7.1 via moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• basje050
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-01 13:02
Ik heb een siberia v2 FULL SIZE met 2 x 3.5 mm plug en een MSI P55-GD65 moederboord
Het moederboord kan 7.1 geluid geven.

Als ik deze plugs in mijn moederboord geluidspoorten stop, dan zou dit toch 7.1 moeten worden?
Dit werkt namelijk niet bij geluids controle in Windows
Als je een 3D usb stick koopt van Steelseries kan hij toch ook 7.1 geluid geven?
En kan dit dan met mijn headset?

Moet ik hiervoor misschien speciale tools installeren?

groet groet,
Bas

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11-2025

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Meestal zijn er per plug maar 2 kanalen. Dat zou dus betekenen dat je met 2 x 3.5 mm plug hooguit 4.0 zou kunnen krijgen. Maar in dit geval is 1 plug voor de microfoon, en 1 voor het geluid. Dus je kan maar 2.0 luisteren met deze koptelefoon.

Verwijderd

*kuch*kuch*

Die koptelefoon is gewoon stereo, voor 7.1 moet je een moederbord hebben die 7.1 ondersteunt(check)
En speakers of een koptelefoon die dat ondersteunt wat jouw koptelefoon dus niet doet.

Wat je wel kan volgens de specs is een virtuele 7.1 koptelefoon van maken maar dan moet het wel de USB versie zijn. Maar dan nog steek hem gewoon in de groene poort van je moederbord en niks meer aan doen, beter surround geluid gaat hij toch niet geven daar is hij niet voor ontworpen.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Zolang je zelf geen 5 speakers bij je koptelefoon aan wilt solderen hoort je topic niet in EL thuis. Schopje naar PMG.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondaks dat het hier gaat om een audiodevice op een moederbord, blijft het een audiodevice. Die worden in Audio & HiFi besproken.

Move PMG -> AH

Overigens mis ik hier nogal het puntje "eigen inzet", maar dat is ter beoordeling van de audiomods.

Oslik blyat! Oslik!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:34

FeaR

In GoT we trust

basje050 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:50:
Ik heb een siberia v2 FULL SIZE met 2 x 3.5 mm plug en een MSI P55-GD65 moederboord
Het moederboord kan 7.1 geluid geven.

Als ik deze plugs in mijn moederboord geluidspoorten stop, dan zou dit toch 7.1 moeten worden?
Dus als ik een nieuwe kilometerteller in mijn auto zet die tot 340 km/u gaat dan gaat mijn auto ook opeens zo hard?

Je PC kan tot maximaal 7.1 uitsturen, maar de bron is een 2.0 headset (die andere jack is namelijk input voor de microfoon). Voor 7.1 heb je - zoals gezegd - acht kanalen nodig en dus vier maal een 3,5mm jack.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Kijk handleiding van je moederbord na: Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2hhhjcm.jpg
hoe de analoge 5.1/7.1 audio out verdeeld is. digitaal coax/optisch zit naast toetsenbord/muis aansluiting (oranje/groen). waarschijnlijk vind je daar een tabel in de aard van:

Roze: microfoon
Lichtblauw: lijn in
Groen: front/Lijn uit
Bruin/zwart: achter uit
Oranje: centrum en sub
Grijs: zij-luidsprekers

met de gepaste driver kan je dan instellen hoe je het wil hebben: analoog/digitaal/4/5.0, 4.1/5.1/7.1/ ...
zo werkt het toch onder linux met sommige MSI borden.
je hoofdtelefoon speakers aansluiten op groene jack vooraan (stereo), mike op roze.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 13:15 ]

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11-2025
De 5.1 / 7.1 zal uit de optische uitgang en/of de HDMI uitgang van je videokaart komen (dat laatste mits de videokaart driver dat ondersteunt).

Het is trouwens moederbord of motherboard ;)

[ Voor 14% gewijzigd door EMDB op 22-12-2011 15:36 ]

Pagina: 1