Hey,
Ik probeer een undo functie te maken voor een spel wat ik maak.
Voorbeeld:
Ik wil in een ArrayList bijhouden welke kleuren het object v allemaal heeft gehad.
En dan met een undo method de kleur terug veranderen naar de laatste opgeslagen kleur in de ArrayList
Nu heb ik 3 verwijzingen naar v in een ArrayList gestopt, alleen als ik nu het aan de v op index 0 vraag wat zijn kleur is zegt die blauw .Maar ik wil groen terug krijgen.
Ik wil dus dat v onthoud wat zijn kleur op elke positie in de ArrayList was.
Ik heb al geprobeerd om een nieuw object Veld aan te maken, die final maken en dan verwijzen naar v. Maar dan gebeurde precies hetzelfde.
Weet iemand soms hoe ik dit wel zou kunnen oplossen?
Of is wat ik probeer niet mogelijk?
Bij voorbaat dank als je de moeite heb genomen om dit alles door te nemen
Ik probeer een undo functie te maken voor een spel wat ik maak.
Voorbeeld:
Java:
1
2
| Veld v = new Veld(); ArrayList<Veld> lijstje = new ArrayList<Veld>(); |
Ik wil in een ArrayList bijhouden welke kleuren het object v allemaal heeft gehad.
En dan met een undo method de kleur terug veranderen naar de laatste opgeslagen kleur in de ArrayList
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
| v.setKleur(groen); lijstje.add(v) v.setKleur(paars); lijstje.add(v) v.setKleur(blauw); lijstje.add(v); |
Nu heb ik 3 verwijzingen naar v in een ArrayList gestopt, alleen als ik nu het aan de v op index 0 vraag wat zijn kleur is zegt die blauw .Maar ik wil groen terug krijgen.
Ik wil dus dat v onthoud wat zijn kleur op elke positie in de ArrayList was.
Ik heb al geprobeerd om een nieuw object Veld aan te maken, die final maken en dan verwijzen naar v. Maar dan gebeurde precies hetzelfde.
Weet iemand soms hoe ik dit wel zou kunnen oplossen?
Of is wat ik probeer niet mogelijk?
Bij voorbaat dank als je de moeite heb genomen om dit alles door te nemen