routeradvies

Pagina: 1
Acties:

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-02 15:00
Ik wil een nieuwe router aanschaffen die wat meer moet kunnen dan de gemiddelde eindgebruikerapparatuur, vandaar ook deze post hier en niet het standaard netwerkforum.
Ik gebruik momenteel een Cisco 851W maar deze heeft geen IPv6 support en zal dit ook nooit hebben. Vergelijkbare Cisco apparatuur die dit wel kan is niet erg goedkoop.(Bijv. een 871W, ca €500 of meer) Daarom ben ik op zoek naar een router die betaalbaar is en de dingen aankan die ik nu draai en goed is voorbereid op de toekomst.

Eisen zijn als volgt:

- Ethernet WAN interface
- minmaal 2 vlans configureerbaar
- minimaal 4 LAN poorten met VLAN support
- IPsec tunnels, momenteel 1 in gebruik (moet kunnen samenwerken met Cisco 836 op andere lokatie)
- wireless (meerdere SSID's koppelbaar aan vlans, WPA PSK)
- IPv6 zowel native als tunneling (er draait momenteel een tunnel op een linuxbak)
- monitorbaar middels SNMP
- voldoende concurrent routingcapaciteit, momenteel ca 6mbit/s down, 1Mbit/s up maar dit kan dus meer worden met ADSL2+ of VDSL/glas in de toekomst.

Dit alles liefst in een apparaat, apart accesspoint is te overwegen.

Dus, wat zijn jullie adviezen?

Weblog | Straling!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Een Linksys E4200 / Netgear WNDR3700 met DD-WRT?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:56
Misschien een tweedehands Cisco op marktplaats? Daar zijn zat routers die voldoen aan je eisen. Ik heb op marktplaats een Cisco 1801W voor €225,- kunnen score. Is een Cisco 1811 met een losse Cisco AP een optie?

Anders kom je dan op merken zoals Linksys, D-link of Draytek. Die merken kunnen ook wel aardig met wat. Soms moet dd-wrt fireware gebruiken om bepaalde functies te "unlocken" die niet in de standaard fireware zit.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De 850 / 870 serie zijn inmiddels oude routers.
Deze zijn opgevolgd door de 860 / 880 serie.

De 887VA doet zowel ADSL2+ als VDSL2

Heb je al een ADSL modem en hoef je alleen te connecten op een ethernetpoortje, dan kan je evt. ook kijken naar een ASA5505. Voor VLAN support heb je ASA5505-SEC nodig en dat maakt het alweer een stuk prijziger. Alternatief is idd. DD-WRT.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Een router die ondersteunt wordt door OpenWRT en verder aan je eisen voldoet. Kun je het qua hardware zo gek maken als je zelf wilt.

Alles wat jij noemt behalve IPSec en SNMP doe ik hier op een TP-Link TL-WR1043ND.
IPSec weet ik zeker dat moet kunnen, er is zo te zien ook een Wiki artikel over op de OpenWRT Wiki.
SNMP zou ik ook verwachten dat zou kunnen, maar daar zul je even naar op zoek moeten.

Of wil je er zelf niet aan hoeven klussen en moet het een bijna kant-en-klaar oplossing zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 22-12-2011 10:35 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-02 15:00
Heb inmiddels voor een mooie prijs op marktplaats een 1811 gescoord. Nog even zoeken naar een accesspoint met vlans en meerdere SSID's (had al een tip van een vriend) en ik zit gebakken.

OpenWRT e.d. heb ik naar gekeken maar ik ben nu eenmaal arbeidsmatig gebrainwashed met mooie Cisco spullen. :)

Weblog | Straling!

Pagina: 1