Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is de windows 7 user interface copyrighted? Mag ik clonen?

Pagina: 1
Acties:

• JohnieBraaf
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-02 20:19
Beste allemaal,

Ik ben bezig met een zelfgeschreven domotica systeem (Java).
Nu wil mijn programma zo goed mogelijk visueel laten integreren integreren in Windows 7.

Het design van Windows Media Player zou ik graag als template willen gebruiken voor mijn GUI.

Is dit toegestaan? Of valt dit onder een copyright regeling.
Ik zou graag nog de optie houden om het programma in een later stadium te distribueren.

Het is een lastig definiëerbare vraag, maar in essensie bestaat het antwoord denk ik uit 2 onderdelen:

- Design (mag dit 1 op 1?)
- Functionaliteit (mag dit 1 op 1?)

Ben benieuwd naar jullie mening. :)

Groet, Jan

PLEASE HELP ME!!!

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 10:56
Als het design en de functionaliteit 1 op 1 is dan is het Windows Media Player. Waarom maken wat er al is? Dan kan je beter bij Microsoft gaan werken?

Red een boom, eet een bever

• JohnieBraaf
Het is een home automation programma met squeeze server integratie. De overeenkomsten zijn groot, maar de controle is bij de laatste optie aan mij.

Het maken van een eigen design kost veel tijd en daarnaast zit de WMP best goed in elkaar design technisch.

Maar de grote vraag is dus, is het legaal?

[ Voor 49% gewijzigd door JohnieBraaf op 21-12-2011 21:32 ]

PLEASE HELP ME!!!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 13:45

kevinr1

Dude?

Als je idee uiteindelijk groot wordt ga je hier misschien wel problemen mee krijgen.
Een klein thuisproject of schoolproject is nog prima.

Misschien even bellen met Microsoft en het hun even zelf vragen (:

Life is meant to be experienced

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:05
Volgens mij is dit geen probleem. Bij een hobby projectje voor alleen jezelf weet niemand het, dus geen probleem. ga je het gratis verspreiden, zal er volgens mij geen probleem zijn tenzij je het zo gaat aanpakken dat mensen die WMP willen downloaden bij jou terechtkomen oid. Als je er geld mee gaat verdienen kan het wel een probleem gaan worden. Tegen die tijd kan je natuurlijk altijd nog een ander design eraan hangen.

Overigens zou ik ook even kijken wat er verder nog op de markt is om het design van te kopieren ;) t kan echt wel beter dan WMP.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 20:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Open Mediaplayer - Help - About en je hebt al aardig wat meer info over welke delen beschermd zijn en wat wel/niet toegestaan niet. De info die daar staat is vrij duidelijk ;)

Voor de rest heeft het vragen naar meningen geen zin, je zult dergelijke zaken gewoon juridisch heel goed onderzocht moeten hebben.

Met dank aan het gemaakte topicreport :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wikipedia: Software copyright

[ Voor 81% gewijzigd door Phyxion op 22-12-2011 09:02 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 17:03

DataGhost

iPL dev

Ik zou in het about-venster eerder verwachten een lijstje te zien van dingen die niet beschermd zijn, als dat al zo is. ALLES wat je maakt is namelijk automatisch copyrighted en tenzij je het expliciet onder een bepaalde licentie laat vallen mag het niet door derden gebruikt worden zonder toestemming. Dat is met alles zo, al heel lang. Beetje rare vraag daarom, wat mij betreft. Daarnaast is het gewoon (deel van) een commercieel product, wat ze je ook proberen te laten denken (N-versie bijvoorbeeld), dus ik zie niet in waarom je dat design zomaar zou mogen gebruiken. Zij hebben het ook niet gratis gehad ofzo.

• JohnieBraaf
Bedankt voor de nuttige tips mensen. De about optie was ik eventjes vergeten. Daar staat inderdaad netjes om welke copyright regelingen het gaat. Verder denk ik dat een telefoontje naar Microsoft verheldering kan verschaffen over hun policy ten opzichte van deze zaken. Nogmaals bedankt allemaal.

PLEASE HELP ME!!!

Pagina: 1