Toon posts:

PC naar TV met HDMI - Geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Titel verklaart veel. Ik heb vandaag mijn 10 meter HDMI kabel binnen. Maar helaas. Geen beeld. Van alles geprobeerd, Windows + P. Niks.

Vervolgens even mijn PC bij de tv gezet en geboot met een HDMI kabel van een euro. Werkt prima. Kan het toch wel aan mijn pc liggen? Of moet ik een betere HDMI kabel kopen. Of moet ik een versterker er tussen plakken. Ik zie dat er alleen maar versterkers zijn voor 1.3b, is dat dan niet zonde?

Wat kan ik het beste doen?

Videokaart: XFX HD6850 ATI.
TV: Samsung LE37D550
kabels te zien als hyperlink

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02:29
Maximale aangeraden afstand is 5 meter. Anders moet je een versterker gebruiken.
Ik gebruik zelf een 5 meter DVI naar HDMI kabel van merk HQ van 12 euro, werkt prima.
Het enige verschil met 1.4 en 1.3b is ethernet over HDMI.
Voor je beeld en geluid maakt het niks uit.

Edit: ok iets meer verschil dan alleen ethernet.
Maar die features heb je nu toch niet nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door Bazvv op 21-12-2011 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bazvv schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:48:
Maximale aangeraden afstand is 5 meter. Anders moet je een versterker gebruiken.
Ik gebruik zelf een 5 meter DVI naar HDMI kabel van merk HQ van 12 euro, werkt prima.

Hmm. oke, is het dan mogelijk om hiermee te verlengen?

Zelf heb ik op dit moment een 10 meter kabel gaan van mijn PC naar mijn Onkyo tx-nr509 receiver. Werkt wel prima :) Maar nu zou ik graag beeld en audio van mijn pc willen sturen.

Dus ik dacht aan gewoon HDMI. maar blijkbaar is dat niet sterk genoeg.

Wat ik me OOK afvraag is, of het slimmer is om het volgende te doen.

1. PC
2. hdmi kabel van een meter
3. koppelstuk
4. 10 meter hdmi kabel
5. naar onkyo receiver
6. naar tv

In principe zou ik dan mijn S PDIF kabeltje weg kunnen laten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 20:00 ]

• Bazvv
  • Laatst online: 02:29
Er staat wel bij tot 25 meter maar volgens mij is het geen actieve versterker.
Durf het niet met zekerheid te zeggen.

Edit: ik had eerst ook hd5970->dvi---hdmi->Onkyo HT-R990 daarna naar tv.(Geluid kan ook over DVI)
Maar de videokaart audioprocessor is toch wat beperkt.
Hij ondersteund wel DTS en Dolby Digital passthrough via powerdvd maar verder weinig opties.

Ik heb nu een auzentech hometheater hd via spdif en die codeert ook alle audio buiten powerdvd naar DTS of Dolby digital. Je kan de homtheater hd ook via hdmi doen maar gaf bij mij geen goed beeld, waarschijnlijk omdat er 2 apparaten tussen mijn videokaart en tv zaten.

[ Voor 68% gewijzigd door Bazvv op 21-12-2011 20:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke maar ik heb nu geheel een 1.4 systeem. Door dat versterker wordt het weer een 1.3. :'(

Wat is het beste wat ik kan doen?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bazvv schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:48:

Heb m'n PC met een 10 meter HDMI kabel aangesloten, zonder problemen. Andere PC is met 20 meter HDMI kabel aangesloten, zonder problemen. Van videokaart naar receiver toe.

Verwijderd

Topicstarter
Dj-sannieboy schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:17:
[...]

Heb m'n PC met een 10 meter HDMI kabel aangesloten, zonder problemen. Andere PC is met 20 meter HDMI kabel aangesloten, zonder problemen. Van videokaart naar receiver toe.
Precies, dit hoor ik van meerdere mensen. Is het de bedoeling dat ik een duurdere kabel koop?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:19:
[...]

Precies, dit hoor ik van meerdere mensen. Is het de bedoeling dat ik een duurdere kabel koop?
Ik heb de volgende kabels gebruikt: http://www.panda.nl/produ...c9v1dqg013n0f2fe2o4p22iv1 en http://www.panda.nl/produ...c9v1dqg013n0f2fe2o4p22iv1

Verwijderd

Topicstarter
Godver. Dit is goedkoper dan mijn kabel. Ligt het dan toch aan mijn pc?

/edit;

Ik heb mijn zusje's laptop aangesloten. Werkt prima. Vervolgens weer naar mijn pc. en ja hoor. Works good. Wat gek?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
even een update. Ik heb mijn TV aan mijn versterker aangesloten (onkyo TX-NR509) en vervolgens gfwd naar mijn TV. Werkt prima. Af en toe wel artifacts. Maar dat komt waarschijnlijk omdat er tegerlijkertijd ook op mijn monitor afspeelt. Volgens mij moet ik het alleen zetten op Projector only. :)

Trouwens. Hoe kan ik dat 'ethernet' gebruiken dan van mijn HDMI? Ik kan op mijn Onkyo en Samsung wel een utp kabeltje aansluiten.

• funkeey
  • Laatst online: 06-02 10:14
Ik denk na het lezen over de artifacts, dat het nog steeds aan je kabel ligt. Een duurdere kabel is helemaal niet nodig, dat maakt vrijwel geen kloot uit. Ik heb een kabel voor 25 meter voor 12 euro gekocht destijds. Deze werkt perfect.

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Hier staat wel goed uitgelegd hoe en wat: http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/hec.aspx

Je moet er wel om denken dat je hardware het ondersteunt, en lang niet alles doet dat ;)
Pagina: 1