Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[LO 3.4.4] turnitin accepteert geen PDF van LO PDF export

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Lothlorien67
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 09-04 19:55
Op internet kon ik hier verrassend weinig informatie over vinden:
Voor mijn studie heb ik zojuist kennis mogen maken met Turnitin: een inleversysteem dat je document naar een centrale server uploadt en scant op plagiaat.
Nu is PDF één van de formaten waarin je deze kan uploaden, maar nadat ik mijn verslag in Libre Office naar PDF had geconverteerd werd deze niet geaccepteerd omdat het niet herkent werd als een adobe PDF. Mijn verslag is wel tekst-gebaseerd, d.w.z. ik kan er tekst uit kopiëren naar een ander libre office document.

Heeft iemand hier ervaring mee? bij de conversie naar PDF kun je meerdere opties aanvinken (PDF A, Tagged PDF, opgebouwd vanuit FDF opgebouwd vanuit PDF, met behoud van bookmarks en links, als hybrid file etc.)
zelf heb ik FDF, PDF,PDF A en hybrid geprobeerd maar deze werkten allen niet, op de website van Turnitin kan ik niets vinden behalve dat PDF als bestandsformaat wordt geaccepteerd.

iemand een oplossing? of moet ik kijken naar een e-mail adres zodat ik deze bug kan apporteren?

PS. Uiteindelijk heb ik het verslag ingeleverd door het naar een .doc-formaat te converteren, maar het kan niet de bedoeling zijn dat dit altijd zo moet.

• sam.vimes
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 10-03 13:25
Het lijkt me stug dat een PDF die gewoon door Acrobat Reader gelezen kan worden (dat heb je toch geprobeerd, neem ik aan? 8) ), ongeldig is. Ik denk eerder dat de pdf-parser van turnitin nodig eens nagekeken moet worden.
Misschien kun je het eens proberen met pdf's afkomstig van OpenOffice.org (een portable versie, uitpakken en draaien, kun je hier downloaden: http://portableapps.com/apps/office/openoffice_portable (ik ga er even vanuit dat je Windows draait...)). Het is inderdaad mogelijk dat de makers van LO iets kapot hebben gemaakt wat in OOo nog werkt. Een andere work-around is afdrukken met een pdf-printer (http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/), in plaats van rechtstreeks exporteren naar pdf.

• Lothlorien67
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 09-04 19:55
quote:
sam.vimes schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:20:
Het lijkt me stug dat een PDF die gewoon door Acrobat Reader gelezen kan worden (dat heb je toch geprobeerd, neem ik aan? 8) ), ongeldig is. Ik denk eerder dat de pdf-parser van turnitin nodig eens nagekeken moet worden.
Misschien kun je het eens proberen met pdf's afkomstig van OpenOffice.org (een portable versie, uitpakken en draaien, kun je hier downloaden: http://portableapps.com/apps/office/openoffice_portable (ik ga er even vanuit dat je Windows draait...)). Het is inderdaad mogelijk dat de makers van LO iets kapot hebben gemaakt wat in OOo nog werkt. Een andere work-around is afdrukken met een pdf-printer (http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/), in plaats van rechtstreeks exporteren naar pdf.
Adobe PDF downloaden en uitproberen heb ik niet eens gedaan. Leek me ook niet zo heel erg zinnig aangezien Turnitin al aangaf dat het geen adobe PDF was.

Nu heb ik dat dus wel gedaan: en verrassend genoeg heb ik zowel met het openen van het PDF bestand gebaseerd op FDF als met het PDF bestand gebaseerd op PDF geen problemen.
Nu ik er zo over nadenk: mijn partner heb ik gisteren het bestand gestuurd, kreeg van haar een e-mail terug dat zij het wel kon openen, maar ook niet kon uploaden.

Bedankt voor je linkje: maar ik heb het nu al als .doc bestand ingeleverd en kan turnitin geen tweede keer gebruiken om dit te testen. (maar wees eerlijk: .doc is toch geen net eindproduct?)
Als dit een bug van Turnitin lijkt te zijn stuur ik wel een verwittiging naar het systeembeheer aldaar, eerst nog maar wat verdere reacties afwachten hier.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True