Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn telefoon geroot zoals het moet met de tutorials die ik via Google vond.
Nu heb ik een superuser waar ik helemaal niets aan heb. En mijn telefoon toestel is
ook de versie geworden die ik wilde, namelijk android 2.2 (2.3 was veels te langzaam, had deze
geupdate via Kies, maar wilde deze weer weg hebben en 2.2 erop maar dat kon alleen via rooten).

Rooten was prima gelukt.
Het probleem nu is alleen dat er ook rare apps bij zijn gekomen in een taal die ik niet ken.

Dit zijn de apps:
- Endomondo
- Audioteka
- NaviExpert
- Onet.pl
- Co jest grane

Ook opent mijn internet via telefoon op een rare website als homepage, ik kan deze
homepage ook niet wijzigen.

Ik heb gezocht op google en ik schijn blijkbaar de enige te zijn die dit heeft blijkbaar.
Echt te raar voor woorden vind ik dit. Nog nooit meegemaakt zoiets.

Ik heb vandaag ook weer geupgrade naar android 2.3 via kies (hopend dat de apps weg zouden
gaan) maar helaas. Niets is minder waar. Ook een volledige fabrieksreset gedaan dmv Standaardgegevens herstellen. Dit had helaas ook geen zin.

Wat ik ook heb geprobeerd zijn Freeze programma's, allemaal soorten verwijder-app apps.
Niets hielp. Ik weet niet meer wat ik kan doen.

Nu is mijn telefoon weer traag omdat ik 'm op 2.3 heb gezet mét de nutteloze apps en de homepage
op internet die ik niet weg kan krijgen. Het enige dat nog erger is met de telefoon is dat die stuk gaat haha.

Ik heb denk ik de jackpot gewonnen ofzo xD

Mede-tweakers. Ik vraag u hulp. Ik weet het echt niet meer. Ik voel me een... noob :(

Met vriendelijke groet,

Rockyeeful

Edit:
Wat info over mijn telefoon:
Samsung Galaxy Gio S5660

Modelnummer: GT-S5660
Android versie: 2.3.4
Baseband-versie: S5660XXKQ5
Kernelversie: 2.6.35.7-perf-CL501869
Buildnummer: GINGERBREAD.XXKQB

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 00:13 ]

Verwijderd

Ik weet niet wat je hebt gedaan om ROOT toegang te krijgen. Maar het is in ieder geval niet goed.
Wat ik had in dit geval een hard reset uit gevoerd:
Alles er af en een nieuwe (geen Up/Downgrade) ROM er op.

Het klopt dat je de applicatie SuperUser krijgt als je root doet (die regelt welke applicatie wel of geen root toegang krijgt). Maar de andere beschreven applicaties kloppen niet. Het lijkt haast wel alsof je een android virus hebt opgelopen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 00:57:
Ik weet niet wat je hebt gedaan om ROOT toegang te krijgen. Maar het is in ieder geval niet goed.
Wat ik had in dit geval een hard reset uit gevoerd:
Alles er af en een nieuwe (geen Up/Downgrade) ROM er op.

Het klopt dat je de applicatie SuperUser krijgt als je root doet (die regelt welke applicatie wel of geen root toegang krijgt). Maar de andere beschreven applicaties kloppen niet. Het lijkt haast wel alsof je een android virus hebt opgelopen
Bedankt voor je reactie! :) Je maakt me nu zenuwachtig met dat android virus.

Een hard reset heb ik al gedaan. Het gaat er niet af :( Alles word wel gereset en opeens word de standaard taal Pools ipv Nederlands.

Ik heb het rooten gedaan via deze link, wat ik precies deed weet ik niet meer.
Maar ik had de nieuwste android 2.2 erop gezet omdat ik android 2.3 eraf wilde.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1209425

Het was iets met Android Frodo of iets dergelijks.. weet het niet meer zeker.

Aah hier heb ik het:
http://forum.xda-develope...?p=16979919&postcount=550
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682

Met deze link was het dat ik het deed.

Overigens krijg ik nu zo'n raar blubber logo teken overal als ik de telefoon aan en uitdoe.
Ook de achtergrond is blubber. Ik zal binnenkort een foto plaatsen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 12:24 ]

• Sjoerdos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-11 21:29
Met alles eraf bedoeld DutchMen waarschijnlijk dat je het hele toestel wiped via je recovery, niet de factory reset optie in Android. Als je van ROM wisselt moet je eigenlijk altijd zo'n wipe doen. En applicaties verwijderen kan gewoon met de standaard app manager van android als je root hebt; je kan altijd nog zelf naar de map gaan waar de appjes staan en de dingen deleten

iRacing Profiel

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-11 07:10
Zoals ik het lees heb je simpelweg een verkeerde 2.2 rom gedownload, wil niet zeggen dat de rom opzich zelf verkeerd is, maar dat hier gewoon extra meuk inzit en verkeerde settings.

Ik zou proberen om eerst eens te recoveren naar je standaard rom, zijn vast wel beschrijvingen op XDA voor te vinden hoe je dit voor elkaar kan krijgen. Daarna opnieuw proberen met andere rom?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:52

Pixeltje

Woo-woohoo!

Klinkt inderdaad alsof je een brakke ROM hebt gebruikt. Denk dat het 't veiligste is om je telefoon terug te zetten naar de normale ROM (op xda devvers is daar wel wat over te vinden) en als je het dan nog eens wilt proberen kun je ook daar zoeken naar een degelijke 2.2 custom ROM.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Verwijderd

Topicstarter
Sjoerdos schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:22:
Met alles eraf bedoeld DutchMen waarschijnlijk dat je het hele toestel wiped via je recovery, niet de factory reset optie in Android. Als je van ROM wisselt moet je eigenlijk altijd zo'n wipe doen. En applicaties verwijderen kan gewoon met de standaard app manager van android als je root hebt; je kan altijd nog zelf naar de map gaan waar de appjes staan en de dingen deleten
Ik heb het ook via recovery gedaan. Wipe data/factory reset. wipe cache partition
maar ik krijg ook de melding:
Can't access to '/system/csc/PRT/system'. En als ik alles reset, kom ik weer terug op dat poolse taal.
en zijn al mijn bestanden weg.

Verwijderd

Topicstarter
Pixeltje schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:34:
Klinkt inderdaad alsof je een brakke ROM hebt gebruikt. Denk dat het 't veiligste is om je telefoon terug te zetten naar de normale ROM (op xda devvers is daar wel wat over te vinden) en als je het dan nog eens wilt proberen kun je ook daar zoeken naar een degelijke 2.2 custom ROM.
Dit is al weken aan de gang en ik heb me kapot gezocht. Maar ik kan geen oplossing vinden.
Ik zou hier echt niet vragen om hulp zonder eerst zelf alles geprobeerd te hebben wat mogelijk is voor mij.

Als je weet waar ik die rom kan vinden, zou je me die aub willen laten zien? Want ik kan 'm echt niet
vinden. :( Please help.

Edit:
Die emoticon ziet er boos uit, hoort eigenlijk verdrietig te zijn xd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 12:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:35:
[...]

Ik heb het ook via recovery gedaan. Wipe data/factory reset. wipe cache partition
maar ik krijg ook de melding:
Can't access to '/system/csc/PRT/system'. En als ik alles reset, kom ik weer terug op dat poolse taal.
en zijn al mijn bestanden weg.
Moet je ff dit topic door lezen. En dan vooral de laatste post

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:44:
[...]

Moet je ff dit topic door lezen. En dan vooral de laatste post
Ik zal het vanavond uitproberen zodra ik op mijn wifi kan. :)

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:52

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:40:
[...]

Dit is al weken aan de gang en ik heb me kapot gezocht. Maar ik kan geen oplossing vinden.
Ik zou hier echt niet vragen om hulp zonder eerst zelf alles geprobeerd te hebben wat mogelijk is voor mij.

Als je weet waar ik die rom kan vinden, zou je me die aub willen laten zien? Want ik kan 'm echt niet
vinden. :( Please help.

Edit:
Die emoticon ziet er boos uit, hoort eigenlijk verdrietig te zijn xd
Was ook niet bedoeld om je af te zeiken :) Ik weet zelf niet(s) van die custom roms, mijn vriendin heeft een android maar daar kom ik eigenlijk nooit aan, en gebruik zelf een iPhone en daarvoor windows phone.. weet alleen dat op XDA veel informatie te vinden is en de (weg naar) custom roms eigenlijk vaak daar te vinden zijn.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Verwijderd

Topicstarter
Dit is duidelijk een illegaal verkregen app, betaalde apps gebruiken die je "gratis" hebt verkregen is niet zo netjes, daar heeft iemand aan gewerkt en niet voor betaald gekregen
/geweten.

[ Voor 94% gewijzigd door janvanduschoten op 21-12-2011 15:41 ]

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-11 15:08
Je hebt gewoon een poolse firmware erop gezet, je moet het toestel nu opnieuw flashen met een XEN firmware en dan heb je al die meuk er niet bij.

Verwijderd

Topicstarter
Kalua schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:11:
Je hebt gewoon een poolse firmware erop gezet, je moet het toestel nu opnieuw flashen met een XEN firmware en dan heb je al die meuk er niet bij.
Wil je mij alstublieft uitleggen waar ik dat kan vinden? Ik heb namelijk al van alles geprobeerd.

Dit is duidelijk een illegaal verkregen app, betaalde apps gebruiken die je "gratis" hebt verkregen is niet zo netjes, daar heeft iemand aan gewerkt en niet voor betaald gekregen
/geweten.
Betaalde apps test ik graag eerst voordat ik iets koop wat ik totaal niet wilde.
Vanzelfsprekend betaal ik er met plezier 3 euro voor als het werkt, dan is mijn mobiel
weer optimaal werkend.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 16:42 ]

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:28
Kwam er geen software met jou Samsung mee?
Die moet toch in staat zijn om jou smartphone te herstellen naar de originele rom?

Zo lukt dat bij Sony Ericsson met hun bijgeleverde software

Verwijderd

Topicstarter
Asterion schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:34:
Kwam er geen software met jou Samsung mee?
Die moet toch in staat zijn om jou smartphone te herstellen naar de originele rom?

Zo lukt dat bij Sony Ericsson met hun bijgeleverde software
Nee helaas niet. Je kunt alleen updaten via Kies. Maar als je dat hebt gedaan met de Gio word je
Gio super langzaam. En je kunt via Samsung niet terug naar 2.2 dus eigenlijk heb je weinig keus
behalve te gaan rooten.

Edit:
Weet iemand wat de beste ROM is die ik kan gebruiken? Er zijn er werkelijk minimaal 100 voor de Samsung Gio en ik wil niet weer een Poolse ROM met al dat gedoe erbij. Kan iemand me hiermee helpen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap nu dat flash en rooten veel beter en het is me gelukt dat akelige poolse "virus" ervan af te krijgen. Mijn dank is groot!
Pagina: 1