Documentbeveiliging probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 19:55
Dag allen,

Ik heb hier op kantoor een probleempje met een grote hoeveelheid documenten. Het betreft documenten die zijn aangemaakt in Word XP (2002) en waar een documentbeveiliging op zit. Het gaat hier niet om een wachtwoord, maar om beveiliging van delen van het document, zodat ze niet aangepast kunnen worden. Onder andere de voettekst is op deze manier vergrendeld.

We zijn eerder dit jaar overgegaan op Office 2007 (lekker op tijd, ik weet het) en dat gaat allemaal wel goed, op één ding na: het lukt me op geen enkele manier om de documentbeveiliging op te heffen zodat o.a. de voettekst bewerkt kan worden.

In Word XP is het simpelweg een kwestie van Extra->Opties->Tabblad beveiliging->Documentbeveiliging opheffen. In Word 2007 echter klik je in de ribbon Controleren op Document beveiligen. In de voorgenoemde documenten staat echter een vinkje bij Onbeperkte toegang; alsof Word 2007 niet doorheeft dat er nog een oude documentbeveiliging actief is.

Ik heb het internet afgezocht maar nog niets gevonden. Wie kan mij uit de brand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het lijkt me normaal dat er een vinkje bij "Unrestricted Acces" staat, omdat dat over een ander soort beveiliging gaat. Het gaat om het vinkje erboven ("Restrict Formatting and Editting" in het Engels), daar moet een vinkje staan om een paneeltje te krijgen met een knop "Stop protection".

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 19:55
Allemachtig, wat was dat simpel zeg. Ik kan niet geloven dat ik dat zelf niet had gezien.

Stomme is: ik had daar (uiteraard) wel gekeken, maar ik had de knop 'Beveiliging stoppen' nooit gezien, omdat die helemaal onderin staat.

In ieder geval: bedankt!