Apple TV 2 met XBMC hapert bij het spelen van films

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmink
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
Tweakerts...

Sinds gisteren mijn nieuwe Apple TV 2 binnen. Gelijk aan de jailbreak uiteraard, want dat ding kan XBMC aan. Nu heb ik tot aan nu toe nog gewoon op de oude XBOX zitten kijken, maar het was toch tijd voor vernieuwing. Uiteindelijk zou het leuk zijn als ik toch eens HD films kon gaan bekijken.

Alles goed en wel. XBMC draait eigenlijk vlekkeloos (de interface) op de Apple TV 2. Geen probleem met jailbreak, zo gefixt. XBMC erop gejaagd en gaan. Helaas...

Boven op zolder staat een FreeBSD machine met daarin 2x 2TB aan schijven. Deze share ik middels SMB en AFP. Op de oude XBOX ging dit perfect. Het bekijken van een ISO (DVD), AVI, DIVX etc. ging perfect. HD films dan weet niet, maar dat ligt aan het feit dat de XBOX daar gewoon de hardware niet voor heeft.

Met de nieuwe Apple TV is het echter een ramp. Films stotteren als de ziekte. Continue aan het bufferen etc. etc. Het heeft moeite om sommige ISO bestanden normaal af te spelen, om over HD films nog maar te zwijgen. Vreemd genoeg kom ik enorm veel fixes tegen op internet, maar niets lijkt voor mij te werken.

Schijnt dat momenteel wel wordt afgeraden om SMB te gebruiken en over te gaan op AFP. Als ik wist hoe ik dat op de Apple TV geïnstalleerd kreeg (of eigenlijk meer zo dat XBMC het ook snapt) dan zou ik dat proberen. Heb tevens mijn Apple TV direct aan een computer gekoppeld (via UTP) om te kijken of dat de problemen oplost. Dat is ook niet het geval. Waar mijn XBOX een ISO bestand perfect speelt zonder enige moeite, stottert de Apple TV en moet het continue bufferen. En dat op dezelfde netwerk verbinding (ik wissel de kabels om, ze staan naast elkaar en ik heb maar 1 kabel liggen op die plek)

Het komt er dus op neer dat een nieuwe Apple TV bij mij nog slechter werkt dan de oude XBOX. Ik weet momenteel niet meer waar de problemen kunnen liggen eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 17:41

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Een XBOX heeft wel een grote(re) buffer dan een Apple TV2. Op het moment dat data te langzaam binnenkomt, moet er meer gebuffered worden. Een beperkte buffer icm een langzame aanvulling van die buffer betekent onderbrekingen....

Eerste stap is dus controleren hoe snel je file daadwerkelijk binnenkomt door dat UTP kabeltje. Bijvoorbeeld door ISO te kopieeren vanaf de BSD bak naar een PC/laptop. Als dit al niet met een redelijke snelheid gaat, zou je dit allereerst moeten oplossen (netwerk optimaliseren)

Ik heb zelf ook een AppleTV2 met XBMC en een Linux server met Samba erop. Alleen met een 12GB Full HD MKV heeft de AppleTV moeite om deze vanaf de Samba server te halen (ook veel te veel bufferen) en dat ligt aan de combinatie van netwerksnelheid (misschien) en de CPU in de AppleTV zelf.

Dus concreet, controleer eens de snelheid tussen de server en het eindpunt en probeer hier verbetering in aan te brengen :)

[ Voor 10% gewijzigd door WHiZZi op 21-12-2011 12:27 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmink
Ok, ik snap je punt. Maar mijn Xbox en mijn ATV2 staan naast elkaar. Ik gebruik zelfs dezelfde UTP kabel. Xbox speelt perfect een iso bestand af. ATV2 hapert. En zoals ik al aangaf heb ik ook mijn ATV2 al aan mijn iMac gehangen direct met UTP. Zelfs dan is een film niet normaal te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 17:41

WHiZZi

Museumdirecteurtje

dsmink schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:31:
Ok, ik snap je punt. Maar mijn Xbox en mijn ATV2 staan naast elkaar. Ik gebruik zelfs dezelfde UTP kabel. Xbox speelt perfect een iso bestand af. ATV2 hapert.
Kan nog steeds een netwerk issue zijn (en buffer grootte van Xbox is nogal anders dan die van een AppleTV), UTP kabel is misschien wel goed, switch defect? Duplex Mismatch?
En zoals ik al aangaf heb ik ook mijn ATV2 al aan mijn iMac gehangen direct met UTP. Zelfs dan is een film niet normaal te bekijken.
Zie bovenstaand. Hoe ziet je netwerk eruit?
Zoiets?
code:
1
AppleTV/Xbox => Switch => Server + iMac

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmink
Om even een kleine indicatie te geven... ik zit hier met een kleine meid en die wil nog wel eens Dora, Smurfen en dat soort ongein bekijken.

Ik zit nu een bestand van boven te trekken via Samba. Barbapapa, 47MB bestand. TOP geeft aan dat ik nog 80M free heb. CPU van AppleTV staat continue boven de 90% en is nog steeds aan het stotteren en bufferen. En de kwaliteit van de film is zo ruk dat je zou verwachten dat je telefoon er nog geen moeite mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 20:52

Pixeltje

Woo-woohoo!

dsmink schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:37:
Om even een kleine indicatie te geven... ik zit hier met een kleine meid en die wil nog wel eens Dora, Smurfen en dat soort ongein bekijken.

Ik zit nu een bestand van boven te trekken via Samba. Barbapapa, 47MB bestand. TOP geeft aan dat ik nog 80M free heb. CPU van AppleTV staat continue boven de 90% en is nog steeds aan het stotteren en bufferen. En de kwaliteit van de film is zo ruk dat je zou verwachten dat je telefoon er nog geen moeite mee heeft.
En dus kan het best zijn dat je netwerksnelheid te langzaam is; je Xbox deed eerst een groot stuk van de film in de buffer zetten en dan tijdens het spelen de rest binnenharken, je aTV heeft er kennelijk wél moeite mee dat je netwerk te langzaam is, en dus krijg je stotterend beeld. Probeer voor de gein eens iets van je storage naar je pc te kopieren op dezelfde kabels als de aTV, hoe is de snelheid?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmink
Situatie is normaal anders, iMac is normaal wireless.. maar heb de volgende situatie gehad.

ATV => Switch => ROUTER => SERVER
ATV => iMac

Maar beiden is niet goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Als ik de situatie zo hoor heeft het niks met het netwerk te maken. Een 47MB file mag geen probleem zijn. Ik weet niks van AppleTV of XBMC maar misschien dat video-accelleratie niet werkt?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:19
Ik zou hem is helemaal restoren en opnieuw jailbreaken. Dit wil namelijk nog wel eens mis gaan. Gebruik je overigens wel de laatste nightly van XBMC? Deze kun je gewoon over de normale versie heen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmink
Ik gebruik niet de laatste Nightly. Misschien moet ik dat inderdaad eens doen. @CAPSLOCK2000 nee inderdaad. Het is een 47MB bestand (avi) zonder codec als DivX of zo. En daarmee stottert het apparaat als de ziekte.

Wat ik inderdaad wel zie is dat XBMC niet ziet wat de CPU belasting is of wat voor video hardware er in de machine zit. Misschien dat ie daarom niet goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:23

B2

wa' seggie?

Overigens schijnt nfs nog een betere snelheid te halen. Gezien je FreeBSD draait mag dat geen probleem zijn. Ik merkte wel dat de AppleTV2 alleen nfs3 aan kan. Helaas geen nfs4.

• dsmink
Okay, even een update. Misschien ligt het toch aan XBMC, want ik heb vanmorgen een HD film via iTunes (op de AppleTV) gehuurd. Deze film ziet er super goed uit, stottert niet, buffert waarschijnlijk wel (maar dan zonder dat ik het merk)...

Zodra ik XBMC start is het weer een ramp. En dat komt toch echt over hetzelfde netwerk als die HD film die ik huur, dus lijkt het me daar ook niet echt aan kunnen liggen. Tevens nog even de laatste Nightly erop gemikt. Maar die versie hapert zelfs in het menu :D

Kortweg... argh... work in progress dus wellicht maar even wachten op een goeie versie? Kan het niet zijn dat ik een nieuwe ATV heb met andere hardware die nog niet ondersteunt is?

• dsmink
Kwam er zojuist achter dat de Nightly van XBMC van 10 dec 2011 AFP kent. Dus net even geprobeerd daar men aangeeft dat er problemen zijn met SMB. Maar het werkt al net zo lekker...

Nu even de Nightly van 24 december aan het proberen. Hopelijk werkt dat iets beter, want de Nightly van 10 december hapert zelfs in het menu.

---

Okay. Het lijkt inderdaad sneller te gaan middels AFP, maar het lost het probleem niet op. XBMC 11 is nog wel in BETA, maar ik betwijfel of het in de final versie goed werkt.

• dsmink
Overigens net even XBMC op mijn iMac gezet. Gewoon video over SMB zonder bufferen. Verbinding met zelfde server, via dezelfde router. iMac is draadloos. AppleTV zit zelfs nog op de kabel. Wat me opvalt is dat het bufferen op mijn iMac een stuk sneller gaat (je ziet de procenten oplopen) dan op de AppleTV.
Pagina: 1