Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC valt om de uur uit door een BSOD,help aub

Pagina: 1
Acties:

• mootjee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:29
Beste Tweakers,

Probleemomschrijving:
Mijn PC valt elke keer om de uur uit. Dit is sinds afgelopen vrijdag begonnen. Voor een uur kan ik alles doen wat ik wil en op een gegeven moment loopt alles in 1 keer vast en komt er een BSOD tevoorschijn. Met behulp van BlueScreen Viewer is dit de BSOD; CRITICAL_OBJECT_TERMINATION 0x000000f400000000`00000003 fffffa80`04bf65d0fffffa80`04bf68b0 fffff800`031eadb0ntoskrnl.exe ntoskrnl.exe+80640NT Kernel & System Microsoft® Windows® Operating SystemMicrosoft Corporation 6.1.7601.17514. Na de BSOD start mijn PC opnieuw op en blijft de scherm zwart hangen voor een paar seconde en dan staat er:"Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key". Ik druk steeds enter maar krijg steeds dezelfde melding. Het enige wat ik kan doen is de aan/uit knop in te drukken. Zoals jullie kunnen merken is dit erg vermoeiend om dit iedere uur uit en aan te zetten. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

PC Specs:
Cooler Master HAF X
Corsair HX750W
Corsair XMS3 8GB DDR3-1600 CL9 kit
Crucial m4 64GB
Intel Core i5 2500K
MSI P67A-GD65 (B3)
MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition OC
Optiarc AD-7260S Black
Samsung Spinpoint F3 1TB
Scythe Mugen 2 Rev. B
Windows 7 SP 1

Wat ik zelf allemaal heb gedaan:
1. Alle drivers geuptade via Windows Update en een programma dat heet Driver Reviver
2. CCleaner, Advanced System Care, Malware Bytes en antivirus Eset Smart Security(NOD32) gebruikt om te zien of er trojans, virussen etc zijn maar helemaal niks.
3. Antivirus verwijderd om te kijken of het hierdoor komt maar blijft hetzelfde.
4. In veilige modus opgestart en de PC valt steeds na elke uur uit.
5. HD Tune Pro gebruikt om naar errors te checken voor mijn SSD en HDD, maar was helemaal niks te zien.
6. Memtest gebruikt en geen errors.
7. Kabels van de SSD en HDD gechekt en alles zat er goed stevig in.

Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Om te kijken of het aan de hardware ligt of aan je OS zou je eventueel je pc een uurtje met een Ubuntu live cd kunnen proberen.

Volgens Microsoft Linkje

[ Voor 28% gewijzigd door bobsquad op 21-12-2011 02:44 ]

Verwijderd

wa ge ook nog effskies kan doen is de stroom stekkers van je videokaart en mobo eff los maken en opnieuw vastmaken of eventueel op andere poort van de voeding aansluiten als het bovenstaande niet helpt! Anders eff met minder geheugen test en ander videokaartje!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

LOL, volgens mij hebben jullie het zelfde probleem op het zelfde tijdstip;
Dekar1 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 23:07:
Ik kom net thuis en zie dat mn splinternieuwe pc is gecrashed, dus heb even whocrashed gedownload, maar er staat niet specifiek in de beschrijving waar dit aan ligt. Hoe kan ik nu verder handelen om te kijken of waar dit precies aan ligt?

Alle nieuwste drivers zijn geïnstalleerd. Ik heb er wel als laatst mijn wifi adapter aangehangen en de bijgeleverde software geïnstalleerd, Netgear Smart Wizard. Deze software is ook up to date.
On Tue 20-12-2011 18:13:33 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\122011-41964-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x705C0)
Bugcheck code: 0x9F (0x3, 0xFFFFFA800819E050, 0xFFFFF80000B9C518, 0xFFFFFA800A4EDC10)
Error: DRIVER_POWER_STATE_FAILURE
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This bug check indicates that the driver is in an inconsistent or invalid power state.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time
Linkje;
BSOD door ntoskrnl.exe

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Alleen de ssd proberen, hd verwijderen.
Alleen de hd proberen, ssd verwijderen.
Memtest86 laten lopen.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Inderdaad memtest, mijn gedachte ging gelijk uit naar het geheugen.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:41
hm, pc valt pas na een uur uit
Na een reboot door een bsod vindt hij geen systeem schijf, en na fysiek uitzetten wel..

"STOP 0x000000F4: CRITICAL_OBJECT_TERMINATION' is meestal een driverprobleem dacht ik, maar past weer niet bij de ontbrekende systeemschijf.
Kijk eens in de eventviewer wat er net voor die tijd gebeurt.

en zoals hieboven gezegd: probeer één of andere live-CD, daarmee sluit je hardware uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Tens op 21-12-2011 19:20 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• mootjee
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 02:48:
wa ge ook nog effskies kan doen is de stroom stekkers van je videokaart en mobo eff los maken en opnieuw vastmaken of eventueel op andere poort van de voeding aansluiten als het bovenstaande niet helpt! Anders eff met minder geheugen test en ander videokaartje!
Bedankt voor je advies. Ik heb alle kabels van de videokaart, voeding en moederbord, HDD en SSD losgemaakt en vastgemaakt maar het probleem blijft zich herhalen. Ik heb het ook gedaan met 1 geheugen gedaan en ook nog in een andere slot geprobeerd maar nog steeds hetzelfde. Heb zelf ook benchmarks gedraaid voor de voeding met Prime95, voor de videokaart furmark en 3dmark11 maar alles ging perfect.

• mootjee
jan99999 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:18:
Alleen de ssd proberen, hd verwijderen.
Alleen de hd proberen, ssd verwijderen.
Memtest86 laten lopen.
Heb ik ook gedaan maar blijft hetzelfde. Denk dat het aan windows 7 zelf ligt.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zoals ik al eerder heb aangegeven kun je dat dus uitsluiten door middel van een live cd mocht het dan wel naar behoren werken dan is het een driver probleem.

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 13:45

kevinr1

Dude?

Als laatste optie:
Systeemherstel naar vorige week donderdag?

Life is meant to be experienced

• mootjee
Sorry dat ik 2 weken niks van me liet horen, maar had helemaal geen tijd door alle feestdagen en mijn vriendin.

Na een schone installatie van windows 7 op de hardeschijf valt de PC niet meer uit. Ik heb windows 7 net geinstalleerd op de SSD en zal nu een uur of langer wachten om te kijken of het aan de SSD ligt.

Na een uur zal ik hierop terugkomen en zeggen of het helemaal opgelost is.;)

Alvast bedankt voor jullie hulp en tijd!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:45

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Kleine aanvulling, wellicht handig voor de toekomst:
Default maakt windows 7 een memory dump (deze kun je aan/uit zetten in computer - advanced settings), deze memory dump kun je inlezen met een tool van MS.

Vaak zal deze tool je exact vertellen wat het probleem heeft veroorzaakt, mijn ervaring is dat dit voor 80% van de BSODs een driver was.

Zie o.a. deze url: http://thebackroomtech.co...nalyze-a-crash-dump-bsod/

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Crucial M4?

Lees ff onderstaande, is ook niet iets waar ik zelf ervaring mee heb, maar kwam ik net tegen op de FP.

TheDeeGee in 'nieuws: Crucial kondigt Adrenaline caching-ssd's aan'
quote: RampageNL
Er zijn op dit moment problemen met de Firmware van alle M4's. Als de SSD timer op 5000+ uur komt word je systeem om het uur gereboot. Crucial is inmiddels op de hoogte en brengt 16 Januari nieuwe Firmware uit om het probleem te verhelpen. Verder heeft dit probleem geen gevolgen voor de data op de SSD.

Ik heb zelf een Crucial M4 256GB, maar dit heb ik pas een maand of 2. Dus eer dat ik die 5000 uur haal is de nieuwe firmware er al.

Wel vervelend, maar goed dat ze er al mee bezig zijn. Hebben ze zelf ook nooit aan zien komen wat een SSD testen voor 5000 uur doet denk ik geen enkel bedrijf.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• mootjee
Swaptor schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:34:
Crucial M4?

Lees ff onderstaande, is ook niet iets waar ik zelf ervaring mee heb, maar kwam ik net tegen op de FP.

TheDeeGee in 'nieuws: Crucial kondigt Adrenaline caching-ssd's aan'

[...]
Bedankt voor je informatie! Dit is exact het probleem die ik nu al 2 weken hebben. Ik kan dit dus niet oplossen t/m 16 januari wanneer de nieuwe firmware er is.

Ik heb windows 7 op de SSD kunnen installeren maar na een uur geeft hij een foutcode 0xc000000e. Hopelijk kan ik het oplossen door de nieuwe firmware.

[ Voor 12% gewijzigd door mootjee op 07-01-2012 16:54 ]

Pagina: 1