Wifi netwerk vergroten door 2e router hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-02 09:14
Ik wil thuis een 2e router plaatsen omdat ik interactieve tv krijg. Mijn modem staat in de meterkast en ik kan geen vaste kabel naar mijn tv trekken.
Dus dacht ik een 2e draadloze router te plaatsen bij de tv en mijn netwerksignaal dus wifi over te sturen om vervolgens mijn decoder door middel van een cat5 kabel aan de 2e router aan te sluiten en vervolgens op de tv.

Kan iemand mij uitleggen of dit mogelijk is? Heeft dit invloed op het tv signaal of moet ik toch maar een kabel door de woonkamer heen leggen?

Earth is nice, heaven is better...

Verwijderd

Wat meer details zouden geen overbodige luxe zijn. KPN TV gaat via de telefoon lijn / internet (dit kan je routen). En UPC doet dat via de Coax kabel (dit moet met directe kabel aansluiting). Maar je hebt er nu ook via glasvezel. En waarom een tweede router kom je aansluitingen tekort?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

Als je de kans hebt...kabeltje trekken.
Volgens mij (je vraag is niet echt heel helder) ben je op zoek naar een bridge.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Flox
Ik heb een internet abonnement van telfort, dat wil uitbreiden met interactieve tv. Alleen mijn modem en de ontvanger van interactieve tv komen niet naast elkaar te staan.
Een kabel trekken tussen die 2 is lastig. Daarom dacht ik een extra wifi router bij de ontvanger van de internactive tv te zetten om het signaal draadloos te kunnen ontvangen vanuit mijn modem.
Vervolgens moet ik die 2e router alleen nog dmv een klein utp kabeltje aan de tv ontvanger te koppelen.

Is dit wat duidelijker?

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat jij wil kan normaalgesproken met een wireless bridge maar omdat het om digitale TV gaat zou ik gewoon een kabeltje trekken als ik jouw was.

• Flox
Waarom is het beter om een kabel te trekken?

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:55

PoweRoy

funky!

Flox schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:03:
Waarom is het beter om een kabel te trekken?
Betrouwbaarder, stabieler en weet je zeker dat je de bandbreedte kan gebruiken. Wat bij WiFi nogal onbetrouwbaar kan zijn.

[This space is for rent]

• Flox
Dat is wel waar, maar die kabel trekken is een groter probleem. Telfort biedt ook een wireless connection set aan via het stopcontact. Is dat te doen of is de kwaliteit ook weer ruk?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 15:28

Barrycade

Through the...

2 netwerk via het stopcontact adapters geen oplossing?

Edit: als ze het aanbieden, waarom zou dat niet lukken? Je zal wel minimaal 200 mbit kastjes moeten nemen om wat snelheid te hebben.

[ Voor 55% gewijzigd door Barrycade op 22-12-2011 15:28 ]

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:48
Die kit is dan nog de beste optie. I-TV vraagt ong 4 mbit, dus veel is niet nodig qua capaciteit, maar die ontvanger moet wel in VLAN4 of 34 staan ofzo van je Zyxel 2812 modem (poort 4).

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je geen netwerkkabel langs je coax af trekken? Verder zou ik eerder een powerplug dan wifi gebruiken voor een "vaste" verbinding.

Tip: als je bang bent dat je de netwerkkabel niet fatsoenlijk langs je coax af krijgt: bind een draad/touw/trekveer aan je coaxkabel, trek die terug, dus de trekveer in de buis. Daarna bind je de netwerkkabel met de coaxkabel aan de trekveer (beetje tape doet wonderen) en trek dit geheel, met hulp van wat afwasmiddel, terug in de buis en je hebt 2 kabels uit je coax aansluiting.
Sluit de coaxkabel weer aan en laat de netwerkkabel eventueel gewoon een stuk onder de afdekraam uit komen.
Pagina: 1