Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows 7] Opstartproblemen "Logonui.exe bad image"*

Pagina: 1
Acties:

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hallo tweakers,

Ik loop tegen een irritant klein probleempje aan. Mijn computer reageerde opeens nergens meer op als ik een programma opende deed hij niks, helemaal niks. Dus ik dacht ik restart hem wel even, toen startte hij niet meer op in windows 7, maar ging gelijk door naar windows repair. Pas na 6x die repair gebruikt te hebben. Kon hij weer opstarten. Toen kreeg ik bij het begin Logonui.exe bad image - system32/samcli.dll corrupted or damaged. Reinstall if possible.

Hoe kan ik dit oplossen.
(ik heb geen antivirus btw)

Groetekes

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

ionn schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:47:
Hallo tweakers,

Ik loop tegen een irritant klein probleempje aan. Mijn computer reageerde opeens nergens meer op als ik een programma opende deed hij niks, helemaal niks. Dus ik dacht ik restart hem wel even, toen startte hij niet meer op in windows 7, maar ging gelijk door naar windows repair. Pas na 6x die repair gebruikt te hebben. Kon hij weer opstarten. Toen kreeg ik bij het begin Loginui.exe bad image - system32/samcli.dll corrupted or damaged. Reinstall if possible.

Hoe kan ik dit oplossen.
Dat lijkt me niet echt nodig. Mocht je vinden dat TS te weinig eigen inzet toont, dan kun je dit melden via een topicreport.
(ik heb geen antivirus btw)

Groetekes
Daar ga je al de mist in.

[ Voor 8% gewijzigd door Question Mark op 22-12-2011 08:49 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Voer eens een systeemherstel uit via de Veilige Modus, indien dat lukt. Als systeemherstel niet meer lukt kan je best eens MalwareBytes installeren (in de veilige modus) en eens laten draaien :)

• ion
  • Niet online
Sorry ben ik ook vergeten bij te zetten heb ik al gedaan, en ik heb ook in veel andere forums gelezen, daar word 1 gezegd kan virus hebben beschadigd en met registry fixers herstellen. maar begreep ik niet echt eigenlijk

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-11 14:57

basdej

OutSystems Consultant

waarom heb je in vredesnaam geen antivirus?

probeer even te scannen op virussen, en anders heel je computer formatteren

Hoi.

• ion
  • Niet online
filenox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:49:
Voer eens een systeemherstel uit via de Veilige Modus, indien dat lukt. Als systeemherstel niet meer lukt kan je best eens MalwareBytes installeren (in de veilige modus) en eens laten draaien :)
Via normale modus lukt systeem herstel niet maar ik zal ff in safe made proberen :) en dan malwarebytes installeren

Ik heb geen Antivirus, omdat ik normaal het wel leuk vond beetje alles opnieuw installeren maar nu heb ik belangrijke files die ik nergens kan backupen :)

[ Voor 15% gewijzigd door ion op 21-12-2011 20:52 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-11 20:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

ionn schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:51:
[...]
> geen Antivirus
> belangrijke files die ik nergens kan backupen
:F :F :F 8)7 8)7 8)7
Belangrijke files hebben die je niet kan backuppen EN geen antivirus gebruiken is wel een vreselijk idiote combinatie, niet? Zet er gewoon een antivirus op, scan met malware bytes anti malware in safe mode, draai wat andere tools (je zei iets van dat je er iets over las, lees het gewoon opnieuw) en hoop dat je windows niet opnieuw moet installeren.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

basdej schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:51:
waarom heb je in vredesnaam geen antivirus?

probeer even te scannen op virussen, en anders heel je computer formatteren
Je beste virusscanner is je vinger. Als je niet op je muis klikt wanneer je er niet op moet klikken.... Dan kan er ook niets gebeuren :)

Gewoon windows CD erin en opnieuw windows installeren. Geen belangrijke data raak je kwijt (/windows.old)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• ion
  • Niet online
Mavamaarten schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:56:
[...]

:F :F :F 8)7 8)7 8)7
Belangrijke files hebben die je niet kan backuppen EN geen antivirus gebruiken is wel een vreselijk idiote combinatie, niet? Zet er gewoon een antivirus op, scan met malware bytes anti malware in safe mode, draai wat andere tools (je zei iets van dat je er iets over las, lees het gewoon opnieuw) en hoop dat je windows niet opnieuw moet installeren.
Ok:) ik heb net ff in safe made restore geprobeerd, hij heeft geen restore points gevonden ik ga nu malware bytes installeren :)

@neo

Heb ik al gedaan toen zei diewindows version niet compatible :?

[ Voor 5% gewijzigd door ion op 21-12-2011 21:00 ]

• ion
  • Niet online
Ik heb gescanned met malwarebytes, dit is de log:

www.malwarebytes.org

Database version: 911122105

Windows 6.1.7600
Internet Explorer 8.0.7600.16385

12/21/2011 9:07:54 PM
mbam-log-2011-12-21 (21-07-54).txt

Scan type: Full scan (C:\|F:\|)
Objects scanned: 320914
Time elapsed: 5 minute(s), 41 second(s)

Memory Processes Infected: 0
Memory Modules Infected: 0
Registry Keys Infected: 0
Registry Values Infected: 0
Registry Data Items Infected: 0
Folders Infected: 0
Files Infected: 0

Memory Processes Infected:
(No malicious items detected)

Memory Modules Infected:

Registry Keys Infected:

Registry Values Infected:

Registry Data Items Infected:

Folders Infected:

Files Infected:

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 13:45

kevinr1

Dude?

Virus is een mogelijke oorzaak, kan ook meer zijn.
Start de computer op met een live cd, bijvoorbeeld hiren's boot cd.

back up je bestanden op een cd'tje en reïnstall windows 7.
Daarna zet als je eerst een anti-virus op. ( Security Essentials van Microsoft bijvoorbeeld ).

Als je het systeem toch weet te repareren is het misschien nog corrupt!

Life is meant to be experienced

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

ionn schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:51:
Ik heb geen Antivirus, omdat ik normaal het wel leuk vond beetje alles opnieuw installeren maar nu heb ik belangrijke files die ik nergens kan backupen :)
Geen backup != belangrijk.

Als ze echt zo belangrijk zijn koop je wel extra opslagmedia.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 13:45

kevinr1

Dude?

Of gebruik je dropbox o.i.d. om het online op te slaan.

Life is meant to be experienced

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
backup maken met een linux live cd'tje en dan windows herinstalleren?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Neodymium schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:58:
[...]

Je beste virusscanner is je vinger. Als je niet op je muis klikt wanneer je er niet op moet klikken.... Dan kan er ook niets gebeuren :)
)
Jammer dat dit niet klopt.
Een website openen en niks doen is al genoeg, om iets op te lopen.

Misschien een sector flink beschadigd op je harde schijf waardoor een file beschadigd is.

[ Voor 11% gewijzigd door jan99999 op 22-12-2011 08:40 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 20:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Probeer inderdaad gewoon eens op te starten van een Linux live cd. Kopieer als dit lukt je belangrijke documenten naar een usb stick oid. en scan deze grondig op een andere pc op virussen. Daarna lijkt een herinstallatie me de enige juiste optie. Na herinstallatie installeer je uiteraard als eerste een anti-virus oplossing.

Mocht het kopieren van je belangrijke documenten niet lukken, dan kun je dat als leermoment beschouwen. Door geen data te backuppen en je machine niet te voorzien van anti-virus roep je het ook wel een beetje over je af. ;)

Lees verder je gemaakte posts even door en kijk of je deze nog wat kunt verduidelijken en aanvullen. Je verhaal en probleemstelling komt op sommige punten nu wat warrig over. :)

Kijk anders ook even in het beleid hoe een goede topicstart eigenlijk opgesteld hoort te worden: Het algemeen beleid #quickstart

Verder kleine titelfix doorgevoerd.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1