Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• vco1
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2018
Om wifi ook op plekken te krijgen waar ik het nodig heb, heb ik een Netgear XAVN2001 powerline setje aangeschaft. De bedoeling van de setup is als volgt:

ADSL Modem/router --> switch --> XAV2001 powerline --> el.net --> XAVN2001

Het ADSL Modem is een Zyxel 2602r-d1a, zonder wifi. De bedoeling van de XAVN2001 is om als Wifi access point te fungeren.

De verbinding via powerline tussen de 2 adapters loopt prima. Als ik een pc bedraad aansluit op de XAVN2001 (het endpoint dus) krijg ik netjes een ip adres en heb ik verbinding met het netwerk.

Het SSID van het access point is zichtbaar op alle wifi apparaten en de kwaliteit van het signaal is prima. Het gaat echter mis als ik probeer via wifi verbinding te maken. Ik krijg dan namelijk geen ip adres toegewezen.

Wat ook heel vreemd is, is dat ik op het moment dat de XAVN2001 niet meer via een utp kabel aan een pc hangt, ik niet meer kan inloggen op de router. :? Ik kan wel verbinden met de pagina, maar het wachtwoord wordt niet meer geaccepteerd. Deze vreemde situatie deed zich zowel voor op het netwerk waar het uiteindelijk geïnstalleerd moet worden, als op mijn eigen netwerk (waar al een niet-wifi powerline actief is).

Wie heeft een idee waarom ik geen ip adres krijg toegewezen als ik via wifi probeer te verbinden (en bijkomend: waarom ik dan ineens niet meer kan inloggen op de router)? Volgens de berichten die ik heb gelezen zou de XAVN2001 gewoon als access point gebruikt moeten kunnen worden.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True