Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Parkeerschade voorkomen

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Mijn vaders auto was niet af te leveren met een goed parkeersensor systeem (ivm ingebouwde fietsendrager, opel Meriva II)

Door de leeftijd en lichaamsvrijheidbeperking (wordfeud?) en matige overzichtbaarheid van de auto wordt er wel eens een parkeergarage paaltje gekust.

Het zijn dus schades met uitparkeren/wegdraaien en niet zozeer schades frontaal of achterzijde, maar zijkant voorbumper.

Wat zijn goede aftermarketsystemen systemen die min of meer "rondom" kijken en ook met een drukknop op het dashboard uit te schakelen zijn. Of heeft iemand tips

edit: ik ken de goedkope zelfinbouwsystemen van Conrad enz. Wat we zoeken is een systeem dat netjes wordt ingebouwd en min of meert rondom/zijbumpers kijkt.
Een systeem met 4 camera's ala bmw 7 is mooi, maar TE duur
Verder veel el-cheapo dingen, maar iets goeds is moeilijk te vinden. (bovendien weet ik niet hoe een systeem heet dat ik zoek)
Budget na inbouw is €1000,-

[ Voor 28% gewijzigd door Pinin op 21-12-2011 13:34 ]

www.casarodriguillo.com

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 20:49
Ook als je niet goed om je heen kunt kijken kun je er toch wel voor zorgen dat je niks raakt?

Voor je weg rijd even kijken waar er paaltjes staan, en evt. een paar keer steken als het moet

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ja klopt, blijkbaar gebeurd dat niet.
Veel oudere kunnen minder goed rijden, net als veel jongere niet kunnen rijden (ook al denken ze van wel).

Maar dat is niet de discussie, want ik wil een oplossing voor mijn vader.

[ Voor 71% gewijzigd door Pinin op 21-12-2011 11:00 ]

www.casarodriguillo.com

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:25
Pinin schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:46:
Door de leeftijd en lichaamsvrijheidbeperking (wordfeud?) en matige overzichtbaarheid van de auto wordt er wel eens een parkeergarage paaltje gekust.
Nofi maar ben je dan sowieso wel geschikt om auto te rijden als je door een beperking je auto niet schadevrij kunt houden?

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Pinin schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:46:
Mijn vaders auto was niet af te leveren met een goed parkeersensor systeem (ivm ingebouwde fietsendrager, opel Meriva II)

En dit argument heeft het verloren in de beargumentatie voor de auto-keuze omdat?

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Wceend schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:00:
[...]

Nofi maar ben je dan sowieso wel geschikt om auto te rijden als je door een beperking je auto niet schadevrij kunt houden?
Ja, voorlopig nog wel. Want als we mensen / auto's die een beperking hebben gaan verbieden zal het ernstig rustig worden.

maar....Maar dat is niet de discussie, want ik wil een oplossing voor mijn vader.

www.casarodriguillo.com

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Amafi schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:02:
[...]

En dit argument heeft het verloren in de beargumentatie voor de auto-keuze omdat?
Omdat er geen ander merk is met zo'n fietsendragersysyteem, en gedacht werd dat de auto overzichtelijker zou zijn. Met zijn veel grotere Vectra is er nooit een parkeerschade geweest.

www.casarodriguillo.com

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Pinin schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:03:
[...]

Ja, voorlopig nog wel. Want als we mensen / auto's die een beperking hebben gaan verbieden zal het ernstig rustig worden.

maar....Maar dat is niet de discussie, want ik wil een oplossing voor mijn vader.
Willewillewille met je neus tussen je bille.... dit gevoel krijg ik van je.
Wat heb je zelf al gedaan? Wat heb je zelf al gezocht?

Want volgens mij als je 2 systemen met parkeersensoren haalt bij bijv conrad of in china van 30 euro. die in je bumpers aan de voor en achterkant maakt. Voedingskabel via een schakelkastje op je dashboard laat lopen met 2 schakelaars, dan heb je volgens mij al wat je zoekt. Maar je geeft niet aan wat je zelf al hebt gevonden en wat je zelf kan. Dus dit is een beetje de koe in z'n kont kijken.

Edit: en 2 keer achter elkaar posten is ook al not done op dit forum. Edit je post volgende keer gewoon even.

[ Voor 7% gewijzigd door theHoff op 21-12-2011 11:08 ]

• Wceend
Pinin schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:03:
[...]

zolang de beperking je vermogen tot autorijden niet aantast is het geen probleem maar goed ontopic..
Al gekeken naar inbouw systemen of camera's voor in de auto?

• Pinin

Pinin

Topicstarter
theHoff schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:05:
[...]

Willewillewille met je neus tussen je bille.... dit gevoel krijg ik van je.
Wat heb je zelf al gedaan? Wat heb je zelf al gezocht?

Want volgens mij als je 2 systemen met parkeersensoren haalt bij bijv conrad of in china van 30 euro. die in je bumpers aan de voor en achterkant maakt. Voedingskabel via een schakelkastje op je dashboard laat lopen met 2 schakelaars, dan heb je volgens mij al wat je zoekt. Maar je geeft niet aan wat je zelf al hebt gevonden en wat je zelf kan. Dus dit is een beetje de koe in z'n kont kijken.

Edit: en 2 keer achter elkaar posten is ook al not done op dit forum. Edit je post volgende keer gewoon even.
Je hebt gelijk, maar ik reageerde nogal fel omdat je weer de gebruikelijke reacties krijg die helemaal niks mijn vraag te maken heeft, maar een hele andere discussie is. Ik zal ook de TS even aanpassen

www.casarodriguillo.com

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Een systeem dat om de auto kijkt is redelijk onmogelijk zonder camera's ('he de auto piept, maar waarom.. geen idee').
Als je het goed met camera's wil doen, heb je 2 monitoren nodig.

Kijk hier eens: http://www.parkeersensor.nl/
Systemen en inbouwers/resellers.

Overigens ga ik, ook al wil je het niet horen, wijzen op de gevaren van lichaamsvrijheidbeperking en het matig overzicht hebben. Dit is ook levensgevaarlijk! Zo zat er laatst tijdens het filerijden bijna een auto in de zijkant van mijn auto omdat hij niet goed om zich heen kon kijken. Stel dat ik daar niet reed maar een kindje van 10...

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Tja, een stukje rondom kijken zakl idd een uitdaging worden, vandaar de vraag. Misschien is het idd niet mogelijk Dat is dan Jammer. Ik heb een mailtje naar een bedrijf gestuurd (vragen over fietsdrager, en zijkant bumperdetectie) met een fraai systeem dat vraagt 1000,- voor montage incl. spuiten en 8 sensoren

[ Voor 9% gewijzigd door Pinin op 21-12-2011 11:48 ]

www.casarodriguillo.com

• FastFred
Als rondom kijken en overzicht houden een uitdaging is, wat doet jou vader dan achter het stuur vraag ik me dan af.

Daarbij heb ik nog nooit parkeerschade gereden, of een paaltje geraakt, en laat ik dan eens 21 zijn wat onder jonge / "onervaren " rijders valt.

Kijk, ik weet niet hoe oud je vader is, maar als dat om en rond de 50 is dan kan hij dus gewoon niet rijden. Als hij 80 is, en dus blijkbaar niet zonder schade kan rijden, wat dus niet alleen bij parkeren een probleem kan vormen maar ook in het normale verkeer, zou ik sterk overwegen om in het vervolg de fiets te pakken en de auto te laten staan.

Uiteraard had je ook kunnen overwegen naar een andere auto te kijken (en een losse fietsendrager aan te schaffen, daarbij is Opel volgens mij niet het enige merk dat van die uitschuifbare fietsendragers heeft) als blijkt dat bij de proefrit hij niet het overzicht heeft dat noodzakelijk is om je veilig in het verkeer te bewegen

Ontopic: ik ben verder niet bekend met systemen voor parkeer sensoren enzo, dus ik zal wat dat betreft nu mijn mond dicht houden :)

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 21-12-2011 11:56 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het schades voornamelijk met uitparkeren zijn, waarom dan niet gewoon standaard achteruit inparkeren ipv vooruit? Scheelt je een hoop ellende, instappen en wegwezen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

The Eagle schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:55:
Als het schades voornamelijk met uitparkeren zijn, waarom dan niet gewoon standaard achteruit inparkeren ipv vooruit? Scheelt je een hoop ellende, instappen en wegwezen :)
Dan wordt het probleem verplaatst naar het inparkeren :')

Spiegels in de garage zelf zetten eventueel?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11 15:22
Je hebt toch ook van die opplak spiegeltjes die dode hoeken e.d. zo goed mogelijk zichtbaar maken. Daarmee kun je denk ik al een hoop afvangen.

Offtopic:
Blijft de schade alleen tegen paaltjes, of gebeurt het ook weleens dat er per ongeluk een auto wordt geraakt? Zo'n hekel heb ik daaraan, een kras op je bumper en geen briefje :( .

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Wceend
The Eagle schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:55:
lijkt me een goeie suggestie. Achteruit inparkeren is ook nog eens eenvoudiger dan achteruit uitparkeren zelfs met een beperking.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Tja ik weet het ook niet, ik zit er op dit nooit bij.
Het is ook niet zo dat het wekelijks gebeurd :P
Maar de auto is nu een jaar en en 2x gebeurd, en bij andere auto's is het nog geen 1x in 30jaar gebeurd.
Natuurlijk is de auto dan achteraf gezien niet de juiste keuze, maar dat is achteraf en hij had ook redenen om wel voor deze auto te kiezen

www.casarodriguillo.com

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Pinin schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:04:
Maar de auto is nu een jaar en en 2x gebeurd, en bij andere auto's is het nog geen 1x in 30jaar gebeurd.
Natuurlijk is de auto dan achteraf gezien niet de juiste keuze, maar dat is achteraf en hij had ook redenen om wel voor deze auto te kiezen
Wat waren/zijn de reperatiekosten per schade? Na hoeveel schades zou je het systeem van 1000 euro eruit hebben?
Gunner schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:10:
Als je toevallig een BMW hebt kan je gewoon op twee plekken gaan staan. Dat doen ze namelijk allemaal.
Misschien minimaal de startpost lezen voor te posten :+ In de eerste zin staat zelfs om welke auto het gaat...

[ Voor 21% gewijzigd door Napo op 21-12-2011 13:13 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-11 11:33
Pinin schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:04:
Vergeet niet dat je vader de Vectra misschien nog gewoon is en zich niet kan aanpassen aan de nieuwe auto, zeker als je op een bepaalde leeftijd bent gekomen. Als je dat soort mensen uit hun vertrouwde omgeving haalt met bv een nieuwere wagen, kunnen ze zich met moeite of zelfs totaal niet meer aanpassen.

Wil je het systeem zelf installeren of niet? Ga anders eens een autoshop binnen en kijk wat voor systemen ze daar hebben. Voor enkele honderden euro's kan je een goed parkeersysteem vinden om zelf te bouwen.

Een systeem met het fiestenrek weet ik niet of dat mogelijk is, zeker niet als het uitgetrokken is.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als je toevallig een BMW hebt kan je gewoon op twee plekken gaan staan. Dat doen ze namelijk allemaal.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• RubenDJ
  • Laatst online: 20-11 20:59
Gunner schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:10:
Als je toevallig een BMW VW hebt kan je gewoon op twee plekken gaan staan. Dat doen ze namelijk allemaal.
There I fixed it.

specs

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

FastFred schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:53:
Daarbij heb ik nog nooit parkeerschade gereden, of een paaltje geraakt, en laat ik dan eens 21 zijn wat onder jonge / "onervaren " rijders valt.
Tsjah je hebt ook nog "maar" hooguit 3 jaar je rijbewijs. Dus wat is je punt nu?

Elect a clown, expect a circus.

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:29
Inderdaad, ik zocht zijn punt ook. Niet gevonden.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hmmm duurde niet lang voordat de eerste BMW-rijder zich aangesproken voelde.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• FastFred
Pierre Sec schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:42:
Inderdaad, ik zocht zijn punt ook. Niet gevonden.
. < dat is een punt

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:29
Thanks! Nu begrijp ik jouw argument!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kan je niet beter iets rond de auto bouwen zoals bijv. de newyorkse taxi's hebben ;)

Met zo'n stootframe:
http://blockdot.files.wor...d-police-car-img_2159.jpg

Burp

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heren, volgens mij is dit VV en niet HK.
Serieus antwoorden is denk op zijn plaat aangezien de TS daar al eens om gevraagd heeft.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 16:01
Ik zou toch voor de goedkoopste oplossing gaan, een raam spion op de achterruit.
Neem dan net als ik ook 1 kleintje voor de voorruit zodat je bij de stoplichten niet steeds onder de dakrand door hoeft te kijken. :)
En van die dodehoekspiegels op de gewone spiegels net als bij lesauto's dan heb je altijd goed zicht naar achteren.
En dan evt. een el-cheapo parkeersensor achterin.

Verwijderd

Ultraman schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:03:
Heren, volgens mij is dit VV en niet HK.
Serieus antwoorden is denk op zijn plaat aangezien de TS daar al eens om gevraagd heeft.
Volgens mij was het meest serieuze antwoord de vraag of vader nog wel geschikt is om te rijden, maar dat werd ook niet gewaardeerd.

Hoewel mensen op tweakers wel de neiging hebben over half- of nietgerelateerde zaken te beginnen, valt het me ook op hoe vaak mensen alleen antwoorden willen hebben die in hun straatje passen. De waarheid is soms nu eenmaal niet zo fraai.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
komop zeg, omdat ie 2x een paaltje raakt sinds ie een nieuwe auto heeft is iemand meteen niet geschikt om te rijden?? iedereen moet wennen aan de nieuwe afmetingen als je jaren in dezelfde wagen hebt gereden. zeker als je niet heel veel rijdt kan dat best een tijdje duren.

kan ie niet gewoon z'n zijspiegel naar beneden kantelen bij achteruit inparkeren? dan heb je iig goed overzicht opzij. voor achter de wagen moet je dan iets anders verzinnen. als het bij vooruit rijden is moet ie waarschijnlijk net een stukje verder vooruit rijden voor het wegdraaien. dat kan je best oefenen op een leeg parkeerterrein, neem je zo'n pilonnetje mee. kan ie mooi uitstappen en kijken hoeveel ruimte hij nu werkelijk heeft.

Verwijderd

Frieda schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:11:
komop zeg, omdat ie 2x een paaltje raakt sinds ie een nieuwe auto heeft is iemand meteen niet geschikt om te rijden?? iedereen moet wennen aan de nieuwe afmetingen als je jaren in dezelfde wagen hebt gereden. zeker als je niet heel veel rijdt kan dat best een tijdje duren.
Sorry, maar dat is te makkelijk. Als dat zo was hoefde dit hele topic niet geopend te worden.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:17:
[...]

Sorry, maar dat is te makkelijk. Als dat zo was hoefde dit hele topic niet geopend te worden.
Sinds een jaar rijd ik in een Mondeo wagon, waarmee ik ook een muur geschampt heb tijdens het uitparkeren omdat het zicht naar achteren bij deze lange kont en relatief korte wielbasis niet echt geweldig is. Daarna heb ik ook parkeersensoren overwogen. Moet ik mij nu ook afvragen of ik wel geschikt ben om auto te rijden? Het probleem wordt hier wel meteen uit het verband gerukt hoor.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

En zoals ik in NY:NY al heel vaak gezien heb: Bumper Bully. Dit is wel meer voor het voorkomen van fileparkeerschades die vaak onstaan door iemand anders bij het inparkeren. :P :p

Afbeeldingslocatie: http://www.cartrend.co.cc/images/accessories/Bumper-Bully-Rear-Bumper-Protector.jpg

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
AARGH... wat is dat lelijk. Kunnen die mensen niet gewoon kleinere auto's gaan rijden die ze ruimtelijk gezien wel snappen ipv dit soort gedrochten in te gaan zetten.

UNOX: The worst operating system

• Rob
  • Niet online

Rob

RomeoJ schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:51:
En zoals ik in NY:NY al heel vaak gezien heb: Bumper Bully. Dit is wel meer voor het voorkomen van fileparkeerschades die vaak onstaan door iemand anders bij het inparkeren. :P :p

[afbeelding]
Eigenlijk best grappig: de bumpers waren juist hiervoor bedoeld.... maar sindsdien ze meegespoten worden om de auto er toch weer "mooi" er uit te laten zien, heb je dus bumpers voor je bumpers nodig :)

Oftewel: Yo dawg ;)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:17:
[...]

dat is mijn punt niet. mijn punt is dat er een groot verschil is tussen tegen paaltjes aan rijden en volkomen ongeschikt zijn om überhaupt een willekeurig motorvoertuig te besturen. er wordt hier gedaan of 2x tegen een paaltje rijden betekent dat je absoluut geen auto mag rijden en een groot gevaar op de weg bent en dat is in mijn optiek erg overdreven. bovendien heeft de ts heeft dit topic geopend omdat hij een technische oplossing zoekt om de kans op eventuele verdere parkeerschade zo veel mogelijk te verkleinen.

Verwijderd

saviour schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:37:
Sinds een jaar rijd ik in een Mondeo wagon, waarmee ik ook een muur geschampt heb tijdens het uitparkeren omdat het zicht naar achteren bij deze lange kont en relatief korte wielbasis niet echt geweldig is. Daarna heb ik ook parkeersensoren overwogen. Moet ik mij nu ook afvragen of ik wel geschikt ben om auto te rijden? Het probleem wordt hier wel meteen uit het verband gerukt hoor.
Begin jij ook met te zeggen dat je een lichamelijke beperking hebt die dat (mede) veroorzaakt? Neen, juist ja.
Frieda schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:28:
dat is mijn punt niet. mijn punt is dat er een groot verschil is tussen tegen paaltjes aan rijden en volkomen ongeschikt zijn om überhaupt een willekeurig motorvoertuig te besturen. er wordt hier gedaan of 2x tegen een paaltje rijden betekent dat je absoluut geen auto mag rijden en een groot gevaar op de weg bent en dat is in mijn optiek erg overdreven. bovendien heeft de ts heeft dit topic geopend omdat hij een technische oplossing zoekt om de kans op eventuele verdere parkeerschade zo veel mogelijk te verkleinen.
Ook jij gaat totaal voorbij aan het gegeven dat iemand mogelijk niet zomaar twee paaltjes schampte. Lichamelijke beperking en de verwachting dat het vaker gaat gebeuren zijn maar twee hints die een dergelijke vraag wel degelijk rechtvaardigen. Maar daarvan wil TS niets horen en dat stuit mij tegen de borst.

Te vaak zie ik mensen niet willen accepteren dat, hoe vervelend ook, ze ergens maar niet meer aan moeten beginnen. Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar het blijkt maar weer dat je het je niet eens mag afvragen. Terwijl de consequenties groot zijn als het wel zo blijkt te zijn. Iets met kalveren en putten. Laat ik het er zonder conclusies te trekken bij houden dat ik benieuwd ben hoeveel overzicht je in het normale verkeer hebt als je niet mobiel genoeg bent om in een parkeergarage schade te voorkomen, daarbij aanmerkende dat je voor incidenten geen structurele oplossingen nodig hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 00:43 ]

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:02
Frieda schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:28:
[...]

dat is mijn punt niet. mijn punt is dat er een groot verschil is tussen tegen paaltjes aan rijden en volkomen ongeschikt zijn om überhaupt een willekeurig motorvoertuig te besturen.
Vergeet niet dat er, voor je het punt bereikt dat je 'volkomen ongeschikt zou zijn om überhaupt een willekeurig motorvoertuig te besturen', een groot grijs gebied bestaat waar iemand, omwille van de veiligheid van anderen, kan besluiten dat het beter is om met het OV of een taxi te reizen.
er wordt hier gedaan of 2x tegen een paaltje rijden betekent dat je absoluut geen auto mag rijden en een groot gevaar op de weg bent en dat is in mijn optiek erg overdreven.
De TS zegt zelf in de OP nota bene: Door de leeftijd en lichaamsvrijheidbeperking (wordfeud?) en matige overzichtbaarheid van de auto - ik stel me dan iemand voor die moeite heeft om tijdens het rijden om zich heen te kijken en dat is doodeng. Als je bij het parkeren al niet goed over je schouder en dergelijke kunt kijken, hoe lang moet het dan duren voor een fietser platgereden wordt wanneer deze man afslaat? Er is ook een punt waarop je niet meer van een ongeluk moet spreken maar van ingecalculeerd risico, en ik lig niet graag onder een auto als ingecalculeerd risico.
bovendien heeft de ts heeft dit topic geopend omdat hij een technische oplossing zoekt om de kans op eventuele verdere parkeerschade zo veel mogelijk te verkleinen.
Ah da's handig, dan mogen we dus geen andere standpunten aandragen en is het klaar. Dank voor deze duidelijkheid. :X

@TS: je gaf aan matige overzichtbaarheid van de auto - klinkt alsof je vader de verkeerde auto rijdt. Kun je niet beter overwegen een compacte auto met goed overzicht aan te schaffen in plaats van op budget-snufjes te gaan vertrouwen?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ik denk dat iedereen wel een beetje gelijk heeft, ook betreft lichaamsbeperking. Het is meer dat jonge mensen zich even makkelijker omdraaien om naar achteren te rijden. (je weet wel, rug 90graden draaien en handje achter bijrijdersstoel) Dit gaat gewoon niet zo goed meer, verder rijdt mijn vader wel heel rustig en heel veilig. (zeker als je dit vergelijkt met fysiek gezonde 18-jarige die meestal de regel voorrang rechts vergeten en 50km door een woonwijk negeren, ja ja ik weet het even generaliseren maar you get the point)

Het is ook een feit dat deze auto wss niet de juiste keuze is, want ook ik -als jonge god :') vind het inschatten van de voorkant van de auto een drama.

Er zijn diverse redenen waarom voor deze opel is gekozen, aan overzichtelijkheid van de auto is nooit nagedacht want het is nog nooit een issue geweest.

Ik dacht dat er vast wel een soort aftermarket oplossing zou zijn, maar dit blijkt toch wel erg lastig. Want de meeste (alle?) systemen zijn bedoeld om parkeerschade aan voor en achterkant te voorkomen.

Onderstaande tekening maakt het misschien duidelijker welk punt moeilijk in te schatten is met het in/uitdraaien van de auto. Dat komt omdat de voorkant/overhang compleet onzichtbaar is en toch 2 meter verder zit dan bestuurder.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oETAiBxAFBGEH5qVscfOZN3w/thumb.png

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 23-12-2011 09:19 ]

www.casarodriguillo.com

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat ik alleen niet snap: we hebben het over een Opel Meriva. Dit is bij uitstek dé seniorenauto: hoge instap, niet te groot, lekker recht zitten, en goed overzicht. De auto heeft bijna geen kont; de achterbumper zit direct bij het achterwiel. Ook de neus is niet te lang.
Het is niet zo alsof we het over een Volvo V70 of een Mercedes E-Klasse hebben, welke allebei slagschepen zijn als je ze niet gewend bent.

Als het met een Meriva al fout gaat, wat is dan wél nog een geschikte auto waar je vader de maten goed van kan inschatten?

Andersom geredeneerd: Denken jullie echt dat een duur technisch snufje dé oplossing wordt voor dit probleem?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:32:
Wat ik alleen niet snap: we hebben het over een Opel Meriva. Dit is bij uitstek dé seniorenauto: hoge instap, niet te groot, lekker recht zitten, en goed overzicht. De auto heeft bijna geen kont; de achterbumper zit direct bij het achterwiel. Ook de neus is niet te lang.
Ja, zo hebben wij ook gedacht, om die redenen is ook o.a. de meriva II aangeschaft. Maar ik vind een Volvo V70 een overzichtelijker is en daardoor makkelijker in/uit te parkeren is.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:32:

Andersom geredeneerd: Denken jullie echt dat een duur technisch snufje dé oplossing wordt voor dit probleem?
Ik weet niet of een elektronisch snufje de oplossing gaat zijn, vandaar de vraag of er iets is dat dat mogelijk wel is. Maar het begint er op te lijken dat het niet bestaat/kan

[ Voor 30% gewijzigd door Pinin op 23-12-2011 09:38 ]

www.casarodriguillo.com

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:26
misschien niet mooi, maar is het niet mogelijk op dit http://shop.conrad.nl/aut...rkeersystemen/852471.html op die hoek te plakken?

ik heb wel eens meerdere van dit soort systemen gezien waar er een stootstrip te koop is met sensoren

ik snap alleen niet waarom parkeersensoren voor niet konden met een fietsendrager systeem :) rare jongens die dealers.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:27
Hoe lang heeft hij in die andere auto gereden en hoe oud is je vader?

Voor hetzelfde geld gebeurt er een jaar niks en dan zijn het nog maar twee schades in twee jaar. Shit happens. In je TS lijkt het alsof dit maandelijks gebeurd.
Weet je vader dat je hiermee bezig bent? Straks heb je een geflipte Pinin Sr. die zoiets heeft van: waar bemoeien jullie je mee?!

Oplossingen:
- Niet meer in parkeergarages gaan staan (zijn vaak hopeloos krap, zeker voor dat soort busjes). Ik begrijp dat het om de kolommen in een garage gaat die geraakt worden.
- Achteruit inparkeren.
- Buiten spitsuren boodschappen doen mocht ie al met pensioen zijn, dan is er veel meer plek.
- Verder achterin of op het dak van een garage gaan staan en iets ruimer parkeren.
- Op het middelste vak gaan staan, meestal zijn er drie vakken tussen twee kolommen.
- Oefenen op een parkeerterrein met pionnen om de auto te leren kennen.
- Tot slot: andere auto kopen als het echt niet wil.

Bv een Lexus heeft een camera in de spiegel aan de passagierskant. Dan kan je op de navi zien hoe het er voorstaat in die dode hoek.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
ghehe, nee er komt geen geflipte Pinin SR, ik heb gevraagd of ik even zal rondkijken/vragen of er mogelijkheden zijn.

Ik denk ook wel dat je gelijk hebt en hij zelf beter moet inschatten dat ie bepaalde dingen beter kan mijden of anders moet aanpakken.

www.casarodriguillo.com

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:51
Als zicht op de hoeken het probleem is, kan zo'n groothoek fresnel lens een optie zijn. Je moet er nog steeds naar kijken, maar je kan dingen zien die anders in een dode hoek blijven. Ik heb zo'n ding ook in mijn MX5. Met het dak dicht (of hardtop) zijn sommige hoge stoplichten niet te zien zonder Houdini achtige capriolen.

Ik weet niet welke leeftijd we het verder over hebben, maar als ik naar mijn ouders kijk, dan is hun rijvaardigheid de laatste paar jaar (60+) hard achteruit gegaan. Daar werd hierboven ook al eens aan gerefereerd.

[ Voor 25% gewijzigd door ijdod op 23-12-2011 11:42 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Eigenlijk moet ie van die spiegels op de punten van de motorkap plaatsen, beetje zoals de japanners hebben

www.casarodriguillo.com

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:02
Pinin schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:44:
Eigenlijk moet ie van die spiegels op de punten van de motorkap plaatsen, beetje zoals de japanners hebben
Pas op met uitsteeksels voorop je auto, je wilt niet weten wat de gevolgen zijn voor een voetganger/fietser die daarop belandt... (daar weegt wat lakschade niet tegenop)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Pagina: 1