Past een MMx Proc in een niet MMX MB???

Pagina: 1
Acties:

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 18:42

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Hallo, ik wil een klein netwerkje c.q. servertje opzetten thuis, een heb een niet mmx moederbord (Abit PR5-2) en kan een P200mmx processor kopen voor weinig, maar past het wel inelkaar.... ik weet dat als het past dat ik geen MMX heb(duhhh) maar weet niet of MB de P200 herkent...

Greetz & Thanx Rory

Verwijderd

Ik denk dat de cpu wel in de socket past maar als je het systeem dan aan zet zal je wel problemen krijgen. een p54c (gewone pentium) heeft een single voeding en een p55c(pentium mmx) heeft een dual voeding. Hoe precies de clou is weet ik niet. Maar dat het niet kan weet ik wel, het zit em in die voeding. er zit op een bord die een p55c en p54c onderstuend ook zo'n jumper waarmee je dit om moet zetten.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ja, past, ja werkt, en ja, wordt best wel erg warm.

Toen mijn proc dood was (P-150) heeft de leverancier om te testen er even een 166MMX in gehad, maar dat was alleen maar om te kijken of dat het euvel was. Daarna snel weer uitgezet, en gezegd dat ze geen non-MMX proc meer hadden, en dat ik een nieuw moederbord bij ze moest kopen (was binnen garantietermijn!), omdat de non-MMX procs niet meer te krijgen waren. (Winkel was DES, echt een aanrader, not :(.)

Verwijderd

het hoort niet te gaan maar zelf heb ik hier nu al bijna een jaar hetzelfde draaien als router en zelfs nog een tijdje mee gegamed en tot nog toe geen problemen

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Goed koelen dus. Proc krijgt maar 20% teveel spanning (2,8 --> 3,3 volt)

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 18:42

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Jongens dank je voor de info,

Heb ff manual erbij gehaald (van `t net af)

Staat inderdaad bij P54c en er past gewoon een p200 in MAAR ik vindt ergens nog een kopje CPU VOLTAGE:
ik kan kiezen uit de volgende instellingen:
3.52 VRE en 3.38 STD/VR (Default)
dus gewoon laten staan dus....

Dus Herman en Cash, jullie zeggen gewoon doen, alleen lekker goed koelen dus...

Geen Probleem heb zelf een 300a@504 lopen dus koeling weet ik wel raad mee..

Thanx everybody....

Verwijderd

Ehh, hoezo is een PR5-2 geen MMX board?

Ik typ dit nu op een PC met een Abit PR5-2 board waar een P166MMX@200 in zit.

Zo heb ik 'm gekocht 3 jaar geleden .. (niet @200 natuurlijk :P )

Oh ja .. ik heb dus WEL gewoon MMX!

Verwijderd

Volgens mij kun je bij de conrad convertertjes krijgen om mmx proc's op niet-mmx mobo's te krijgen. Geen idee wat het kost, maar het is misschien een oplo.
Pagina: 1