Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik kreeg gister een SMS die binnenkwam onder de naam iemand van mijn in mijn telefoonboek (iPhone 4) en heb het vermoeden dat die SMS niet daadwerkelijk van die persoon afkomstig is, maar van iemand die probeert te stoken.

Ik ontdekte via een kleine google actie dat je via bv andereafzender.nl berichten kan sturen met een willekeurige afzender. (Dat gaat wel heeeel makkelijk!) Een ander telefoonnummer of een willekeurige tekst als SMS ID.

So far is alles duidelijk, maar ik wil het toch even verder uitzoeken. Ik zag dat het mogelijk is om in de backup van de iPhone 4 de smsjes terug te vinden. Ik hoop dat ik op de een of andere manier via de headers van SMSjes iets kan achterhalen.

Mijn vraag aan de telecom techniek experts hier: Wordt er naast de SMS ID in de header van een SMS nog meer informatie doorgestuurd, waarmee ik duidelijk een nep-sms van een echte SMS zou kunnen onderscheiden? Ik heb in mn telefoon genoeg echte smsjes van die persoon en als ik daar een patroon in kan herkennen en die nep-sms valt buiten dat patroon, zou dat voor mij erg fijn zijn!

En mijn vraag aan de iPhone/Mac experts: hoe doe kan ik het makkelijkst die header info van smsjes terugvinden? En als dat alleen via de backup kan, hoe doe ik dat het makkelijkst op een mac met OSX Lion in een iTunes Backup van een iPhone met iOS5?

Oja, is er evt iets te achterhalen via mijn provider (Vodafone)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:36

netblade

Sunrise

Probeer even uit te vinden vanaf welke sms centrale deze sms verzonden is, deze komt vast niet overeen met die van de bekende providers als het inderdaad een fake sms betreft.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think