[.NET][WPF][WIN7] Windows compleet freeze of GUI

Pagina: 1
Acties:

• TygeR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 16:23
Hallo Tweakers,

Ik heb een applicatie ontwikkeld die 24-uur per dag draait op meer dan 250 touchscreens. Het grafische gedeelte van de applicatie is geprogrammeerd in C# .NET 3.5 met WPF. Nu werkt de applicatie normaal gesproken prima, maar heel af en toe hangt er ergens een GUI. Niet alleen de GUI van de applicatie maar ook die van Windows 7 zelf. ctrl-alt-del roept na 10 minuten de log-in screen op, maar ook dat regeert niet tot nauwelijks. de achterliggende applicatie (ook het deel wat in c# draait) loopt wel gewoon door. Ik zie in de log dat animaties en reacties op aanrakingen van het scherm normaal uitgevoerd worden. Ook zijn de geluiden die de applicatie maakt bij de verschillende acties gewoon te horen.

Het probleem lijkt een beetje op een probleem wat voorkomt in WPF animaties bij een corrupte Font cache. Dit is al gecontroleerd en dit is hier niet het geval.

Ik heb inmiddels het probleem gezien op pc's met van verschillende fabrikanten met verschillende grafische kaarten en verschillende installaties van Windows 7 (wel allemaal 32-bit).

Ook wordt het gebruikte geheugen van de applicatie goed in de gaten gehouden en treden er geen memory overflows op (logging hiervan blijft ook gewoon werken bij een freeze).

De applicatie die op de schermen draait maakt veel gebruik van WPF animaties maar niet noodzakelijk op het moment van de freeze.

Het probleem kwam in het begin zeer sporadisch voor, maar het lijkt er op dat schermen waar het op voor gekomen is gevoeliger blijven en vaker freezen. Hierdoor komt het probleem steeds vaker voor, er zijn nu schermen die 1x in de week freezen... en dat is echt problematisch.
Misschien dat het een ander soort cache is die corrupt raakt binnen WPF, maar ik kom er niet uit wat. De Font cache is een bekend verhaal en lijkt dus heel erg op dit probleem vandaar dat ik denk dat het met een andere cache te maken heeft.

Is er iemand die dit probleem herkent of die een mogelijke richting weet voor een oplossing?