• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:17
Bij een klant hebben we al een tijdje een XenApp 6.5 farm draaien (laat je hierdoor niet afschrikken, want het is een Windows/GPO probleem).

Een eis van de klant was dat downloads op een DFS pad terecht komen zodat deze snel en makkelijk transparant benaderbaar zijn op thin-clients voor bv. gebruikers die alleen Word nodig hebben...

Als een gebruiker een Internet Explorer venster opent via XenApp en hij probeert een file te downloaden, gebeurt er het volgende:

IE vraagt of je het bestand wilt opslaan:

Open Or Save

Dus ik neem hier "save as":

Save As

So far so good, hij presenteert me met een venstertje waar ik kan opslaan (in dit geval mijn DFS pad)

Save As Window

Na die save actie, geeft hij onmiddellijk volgende foutmelding:

Couldn't be downloaded

Doe je dan een retry, dan lukt het WEL onmiddellijk en begint hij te downloaden:

Retry Lukt

Als je vervolgens een "open folder" doet, dan doet hij niets, ga je via "view downloads" en klik je op de blauwe Downloads link:

View Downloads

Dan maakt hij er onmiddellijk het volgende van:

File Moved

Doe je een open van de containing folder, dan gebeurt er ook niets:

Open Containing Folder

Ga je dan wel via het DFS pad, handmatig met een explorer venster, dan vind je je spullen wel terug...

We hebben volgende policy met betrekking tot downloads en temp folder ge-enabled, maar is er nog iets wat we over het hoofd zien? Moet hij eerst eens een connectie gemaakt hebben met die DFS-folder voor hij er in kan beginnen schrijven en faalt daarom de eerste keer per toeval en de retry dan weer niet?

Policy

Alvast bedankt voor de Kerst-inzet :) en prettige feestdagen guys! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-07 17:03
heb je toevallig een webfilter in het netwerk die mischien ccleaner blokkeert?