Toon posts:

[PayPal] Geannuleerde betaling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

ik heb een vraagje omtrent PayPal. Ik heb overal gezocht maar kan geen passend antwoord vinden.

Ik had een betaling gedaan via PayPal naar een externe partij. Deze externe partij heeft echter per ongeluk de betaling geannuleerd. Nu staat er als status 'Geannuleerd' in PayPal, met erbij dat het bedrag terug gestort wordt op mijn bankrekening.

Natuurlijk is de transactie nog niet afgeblazen, aangezien het een foutje betreft. Ik vroeg mij af hoelang het duurt voordat het bedrag terug is op mijn rekening? Dit moet ik wel weten natuurlijk, anders ga ik (voorlopig) 2 keer betalen, wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het afschrijven van mijn rekening duurde niet eens 1 hele werkdag.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groet,

Marcel Sinteur

PS. De exacte melding is: 'De betaling is geannuleerd en het geld is op uw bankrekening teruggestort.'.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09
Als het om een gewone storting gaat, zeker tussen 2 verschillende banken, dan zit er normaal gezien maar 1 werkdag tussen een gewone storting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, helemaal top! Het ging inderdaad om een normale storting tussen 2 verschillende banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb PayPal vandaag nog even voor de zekerheid gebeld. Die melden mij het volgende (wat ik nogal apart vond):
Maandag/dinsdag staat het erop. Dan krijg je het als PayPal saldo.

Dat vind ik nogal apart, heb nooit PayPal saldo gehad en dat wil ik ook helemaal niet. Zij halen het van m'n bankrekening, daar wil ik het uiteraard ook terug. Nu moet ik dus wachten tot maandag of dinsdag en het dan terug boeken naar m'n normale rekening. Beetje belachelijk natuurlijk.

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:19

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

PayPal is ook een bank, dus die rekening bedoelen ze met het terugstortbericht. Zodra je PayPal-saldo aangepast is kan je natuurlijk direct de betaling opnieuw uitvoeren zonder het saldo naar je reguliere bankrekening terug te storten. Je PayPal-betaling zal namelijk eerst het eigen saldo gebruiken voor er van je 'echte' bankrekening wordt afgeschreven.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:52
Nee hoor je kan het gewoon betalen met paypal saldo.
Gaat prima en gelijk een stuk sneller.
Je kan altijd terugstorten op je eigen rekening maar dat is echt overbodig.

Ik vind het niet meer dan logisch overigens die gang van zaken.
Pagina: 1