Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Mods: mijn excuses als dit in het verkeerde forum staat. Leek het meest relevant.

Goedendag allemaal,

Ik heb laatst een geweldig boek aangeschaft om me te helpen met starten in de .NET talen. ''beginning ASP.net E-Commerce in C#, from Novice to Professional.''

Belangrijk om te weten: ik heb zo goed als geen ervaring tot op heden. Een paar hello world applicaties in diverse talen en basis html sites in elkaar knutselen met verschillende frames e.d. is ongeveer het verste dat ik ben gekomen.

Nou, het probleem waar ik tegenaan gelopen ben. Ik heb IIS 6.0 op mijn pc geïnstalleerd staan samen met visual studio 11.

Ze beginnen met dat je in localhosts een uitzondering toevoegd om een lokale versie te kunnen draaien en dan vervolgens in IIS een nieuwe website aanmaakt Dit deel lukt me.

Vervolgens moet ik in VS11 een asp website aanmaken. Dit doet ik, alleen dan krijg ik de volgende melding als ik 't project creeër:

http://gyazo.com/6016294a0ca0f634341dfa15e0506aa2

Nou, doe ik ja. Krijg ik dit:

http://gyazo.com/09901e86ae61d1c023c2eff80bb52e3b

De f1 hulp is nutteloos. Zegt dat je een wizard krijgt die je helpt maar die krijg ik niet.

In ieder geval komt nu de volgende code tevoorschijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<%@ Page Title="Home Page" Language="C#" MasterPageFile="~/Site.master" AutoEventWireup="true"
    CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" %>

<asp:Content ID="HeaderContent" runat="server" ContentPlaceHolderID="HeadContent">
</asp:Content>
<asp:Content ID="BodyContent" runat="server" ContentPlaceHolderID="MainContent">
    <h2>
        Welcome to ASP.NET!
    </h2>
    <p>
        To learn more about ASP.NET visit <a href="http://www.asp.net" title="ASP.NET Website">www.asp.net</a>.
    </p>
    <p>
        You can also find <a href="http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=152368"
            title="MSDN ASP.NET Docs">documentation on ASP.NET at MSDN</a>.
    </p>
</asp:Content>

MAAR ik hoor dit te krijgen

http://gyazo.com/ec2e3551a0e59d64e50a88af1af04630

duidelijk een hele andere taal / opbouw.

dus:

1. Iemand een idee hoe ik dit naar framework 4.0 kan krijgen / de foutmeldingen verdwijnen?
2. Waarom ik iets totaal anders krijg?

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10 12:05
Probleem 2 lijkt mij het gevolg van probleem 1. Je moet IIS juist instellen daarvoor moet je de IIS Manager openen. Naar de eigenschappen van je web gaan, tabblad ASP.NET openen en daar versie 4.0 selecteren. Heb op het moment lokaal geen IIS draaien dus weet niet precies hoe alles heet uit m'n hoofd.

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Voor vraag nummer 2 kwam ik dit tegen op google (zie bericht Dragon):
IIS-Manager, Properties (of your web), Tab ASP.NET, asp.net-version. choose 4.

Weet niet of het helpt, maar misschien als je hem op de juiste instelling hebt gezet, dat misschien probleem nr 1 ook opgelost is ?

• Chrotenise
  • Niet online
EDIT: niet echt leesbaar.

http://gyazo.com/5055e00edc45116a44aca9ff93a99f25

In dit menu heb ik rechts de versie gewijzigd naar 4.0, alles wat ik had gemaakt gedelete en opnieuw gedaan. Helpt niet. Ook als ik IIS afsluit en opnieuw opstart staat hij weer in 2.0

[ Voor 71% gewijzigd door Chrotenise op 22-12-2011 01:31 ]

• kokkie20
Als ik in het boek kijk, zie ik dat je ook dit moet uitvoeren:

The final step involves configuring ASP.NET with IIS. Start a command-line console (go
to Start -> Run, and type cmd at the prompt), and type the following commands:
cd C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727
aspnet_regiis.exe –i

Maar wat als je die verander naar:
cd C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319
aspnet_regiis.exe –i

*Weet niet zeker of dit werkt, tenminste deze regel staat op pagina 33 ;)
Je moet zelf nog wel ff kijken welke Framework versie jij erin hebt staan

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
waarom zou je iis6 installeren? Pak gewoon IIS (7.5) Express?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het gaat over het programma zelf, dus een tikje naar CSA :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Chrotenise
  • Niet online
kokkie20 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 01:39:
Als ik in het boek kijk, zie ik dat je ook dit moet uitvoeren:

The final step involves configuring ASP.NET with IIS. Start a command-line console (go
to Start -> Run, and type cmd at the prompt), and type the following commands:
cd C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727
aspnet_regiis.exe –i

Maar wat als je die verander naar:
cd C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319
aspnet_regiis.exe –i

*Weet niet zeker of dit werkt, tenminste deze regel staat op pagina 33 ;)
Je moet zelf nog wel ff kijken welke Framework versie jij erin hebt staan
_/-\o_

Ik heb een versie van het boek waarin er gepraat wordt over Vista en XP, dit stond bij het XP gedeelte.

Is toegepast, geïnstalleerd. Alles opnieuw gedaan. Krijg nu geen foutmelding maar ik heb nog wel de verkeerde set-up. (probleem #2)
Grijze Vos schreef op donderdag 22 december 2011 @ 01:46:
waarom zou je iis6 installeren? Pak gewoon IIS (7.5) Express?
Stond geïnstalleerd op mijn pc. Is er een wezenlijk voordeel om een upgrade naar 7.5 te doen?

[ Voor 12% gewijzigd door Chrotenise op 22-12-2011 01:54 ]

• kokkie20
Weet niet 100% zeker of dit ook met het probleem te maken kan hebben (#2) maar;

In de boek gebruiken ze volgens mij visual studio 2008 (uit het hoofd)
En zelf zeg je gebruik te maken van 11 (Nooit van gehoord maar goed 8)7 )
Misschien dat de opmaak van de pagina anders is in visual studio 11 dan in 2008 ?

• Chrotenise
  • Niet online
Ik zat daar ook aan te denken en verwachtte wel kleine dingen die anders zijn, maar de code die ik voorgeklopt krijg (lijkt) asp.NET, de code in het boek is html.

Daarom post ik het ook hier voor de experts. Als iemand mij zegt dat dit eigenlijk gewoon op 't zelfde neerkomt geloof ik dat graag. Wil echter niet op pagina 200 met een half afgeronde webshop erachter komen dat mijn basis totaal verkeerd is.

• kokkie20
Zover ik weet zou het vrij weinig moeten uitmaken, maar zoals je zelf zei kun je beter wachten op een expert ;) Ik weet er iets vanaf, maar noem mezelf niet echt een expert ;)

• Chrotenise
  • Niet online
Toch maar developer 2008 geïnstalleerd...probleem #2 lag echt daaraan. Ben verder gaan kijken...lijkt erop dat ik meer foutmeldingen krijg omdat ik v4 framework heb en het boek gebaseerd is op v2.
Pagina: 1