Toon posts:

een modem en een modem/router

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views

Anoniem: 437291

Topicstarter
is het mogelijk en aan te raden om naast de modem van Online de Huawei hg655d een aparte
router/modem aan te sluiten. Ik heb nl. een router/modem van Belkin die een vrij goed bereik schijnt
te hebben en snelheden van 300 of zo.. Het type is Belkin 600..

Ik heb een goede WLan verbinding nodig om goed snel internet op mijn TV slaapkamer te gebruiken Samsung TV 3D..

Weet iemand of dat bij elkaar past en hoe dat in elkaar te steken is..
Ik kan me voorstellen dat ik eerst de modem aansluit , dan de modem aan de router via een Lan verbinding
De verbinding naar de Tv en PC en laptops werken dan met WPA2 sleutels van de router naar Belkin.
klopt dat?

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 22:36

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Je kan inderdaad je huidige LAN uitbreiden door een extra router (/modem combinatie) te plaatsen. Bij de extra routers geen gebruik maken van de WAN porten en de DHCP server uitschakelen. Als je meerdere WiFi Access Points hebt dan overal dezelfde beveiligingsinstellingen toepassen en het zou moeten werken.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Anoniem: 437291

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:34:
Je kan inderdaad je huidige LAN uitbreiden door een extra router (/modem combinatie) te plaatsen. Bij de extra routers geen gebruik maken van de WAN porten en de DHCP server uitschakelen. Als je meerdere WiFi Access Points hebt dan overal dezelfde beveiligingsinstellingen toepassen en het zou moeten werken.
Mooi duidelijk antwoord.
Dank je .. toch nog een vraag .. ik kijk in de meterkast en merk op dat ik een soort splitter heb
van Speedtouch . Daarop zit nu een wLan router van Belkin.
Het bereik is niet fantastisch. Vandaar dat ik in 1e instantie een nieuwe router gekocht heb die Belkin600
Een kennis zei me dat ik bij het begin moest beginnen nl. bij mijn Online provider. Daar eens zien of ik een
beter abo kon afsluiten dan wat ik nu heb. Immers als er weinig binnenkomt kan er moeilijk veel uit.
Ik ga nu een 8mb abo krijgen. Vandaar dat ik een nieuw modem kreeg opgestuurd.
Dat speedtouch ding wat er nu nog inzit, van de tijd dat Online nog Wanadoo heette is dat wellicht ook een modem? Als ik mijn PC nakijk dan wordt de verbinding gelegd via een draadloze verbinding die zich Belkin
noemt. Maw dat is een verbinding via de router van Belkin. In de netwerklijst wordt wel een Speedtouch verbinding herkend, maar daar maak ik dus geen gebruik van
Die DHCP moet ik uitschakelen op de nieuwe modem van online correct?
En de connectie tussen modem en router is een kabel soort van line-in line out?

grt

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 22:36

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Anoniem: 437291 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:14:
[...]
Mooi duidelijk antwoord.
Dank je .. toch nog een vraag .. ik kijk in de meterkast en merk op dat ik een soort splitter heb
van Speedtouch .
Ik gok dat het een modem en router combinatie is, en eventueel zelfs nog een wireless access point.
Daarop zit nu een wLan router van Belkin.
En die heb je ook aangesloten op de manier die ik beschreven heb in mijn vorige bericht?
Het bereik is niet fantastisch. Vandaar dat ik in 1e instantie een nieuwe router gekocht heb die Belkin600
Een kennis zei me dat ik bij het begin moest beginnen nl. bij mijn Online provider. Daar eens zien of ik een
beter abo kon afsluiten dan wat ik nu heb. Immers als er weinig binnenkomt kan er moeilijk veel uit.
Ik ga nu een 8mb abo krijgen. Vandaar dat ik een nieuw modem kreeg opgestuurd.
Dat speedtouch ding wat er nu nog inzit, van de tijd dat Online nog Wanadoo heette is dat wellicht ook een modem?
Ik gok dat het een modem en router combinatie is, en eventueel zelfs nog een wireless access point.
Als ik mijn PC nakijk dan wordt de verbinding gelegd via een draadloze verbinding die zich Belkin
noemt.Maw dat is een verbinding via de router van Belkin. In de netwerklijst wordt wel een Speedtouch verbinding herkend, maar daar maak ik dus geen gebruik van
Die DHCP moet ik uitschakelen op de nieuwe modem van online correct?
Ik weet niet in hoeverre alle apparaten in te stellen zijn die je ondertussen in huis hebt (3 stuks als ik tel ?).

Ik heb zelf thuis een Speedtouch (/ Experiabox) van KPN, en deze is zó dichtgetimmerd dat ik geen eigen DHCP range kan instellen. Eigenlijk alleen NAT en WiFi instellingen.

Je moet ervoor zorgen dat je in huis maar 1 router hebt die als DHCP server fungeert.

En daarna zou ik als ik jou was dus op alle 3 de apparaten exact toepassen wat ik in mijn vorige bericht schreef :)
En de connectie tussen modem en router is een kabel soort van line-in line out?
grt
Huh ? :?

Een tip. Begin van meet af aan. Sluit het allernieuwste apparaat dat je binnen gekregen hebt aan op de telefoon kabel. Zorg dat je nu met een PC kan inloggen (bedraad en draadloos).

Ga daarna sleutelen aan een tweede apparaat, bijvoorbeeld die Belkin. Doe daarin de juiste WiFi instellingen, zet de DHCP server uit, en gebruik alleen de LAN porten. Sluit deze hierna aan op je 1e apparaat. Controleer of alles nog werkt, ook de roaming tussen beide Access Points.

Herhaal de vorige stap voor het 3e apparaat.

.... profit! :P

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Anoniem: 536773

Ik heb ook een Huawei modem van online,
Is het ook mogelijk om de dhcp te laten uitdelen door mijn andere router met ddwrt? wifi is ook beter op mijn tp link.

Ik heb conficten met mijn linux server, dat is de reden dat ik me oude router terug wil. (bij ziggo had ik een open modem + mijn tp tink) werkte altijd perfect. Ik wil ook statische ip adressen laten uitdelen door middel van mac adressen dat kan met de huawei ook niet.

Ik heb heb al wat instellingen geprobeerd en gezocht op internet maar kan er niet uit komen om het werkend te krijgen.

Wie kan me even op weg helpen ? _/-\o_

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het is niet de bedoeling dat je een topic uit 2011 'omhoog haalt' om je eigen problemen aan de man te brengen.
Start een nieuw topic, met Het algemeen beleid in je achterhoofd.

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee