Bereikbaarheid Experiabox ZTE H220N

Pagina: 1
Acties:

• neo_mkl
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Sinds maandag 19-12 ben ik in het bezit van een ZTE H220N router (zo'n experiabox :'( ) icm. internet-televisie abbonnement van Kpn. TV werkt goed, internet ook maar over de router ben ik minder tevreden.

Het probleem is dat het onmogelijk is om de router extern te benaderen i.e. Port Forwarden werkt niet. De firmware van de router blokkeerd elke port behalve 8085 (deze gebruikt Kpn voor onderhoud).

Bijvoorbeeld, in de webinterface heb ik port 3389 open staan voor Remote Desktop in Windows. Helaas accepteerd de router dit niet en belemmerd dit mijn werk.. Daarnaast heb ik ook een ftp en webserver die nu om zeep zijn geholpen de experiabox.

Ik zit met een onwerkbare situatie en ben genoodzaakt om terug te vallen op mijn oude Ziggo abbonnement welke nog paar weken actief is..

Ben erg benieuwd of dit een veel voorkomend probleem, of er een oplossing voor is en of kpn al iets gedaan heeft om hun klanten te helpen.

• eL-Prova
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb eveneens ZTE, eveneens drama met dat rot ding.
Wel meerdere poorten geopend.

Beetje aan het spelen geweest met javascript in de firewall pagina en 1 en ander weten te enablen.
Echter hebben zij in de code een vaste waarde in hun javascript staan waardoor de firewall steeds wordt teruggezet op hun oorspronkelijke waarde...ik wil nog eens proberen met cross site scripting...misschien weet ik het zo te veranderen.

Had eerst gebeld met klantenservice. (3 euro (== 30 min) kwijt aan die lui...) daarna naar kpn winkel geweest. nieuw nummer gekregen (08001115). daarop die geprobeerd. En toen geholpen door een ellendig ventje. Ik weet in ieder geval wel dat wanneer ik kan...ben ik bij kpn weg!

• neo_mkl
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
klinkt positief, wellicht krijg je het een en ander open. Maar inmiddels heb ik de ZTE omgewisseld voor een Thomson TG789vn. Deze is minder snel en wat ouder maar port forwarden werkt (het rare is dat het scannen van een geopende port met zo'n website tool, bijv remote desktop port 3389, niks oplevert, maar verbinden doet ie wel).

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

De ZTE ondersteund toch DMZ, levert dat niets op?

• stegeman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-02 21:55
Port forwarding is mij wel gelukt op de ZTE H220N. RDP, VPN, SSL.
Heb onder application->port forwarding nieuwe "appliciaties" gemaakt en die weer gekoppeld aan een intern ip-adres.

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-02 12:08
jefkie schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:34:
Port forwarding is mij wel gelukt op de ZTE H220N. RDP, VPN, SSL.
Heb onder application->port forwarding nieuwe "appliciaties" gemaakt en die weer gekoppeld aan een intern ip-adres.
Hoe heb je dat precies gedaan? Ik heb Bittornado toegevoegd en de poorten opgegegeven maar poorten blijven gesloten.

Waar geef je het ip adres op?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-01 21:19

Bullet NL

Eigen Wijs

Het poort voorwarden lukt mij overigens wel op de H220N, alleen op een of andere vreemde manier verlies hij steeds z'n instellingen naar een paar weken. Een kwestie van opnieuw instellen natuurlijk, maar herkennen jullie dit probleem ook?

Ook verliezen de aangesloten apparaten op dat moment hun DHCP lease, erg vreemd....

Cogitationis poenam nemo patitur

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

Hmm, psssst ----> Klik

Daar heb ik een workaround beschreven waar je volgens mij heel blij van wordt.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is leuk natuurlijk, maar het moet niet gekker worden dat je zelf allerlei zooi moet aanschaffen en moeilijk moet gaan doen om de boel werkend te krijgen?

Sommige providers beloven bepaalde zaken, zoals in mijn geval Tweak VPN support belooft. Ik krijg het niet voor elkaar op de H220n.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

sypie schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:14:
Dat is leuk natuurlijk, maar het moet niet gekker worden dat je zelf allerlei zooi moet aanschaffen en moeilijk moet gaan doen om de boel werkend te krijgen?
De Topic starter heeft het over port forwarding naar zijn eigen servertje. KPN heeft nooit gezegd dat je willekeurig kunt port forwarden. De boel werkt dus prima, in dat opzicht. Het is alleen nogal suf en niet van deze tijd.
Veruit de meeste mensen gebruiken forwarding niet en het scheelt KPN support kosten (telefoon,mail,etc) als ze dat dicht timmeren. Ik kan geen andere reden verzinnen. Het is natuurlijk extreem vervelend voor mensen die wel wat geavanceerder te werk willen gaan. Mijn linkje beschrijft hoe je je eigen spullen kunt gebruiken, dan heb je alles zelf in de hand.

[ Voor 16% gewijzigd door Pogostokje op 12-03-2012 09:05 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1