Toon posts:

Lag op nieuwe SSD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn oude HDD gekloond op een SSD schijf (OCZ Vertex 3 120GB)
Alles is goed gegaan! alleen ik merk nu bij het spelen van MW3 online dat het spel ineens erg "Laggy" is,
dit was voorheen op me oude HDD nog vloeiend!

Weet iemand misschien wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:25

Quad

Doof

Het grote SSD topic ~ Deel 9
Clonen van je HDD is nooit verstandig.. ivm trim partitie allignment etc.
Als ik jou was zou ik gewoon een fresh installatie doen.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt! het is verder super goed gelukt, ik gebruik Paragon Migrate OS to SSD

maar wat bedoel jij met trim partitie alignment,?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-02 12:02
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:37:
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt! het is verder super goed gelukt, ik gebruik Paragon Migrate OS to SSD
Nou mooi, case closed dan toch. Scheelt weer.

Nickname does not reflect reality

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:37:

maar wat bedoel jij met trim partitie alignment,?
Maar blijkbaar is het niet super goed gelukt? Anders zou MW3 goed draaien.. Het advies wat je van denk ik iedereen zal krijgen is simpelweg een nieuwe Windows installatie uitvoeren op de SSD.

Verwijderd

Topicstarter
beter advies had kunnen zijn dat ik het spel opnieuw zou installeren op de oude schijf...

maar goed ik hou het hier verder bij

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:57:
beter advies had kunnen zijn dat ik het spel opnieuw zou installeren op de oude schijf...

Nou daar heb je je antwoord, spel opnieuw installeren. Als dat niet werkt clean install op SSD.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:57:

"Welkom" op GOT,

Als je wilt controleren of de alignment goed is, zou je het programma AS-SSD kunnen gebruiken. Deze geeft middels een waarde XXXXXX - OK of XXXXX - BAD aan of je 4k alignment klopt of niet...

Het kan zijn dat je SSD problemen heeft, door de cloning, dat alle cellen een keer zijn beschreven maar niet zijn getrimmed erna waardoor ze "vervuild" zijn met oude data en daardoor redelijk slecht presteren.

Je zou je systeem een tijdje in idle kunnen laten staan, hopen dat garbage collection aanspringt en de geheugen cellen die schoon horen te zijn ook weer schoon maakt.

Andere optie kan zijn...
Sandforce controller... soms erg buggy...

[ Voor 93% gewijzigd door Swordlord op 21-12-2011 23:41 ]

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-01 16:36
firmware update, reinstall
Pagina: 1