Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

keuze internet nederland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zitten hier met een probleem.

Ik zal het even uitleggen.

Men broer (Belg) volgt aan de TU Delft (Nederland) Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek.
Nu door bijwerkingen van zijn medicatie (hij slapte soms meer dan 14 uur en voelde zich altijd moe) en door omstandigheden zit die nu ter observatie in een instelling.
Ze hebben zijn medicatie afgebouwd en neemt nu niets meer maar nu moeten ze hem observeren zeggen ze.

Hij voelt zich goed en vraagt zich af wat hij daar nog doet.
Hij verveeld zich daar gelijk zot want hij heeft daar niets te doen, zit daar tussen mensen die aliens zien , en als enigste tiener daar zitten tussen mensen die u ouders kunnen zijn is ook niet leuk he.

Nu wil hij daar weg en is hij daar niet meer vrijwillig, hij wil terug naar de lessen gaan.
Nu weten we niet hoelang hij daar nog moet blijven, want nu hebben ze in die instelling er voor gezorgd dat hij daar verplicht moet blijven voor 3 weken (omdat ze geen tijd hadden om hem te observeren)
Kan ook langer worden dan 3 weken, daar hebben we dus geen idee van en wij beslissen daar ook niet over jammer genoeg.

Het gevolg is dat hierdoor heel zijn schooljaar verloren is.

Het studiemateriaal komt online dus hij zou perfect op zijn eentje het materiaal kunnen verwerken.
Maar dan heeft hij wel internet nodig en ook om te googelen. Zonder internet is hij niets.

Nu zou ik graag willen weten of er iemand hier weet welke de beste formule is om aan internet te geraken. Zijn laptop staat nog op zijn kot, (kamers zoals ze in Nederland zeggen?) .

Nu weet ik wel niet of daar wifi is, hij vertelde me dat er op zijn Nintendo DS geen signaal te vinden is.

Ik dacht ik ga me hier eens informeren, misschien helpt het.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

3G met prepaid ofzo?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat biedt de instelling aan mogelijkheden? Al eens geïnformeerd daarover? Wellicht is er een centrale plek waar gebruik van internet gemaakt kan worden, zonder het wiel zelf uit te hoeven vinden?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon even bij de instelling navragen wat die bieden, als zij niets bieden kan je altijd nog kijken naar 3G etc.

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op woensdag 21 december 2011 @ 00:10:
Wat biedt de instelling aan mogelijkheden? Al eens geïnformeerd daarover? Wellicht is er een centrale plek waar gebruik van internet gemaakt kan worden, zonder het wiel zelf uit te hoeven vinden?
Neen, die is er helaas niet.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dan ben je eigenlijk (afaik) aangewezen op de mobiele providers met 3G abbo's voor direct internet, maar daar zal je al snel tegen limieten etc aanlopen.

Is er geen mogelijkheid dat iemand het gros van het online spul binnenhaalt en dit op een usb-stick / usb-hdd naar hem toe brengt? Dan heb je het gros en de rest kan je via 3G binnenhengelen.

Want een tijdelijk 3G abbo zal volgens mij vrij duur uitvallen en met restricties komen en ik weet niet of je broer wel zit te wachten op een abbo van 2 jaar oid.

P.s. Heb je al eens gevraagd of uberhaupt internet daar wel gewenst is aan de instelling? Afhankelijk van de instelling kan ik me namelijk iets voorstellen dat ze liever niet ongecontroleerd inet toestaan (maar bijv wel een centrale computer ruimte hebben)

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 01:07:
Dan ben je eigenlijk (afaik) aangewezen op de mobiele providers met 3G abbo's voor direct internet, maar daar zal je al snel tegen limieten etc aanlopen.

Is er geen mogelijkheid dat iemand het gros van het online spul binnenhaalt en dit op een usb-stick / usb-hdd naar hem toe brengt? Dan heb je het gros en de rest kan je via 3G binnenhengelen.

Want een tijdelijk 3G abbo zal volgens mij vrij duur uitvallen en met restricties komen en ik weet niet of je broer wel zit te wachten op een abbo van 2 jaar oid.

P.s. Heb je al eens gevraagd of uberhaupt internet daar wel gewenst is aan de instelling? Afhankelijk van de instelling kan ik me namelijk iets voorstellen dat ze liever niet ongecontroleerd inet toestaan (maar bijv wel een centrale computer ruimte hebben)
Ja, er komen alle dagen studiegenoten bij hem op bezoek.
Ik heb hem ook voorgesteld dat er iemand iets op usb zou zetten, maar toen zei hij dat hij ook dingen moest opzoeken (google dus).

Hijzelf heeft gevraagd of er daar internet is, wij niet.
Hij zei ook dat hij da wel nodig heeft voor zijn lessen. Dan antwoorden ze: daar kunnen we niet aan doen.
Ze doen daar wel moeilijk hoor.

Gsm mogen ze bij hebben, laptop en internet weet ik eigenlijk niet.

Het is de eerste keer dat ik in een instelling geweest ben maar het viel me op dat er daar nogal weinig volk was. Het bezoek uur was gedaan want ze gingen eten, ik schat een maximum van een 15 tal borden aan de tafel. Dus zo groot zal het daar niet zijn.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Het kan zijn dat internet daar verboden is, maar wil je er toch per se gebruik van maken is een 3G dongle of mobiele telefoon met tethering mogelijkheid het beste.

Overigens, mocht het internet verboden zijn, dan is daar een goede reden voor.

Oh trouwens, mocht jouw broer bij DUO / IB-Groep studiefinanciering krijgen, dan is het mogelijk door ziekte een jaar extra studiefinanciering te krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door alex3305 op 21-12-2011 01:44 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Opname in zo'n instelling is toch altijd vrijwillig :?

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
In nederland zijn opnames alleen niet vrijwillig als de persoon een gevaar zou kunnen vormen voor zichzelf of zijn omgeving.

Maar dat doet er niet echt toe, bij de provider Ben hebben ze ook per maand opzegbare abonnementen. Kost wel 15 euro om een abbo te beginnen dus predaid is wel een optie.

Verwijderd

Topicstarter
bij de provider Ben hebben ze ook per maand opzegbare abonnementen. Kost wel 15 euro om een abbo te beginnen dus predaid is wel een optie.
Heb je daar ook een link van.

En gaat dat internet dan via zijn gsm? (hij heeft een samsung-s5200 voorzien van bluethooth).
En ik meen me te herinneren dat hij van de zomer vertelde dat je zo gewoon een sim kaart in zijn laptop kon steken aan de onderkant. Op de laptop staat ook bluetooth.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Bluetooth is voor communicatie tussen apparaten (computer/laptop, headset, telefoon).
Wat internet op de laptop betreft, daar kan je eenvoudig een usb dongle voor halen. simkaart in de dongle en internetten maar. Nadeel van internet via 3G/4G is de hoge prijs.
Pagina: 1