP wil leren dan heb je een goed boek of een goede tutorial nodig, en de mensen van W3Schools zouden een goeie tutorial nog niet herkennen als hij op hun hoofd viel.

[ Voor 31% gewijzigd door NMe op 22-12-2011 15:38 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.