Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TV-kaart met Wii

Pagina: 1
Acties:

• TiesD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 21:43
Op mijn vorige computer (XP) had ik op een E-tech TVPI02 TV-kaartje een Wii aangesloten.
Sinds enkele maanden is die PC vervangen door een andere met Windows 7 64 bits. Dat TV-kaartje wordt nu helaas niet meer ondersteund. Ik heb er een Hauppauge WinTV PVR 150 kaart in gezet en die werkt uitstekend, maar niet voor de Wii. Het signaal van de Wii wordt met twee seconden vertraging doorgegeven naar het scherm en dat is uiteraard niet wat ik moet hebben. Het is mogelijk om gaming modus aan te zetten, maar dan valt het beeld weg. Op de site van Hauppauge lees ik trouwens ook dat deze kaart gaming modus niet ondersteund. Als ik het goed heb begrepen komt dit probleem voor op alle TV-kaarten met een ingebouwde mpeg2 encoder.

Kan iemand mij raad geven wat er voor mogelijkheden zijn om toch een Wii te verbinden met de PC?
- Een andere monitor/Led TV kopen (maar ik heb al een prima monitor?
- Een ander TV-kaartje, maar welke dan? Iets op USB?
- Is het mogelijk om het E-tech-kaartje in Virtual Box met Windows 9x wel aan de praat te krijgen)?
- Tweaken van de Hauppauge-kaart?
- Nog iets anders?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:41
Gebruik is Dscaler, deze geeft het signaal wel direct door want kan geen gebruik maken van de MPEG2 chip. Voor het geluid dien je alleen eerst Windows Media Center te starten en daarna Dscaler.

• TiesD
Ik heb Dscaler geïnstalleerd. Ik kreeg een foutmelding dat de hardwaredriver niet kon worden geïnstalleerd. Op het supportforum van Dscaler kwam ik een topic tegen waarbij mensen met hetzelfde probleem kampten, maar er ook een oplossing voor hadden:

"heres what I did:
- I used the hcwclear tool to completely remove all drivers and software
- I then manually updated driver with this: http://hauppauge.lightpat...50/pvr150_20_35_23348.zip
- Opened up Dscaler, made sure my card was select and s-video was selected and it worked!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Via Megaupload heb ik die driver ook kunnen vinden en nu werkt de Wii bij mij ook. De driver wilde in eerste instantie niet geïnstalleerd worden omdat 64 bit niet zou worden ondersteund, maar toen ik vanuit het configuratiescherm/apparaatbeheer probeerde verliep dit probleemloos.

Daarna kiezen voor: Sources: Hauppauge en videoingang: composite

Nog een probleem was er.
Dscaler geeft nog een error: can't load Hardware drive, possibly caused by corrupt installation. Reboot and try again. File c:\source\deinterlace\dscalerbuild4115\dscaler\dscaler\providers.cpp Line 488.
Dit heb ik uitgezet door Hide OSD, maar ik zal nog eens een herinstallatie doen.

Het geluid doet het al zonder dat ik Windows Media Center opstart, omdat dit rechtstreeks op de geluidskaart is aangesloten.

Het enige wat ik nog zou willen is dat Dscaler standaard met deze instelluingen opstart. Voor de kinderen is het niet zo handig om elk keer dezer aanpassingen te moeten maken.

In elk geval hartelijk bedankt voorde geweldige tip!
:)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
Maar als ik het dus goed begrijp gebruik je die kaart alleen om beeld van de wii op de computer monitor te toveren? Niet om gameplay op te nemen oid?

Wat voor een monitor heb je nu dan?

• TiesD
Inderdaad, niet voor opname. Het is een Iiyama monitor Prolite E2208HDSV.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Even wat anders, is het niet veel gemakkelijker om een emulator te draaien met al je Wii-games en dan doormiddel van bluetooth je wii-mote en alles wat je wil koppelen??

• TiesD
Dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Ik had daar nog niet aan gedacht en zal er eens naar kijken. Tips?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:33

ralpje

Deugpopje

Ik vraag me af of je die 'bar' die je normaal bovenop je tv legt kunt koppelen, dan.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• TechSmurf
  • Laatst online: 13-10 11:28
ralpje schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:41:
Ik vraag me af of je die 'bar' die je normaal bovenop je tv legt kunt koppelen, dan.
Draadloze gebruiken, of stekker aan een bedrade bar solderen. Enige "verbinding" tussen Wii en bar is stroomvoorziening.

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:57
Je kan zelfs 2 theelichtjes misbruiken, het is niet meer dan 2 leds. Of je zet je wii erachter aan en gooit de bar op je monitor. Kan allemaal :P

• TechSmurf
  • Laatst online: 13-10 11:28
Bartjezz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:38:
Even wat anders, is het niet veel gemakkelijker om een emulator te draaien met al je Wii-games en dan doormiddel van bluetooth je wii-mote en alles wat je wil koppelen??
Hebbie wel een aardig PC'tje voor nodig. Mijn vorige AMD 2,2Ghz dualcore trok het in de verste verte niet. Huidige Intel 2500K redt het dan weer wel.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Die bar kun je vervangen door 2 IR-ledjes op je scherm. Gewoon vanaf de usb een kabeltje achter over je schermpje leggen en met een weerstandje aan beide zijden een IR ledje aansluiten.

(of meet op welke spanning die IR-bar werkt en sluit die vast op je usb aan als het 5V is)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
TiesD schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:00:
Inderdaad, niet voor opname. Het is een Iiyama monitor Prolite E2208HDSV.
Die heeft zo te zien alleen vga (d-sub)? Hmm, das jammer... Je zou idd het kunnen proberen met emulators enz. maar persoonlijk zou ik dan toch investeren in een ander scherm met meerdere aansluitmogelijkheden. Je hebt al leuke nieuwe schermpjes voor weinig, misschien zelfs in vraag&aanbod een leuke gebruikte monitor met een extra hdmi aansluiting voor de wii,

• TiesD
Met Dscaler werkt het nu goed. Uit interesse wil ik nog wel een emulator proberen. Als dat goed werkt kunnen we de Wii ook meenemen met een laptop. Misschien dat ik nog wel eens een andere monitor koop, maar op dit moment is dat niet echt nodig.

• TiesD
Nog een aanvulling op het bovenstaande. Ik heb geprobeerd om de Hauppauge WinTV PVR 150 ook in Windows 8 met Dscaler en de Wii te laten werken, maar dan lukt deze truc niet. Dscaler start dan helaas niet goed op.
Pagina: 1