ICIDU 300N router herkent harde schijf niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437384

Topicstarter
Ik heb een Hitachi externe harde schijf en wil die standaard in netwerk hangen via ICIDU 300n router. In router instellingen is mogelijkheid om een scan te doen op network share dvices maar dat levert niets op. Harde schijf functioneert wel direct op laptop. Andere usb devices zoals usb stick worden ook niet herkend.

What to do?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:28

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Welk bestandsysteem is de hdd, en eventuele sticks?

En welke bestandsystemen kan de ICIDU aan?
Ik kan me namelijk voorstellen dat een NTFS schijf niet zondermeer mount op een linuxderivaat.

[ Voor 81% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-12-2011 20:14 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:14

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Zodra een topic titel met HELP begint weet menig bezoeker wel hoe laat het is.

Je geeft veel te weinig informatie om ook daadwerkelijk enige hulp te kunnen bieden. Probeer je eens in te denken wat iemand nodig zou kunnen hebben aan informatie om jou te kunnen helpen.

Je topic start is wartaal. Wees eens nauwkeuriger?

Wat heeft het netwerk met usb te maken? Ik snap er niets van.

[ Voor 9% gewijzigd door Q op 21-12-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De harde schijf is geformatteerd voor Mac. NTFS dus. Ik weet niet welke bestandsystemen ICIDU aan kan. Waar zou ik dat kunnen vinden? Ik heb inmiddels een andere niet NTFS geformatteerde usb stick geprobeerd en jawel, die wordt herkend.

@Q: ik ging ervan uit dat de een usb stick ook als externe harde schijf kan worden gezien en benoemde het om aan te geven dat ik meerdere harde schijven had geprobeerd...

Is er een manier om de router toch met NTFS bestandssystemen te laten werken of moet ik harde schijf opnieuw formatteren danwel nieuwe router aanschaffen

thanks voor jullie snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261479

Anoniem: 437384 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:27:
De harde schijf is geformatteerd voor Mac. NTFS dus. Ik weet niet welke bestandsystemen ICIDU aan kan. Waar zou ik dat kunnen vinden? Ik heb inmiddels een andere niet NTFS geformatteerde usb stick geprobeerd en jawel, die wordt herkend.

@Q: ik ging ervan uit dat de een usb stick ook als externe harde schijf kan worden gezien en benoemde het om aan te geven dat ik meerdere harde schijven had geprobeerd...

Is er een manier om de router toch met NTFS bestandssystemen te laten werken of moet ik harde schijf opnieuw formatteren danwel nieuwe router aanschaffen

Om te beginnen is MAC niet NTFS. NTFS is van windows. Je zal je schijf als FAT32, of bij voorkeur exFat moeten formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

Denk dat zijn router ook ophoudt bij exFat, zal zelf gewoon fat32 doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261479

Anoniem: 325463 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:30:
Denk dat zijn router ook ophoudt bij exFat, zal zelf gewoon fat32 doen
Fat32 is gewoon volledig uit de tijd. Krijg je weer problemen met te grote files e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Anoniem: 437384 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:27:

Nee die is er niet, je bent helaas gebonden aan FAT32 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, thanks. Aan wat voor bestand grootte ben je gebonden met FAT 32? Ik ga waarschijnlijk een andere router halen. Hebben jullieTips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 13:39

Swordlord

Act first, think never

En in geval van twijfel, de handleiding:

 File System - The file system on the partition can be FAT32 or NTFS.

http://www.icidu.com/prod...707533-Full-manual-EN.pdf

Maargoed, partitioneer dus eens de schijf opnieuw met een windows machine, probeer beide fileformats ...

[ Voor 28% gewijzigd door Swordlord op 21-12-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Swordlord schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:39:
En in geval van twijfel, de handleiding:

 File System - The file system on the partition can be FAT32 or NTFS.

http://www.icidu.com/prod...707533-Full-manual-EN.pdf

Maargoed, partitioneer dus eens de schijf opnieuw, probeer beide fileformats.
Als de handleiding zegt dat het NTFS aan kan dan zal dat ook wel zo zijn, dat kan het probleem dan ook niet zijn.
Maar goed, het ding blijft natuurlijk een ICIDU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

OSX en NTFS is zo goed als een no go... Dus als de TS de schijf met OSX heeft geformateerd, dan zal het vast geen NTFS zijn...

Drive dus partitioneren met een windows machine... Of linux bootdisks met Gparted ofzo...

[ Voor 32% gewijzigd door Swordlord op 21-12-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De schijf is geformatteerd als MAc OS Uitgebreid (journaled) Ik kan de schijf opnieuw formatteren naar FAT32. Dat moet toch ook vanaf Mac kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

FAT32 kan je partitioneren met OSX. Maar dan kun je wel geen bestanden groter dan 4GB gebruiken, door de limitatie van het FAT32 filesysteem.

Wil je grote bestanden, groter dan 4GB, dan moet je de drive partitioneren als NTFS, dit moet je dan doen met een windows machine of een linux boot CD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wanneer ik de schijf als NTFS formatteer is die dan nog steeds bruikbaar voor MAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Volgens mij heeft NTFS alleen lees rechten in OSX, dus je zou alleen data ervan kunnen lezen. Maar dit is allemaal nogal dodgy, werkt net altijd even goed...
Dus de schijf rechtstreeks aan je Mac gebruiken zal lastig gaan worden.

Maar zolang je schijf aan je router hangt, dan wordt hij gewoon een netwerkshare, dan maakt het filesystem niks meer uit, want de router regelt het lezen/schrijven van/naar de schijf.

[ Voor 3% gewijzigd door Swordlord op 21-12-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok dus wat je zegt is: harde schijf in windows pc opnieuw formatteren naar NTFS formaat. Vervolgens via router standaard in netwerk hangen. dan is de harde schijf benaderbaar (mijn huidige probleem) én heb ik geen beperkingen voor bestandsgroottes én kan ik van zowel mac als windows de bestanden benaderen?

Klopt dat?

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Anoniem: 437384 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:22:
Ok dus wat je zegt is: harde schijf in windows pc opnieuw formatteren naar NTFS formaat. Vervolgens via router standaard in netwerk hangen. dan is de harde schijf benaderbaar (mijn huidige probleem) én heb ik geen beperkingen voor bestandsgroottes én kan ik van zowel mac als windows de bestanden benaderen?

Klopt dat?
Ja , je kan dan de bestanden benaderen op je Mac, maar je kan er niet schrijven laat dat even helder zijn.
Wil je crossplatform rwx hebben dan zul je toch FAT32 moeten formatteren.

rwx = read/write/execute

However, als de schijf als netwerkschijf word gemount, kun je er altijd vanaf je mac via het netwerk op schrijven.....

[ Voor 11% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-12-2011 09:43 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Modbreak:De titel aangepast, want schreeuwen doen wij hier niet op het forum, HELP! is dan ook niet nodig in een topic titel. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1