Even een vraag van een leek... Ik wil graag mijn muziek en films centraal opslaan, en deze vanaf meerdere apparaten kunnen benaderen. Momenteel staat alles op een Mede8er, maar ik vind de interface een ramp en vraag me af of het niet makkelijker kan (meer de windows-look). Ik zie bijvoorbeeld alleen maar gigantische thumbs, een simpele lijstweergave op alfabetische volgorde zou ook wel eens makkelijk zijn
Anyway, de mede8er gaat via hdmi naar mijn beamer. De audio out gaat via tulp naar mijn versterker. Prima tot nu toe.
Liefst zou ik een app of software op de laptops installeren, die de mede8er bedient (in die zin dat de media op de mede8er zelf wordt afgespeeld. Dat lukt wel via de M8 jukebox app, maar ik vindt die niet echt lekker werken.
Ik heb nog een wat oudere Synology
nas die ik zou kunnen gebruiken en ondertussen zit ik te denken, kan ik niet beter die
NAS neerzetten, en de video out daarvan naar mn beamer sturen, en de audio out naar mn versterker brengen. Maar dan is de vraag: Is het mogelijk om via mijn laptop (en liefst ook via ipad, maar dat is iets minder belangrijk) muziek aan te zetten op de
NAS, en zo dat de
NAS die dus zelf afspeelt, en niet mijn laptop. Ik dacht via teamviewer, maar ik weet niet of dat ondersteunt wordt en of dat wellicht te omslachtig is.
Eigenlijk maakt het me niet zo heel veel uit of het de mede8er of de
NAS is, als ik maar heel simpel de media op de opslagmedia zelf kan afspelen, bediend vanaf onze laptops (en liefst ook ipad). Bovendien wil ik dus via de laptop kunnen bladeren door de media, en kijken wat ik wil afspelen, zonder dat ik mijn beamer daarvoor hoev ==f aan te zetten (dit geldt natuurlijk alleen voor de muziek;-)
Is zoiets mogelijk, en is mijn teamviewer idee heel gek of omslachtig?
Thanks alvast!
PS ik ben niet onhandig met computers, maar ook geen freak of wizzkid...