• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 19:09
Goedemiddag,

Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn set up. Ik zag soms in het menu van COD mw3 artifact. kleine grote spikkeltjes. Nu dacht ik sinds ik op het moederbord van die leuke switches heb om de pci-e sloten één voor één uit/aan te zetten om even te gaan testen van welke videokaart het nu komt (heb er 3).

Eerst nog gekeken in GPU-z en amd overdrive. Zag hier netjes 3 kaarten. Alleen de snelheden klopten niet. want 1 kaart draaide op 2x speed ?

Nu dacht ik, laat ik de boel na gaan kijken.

Hoe ben ik te werk gegaan om dit te testen.

Pc helemaal afgesloten. -> Stroom eraf -> switches 2 3 4 uit. Hiermee stond alleen pci-e slot 1 nog aan. Pc weer aanzetten. furmark draaien en cod even kijken, niks aan de hand.

Pc helemaal afgesloten. -> Stroom eraf -> switches 1 3 4 uit. Hiermee stond alleen pci-e slot 2 nog aan. Pc weer aanzetten. furmark draaien en cod even kijken, niks aan de hand.

Maar toen, ik kwam aan bij slot 4 (3 is leeg, stond altijd al uit). PC aan, maar geen beeld (ja ik heb de monitor stekker ook steeds meegewisseld.)

PCI-e sloten 1 en 2 erbij aangezet, stekker van monitor in kaartje 1. PC aan, zie ik nu tot mijn grote schrik maar 2 kaarten in GPU-Z en amd overdrive.

Nu is mijn probleem dat ik een waterkoeling set up heb, dus ik verwissel de kaarten niet 1 2 3. Helemaal omdat ze via een EK bridge zijn verbonden met elkaar.

Mijn vraag is nu, kan ik op een makkelijke manier controleren of het aan de videokaart ligt, of dat het moederbord een mankement heeft.

Het rare is dus dat het allemaal wel werkte voordat ik met de switches heb gespeeld op het moederbord.

De videokaarten zijn amd 6970 van asus.

Heb trouwens ook alle power stekkers gecontroleerd en deze omgewisseld etc. Maar dit mocht ook niet baten.

[ Voor 3% gewijzigd door yniezink op 22-12-2011 17:20 ]

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:27
Nope, het enige wat je kan doen is de mogelijk defecte kaart uitbouwen en in een ander systeem plaatsen...

Of.... als je opstelling het toelaat in PCI-e slot 3 proberen? Misschien dat de kaart er dan niet geheel uit hoeft?

[ Voor 35% gewijzigd door K1pje op 22-12-2011 17:26 ]

• yniezink
K1pje schreef op donderdag 22 december 2011 @ 17:25:
Nope, het enige wat je kan doen is de mogelijk defecte kaart uitbouwen en in een ander systeem plaatsen...

Of.... als je opstelling het toelaat in PCI-e slot 3 proberen? Misschien dat de kaart er dan niet geheel uit hoeft?
Helaas wil dat ook niet, kaarten zijn gekoppeld via een bridge waar het water door stroomt.

Vind het echt raar dat dit zo kan gebeuren na het aan/uit zetten van de PCI-e sleuven.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4ef35caece822/4ef35caec5f80-IMG-20111222-WA0000.thumb.jpg

Momenteel is dit de situatie

[ Voor 19% gewijzigd door yniezink op 22-12-2011 17:41 ]

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Ik vrees toch echt dat je de kaarten er uit moet halen om de boosdoener aan te wijzen. Je waterkoeling zal er ben ik bang hoe dan ook af moeten.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Verwijderd

Zet alles eens terug zoals het stond en probeer eens een clear cmos.

• yniezink
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:15:
Zet alles eens terug zoals het stond en probeer eens een clear cmos.
Sorry voor het niet vermelden. Heb deze opties geprobeerd. Zelfs het andere bios geprobeerd. Helaas werkte geen van deze opties.

Dat word dus na de kerst even knooien. Hopelijk is het dan de videokaart. Daar kan ik er tijdelijk wel 1 van missen..

[ Voor 19% gewijzigd door yniezink op 22-12-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
vergeet niet dat je moederbord beschikt over een NF200 chip, volgens mij werkt slot 4 alleen als er in slot 2 ook een gpu zit, dit ivm de detectie en verdeling van de lanes. nu weet ik dit niet 100% zeker. mijn M4E ligt op het moment in de hoek van de kamer, misschien dat iemand met een luchtgekoeld systeem kan testen of zijn pc boot met de kaart in het 4e slot.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
nedernakker schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 07:32:
vergeet niet dat je moederbord beschikt over een NF200 chip, volgens mij werkt slot 4 alleen als er in slot 2 ook een gpu zit, dit ivm de detectie en verdeling van de lanes. nu weet ik dit niet 100% zeker. mijn M4E ligt op het moment in de hoek van de kamer, misschien dat iemand met een luchtgekoeld systeem kan testen of zijn pc boot met de kaart in het 4e slot.
In slot 1 2 en 4 zitten kaarten. Heb momenteel alle schuifjes op aan, maar er zit geen enkel leven in. De kaart blijft zelfs gewoon koud.

Na het vreetweekend ga ik maar even aan de slag om de kaart van het koelblok af te schroeven. zo kan de loop in elkaar blijven zitten. druk ik er ff een klein videokaartje tussen ofzo met een pci-e riser. En dan kijken of die het doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Okee daar ben ik weer. Nog niet aan toegekomen om de pc uit elkaar te halen, maar vandaag op miraculeuze wijze was de kaart weer aanwezig (vakantie gehad?).

Nu netjes weer crossfire aan over 3 kaartjes.. Krijg ik dus de volgende problemen in 3d omgevingen

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f01eec7b0661/4f01eec777456-2012-01-02_00004.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f01ef535db39/4f01ef53260a9-2012-01-02_00005.thumb.jpg

In game ziet het er trouwens nog weer anders uit dan op de screenshots. Dan heb ik allemaal strepen, zie opeens andere textures etc

Neem aan dat dit nu gewoon een gevalletje videokaart stuk is ?

[ Voor 8% gewijzigd door yniezink op 02-01-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien erg ver gezocht maar heb je ook al eens aan de voeding gedacht dat die misschien niet helemaal fris meer is, en die 3de videokaart net teveel stroom trekt wat je voeding niet meer aan kan. Althans ik zou als laatste toch nog eens proberen met een andere voeding puur om voor zekerheid te gaan dat het aan de videokaart ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdam-ali
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-08-2019
Hoi,

Roel kan een punt hebben, heb je de combi slot 1 en 4 geprobeerd? Dus de middelste kaart op non actief? Zodoende heeft je voeding het makkelijker. Verder heb ik net hetzelfde geleuter gehad met een crossfire opstelling en waterkoeling. Op een gegeven moment wordt je er helemaal ziek van. Mijn beste gok is trouwens dat je graka overleden is.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Lane 1 en 2 uitgeschakeld. Nu is alles messedup in game xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-09 15:55
Dit lijkt mischien een vreemde vraag maar welke geluids kaart/chip gebruik je?
En probeer vooral ook uit te zoeken of de fout misschien in de chipset van je mobo zit!

KWW (kiekn wat't word)

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Onboard chip xD past niks bij. Denk dat ik videokaart gewoon eerst in andere pc stop en zo eerst de kaart nog goed test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
nogmaals, je approach is verkeerd.. vanwege de NF200 chip , bij CFX/SLI met 2 kaarten moeten de kaarten in slot 1 en 3 zitten, bij triple CFX/SLI in slot 1, 2 en 4, vandaar dat die switches flippen niet helpt.

als je de kaart in slot 2 uitzet kan CFX/SLI met de kaart in slot 4 niet, en als je de kaart in slot 4 uitzet kan het niet met kaart in slot 2, voor dual gpu moet de 2e kaart in slot 3, lees de manual er maar op na :)

het is een pain in the ass, maar je zult toch de kaarten los moeten testen en je loop moeten draaien, als de kaart echt stuk is moet je loop toch leeg.. je full cover blokken zijn er zo af gewipt, ff stock koeler mounten en kaarten stuk voor stuk in slot 1 testen, dan dual in slot 1 en 3 en dan triple in slot 1, 2 en 4.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
nedernakker schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 07:32:
nogmaals, je approach is verkeerd.. vanwege de NF200 chip , bij CFX/SLI met 2 kaarten moeten de kaarten in slot 1 en 3 zitten, bij triple CFX/SLI in slot 1, 2 en 4, vandaar dat die switches flippen niet helpt.

als je de kaart in slot 2 uitzet kan CFX/SLI met de kaart in slot 4 niet, en als je de kaart in slot 4 uitzet kan het niet met kaart in slot 2, voor dual gpu moet de 2e kaart in slot 3, lees de manual er maar op na :)

het is een pain in the ass, maar je zult toch de kaarten los moeten testen en je loop moeten draaien, als de kaart echt stuk is moet je loop toch leeg.. je full cover blokken zijn er zo af gewipt, ff stock koeler mounten en kaarten stuk voor stuk in slot 1 testen, dan dual in slot 1 en 3 en dan triple in slot 1, 2 en 4.
Ah dankje, dat verheldert de boel een beetje. Hmm moet ik binnenkort maar is even tijd maken om ermee te gaan spelen.

Tevens, hoe kan het dan als de kaart niet gepakt word crossfire wel werkt met slot 1 en 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
hij geeft wel beeld, maar de laneverdeling klopt niet..

slot 1 en 3 komen de lanes uit de chipset, slot 2 en 4 uit de NF200 chip.

gebruik je 1 en 2 kun je dus graphic corruption krijgen die niet te wijten is aan de gpu's..

Pagina: 1