• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lastig om dit in een ander subforum te plaatsen dan hier:

YouTube: Dreamoc 3D display system.
YouTube: Dreamoc 3D holographic video display, designed by RealFiction.com

Dit is maar 1 merk voorbeeld, maar er zijn er meer. Nu wil ik een opstelling maken met 1 zijde, gewoon simpel, puur uit nieuwsgierigheid. Lichte ondergrond, spot erin, scherm erboven (dit lijken gewoon normale LED schermen te zijn (high contrast)), donkere materialen eromheen. Maar mijn vraag is - wat is hier het geheim van dat glas?

- Zit er een speciaal soort folie op?
- Is het glas met een bepaalde brekingsindex? Waarom schijnt het er niet dwars doorheen? Maar ik kan het product wel perfect helder zien? Heeft dat ook te maken met de spot die ze altijd gebruiken?

Het glas staat onder een hoek van 45 graden, en de afstand tussen glas en scherm is neem ik aan het afstand tussen scherm en "waar je het ziet". Maar waarom schijnt het niet verder op de muur erachter? Waarom wordt een plat beeld ineens "3D achtig".

Mensen met ervaring of inzichten? Heel graag! Ik ben geneigd gewoon een normaal stuk glas te bestellen, maar voordat dit een waste of money is ...

De meeste mensen deugen!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zoek eens op "pepper's ghost" ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Cassius
  • Niet online
Super bedankt! Ik was allemaal aan het zoeken naar semi-transparent glass / holographic foil / translucent coating / bla bla wat nog meer voor onzin. Dit is perfect, hier kan ik iets mee!

De meeste mensen deugen!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Makkelijk te maken en geeft een erg leuk effect. We hebben het ooit voor een minitheaterproject gebruikt. Het blijft wel echt vlak (omdat de bron, het scherm, vlak is) maar wel alsof het los staat.
Belangrijk is dat de ruimte goed donker is, en dat het scherm veel contrast (en helderheid) heeft.

• Cassius
  • Niet online
Met de ruimte bedoel je de omgeving? Want in de videos zie je juist dat de interne ruimte waarin het te zien is, sterk verlicht is. En volgens mij staan die dingen gewoon op normaal verlichte beurzen, uiteraard met dat 'zwarte dak van schermen' boven hun hoofd, maar dan nog is er vrij veel omgevingslicht. Welk gedeelte moet er specifiek licht/donker zijn dan?

De meeste mensen deugen!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Het is net als met spiegelende ramen, 's avonds is het ook lastig naar buiten kijken omdat je de lichtere binnenruimte van je huis over de donkere buitenwereld ziet. Voor ons werkte een donkere ruimte het beste, meest solide beeld en natuurlijk de benadering van een theaterervaring waar het doorgaans ook gewoon donker is), maar ga lekker experimenteren ;)

• klompmaker
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-01 13:32
Heeft iemand Holus al in actie gezien?
Hier zijn wel linkjes:
NL review
Kickstarter Page
Bedrijf Site

Ziet er super koel uit, maar wil het graag eerst in actie zien :+

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je trekt een topic van ruim 4 jaar geleden uit de sloot. Om de voorkomen dat we in dit oude topic blijven hangen, gaat het op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.