Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer Aspire 7520-7A3G16Mi

Pagina: 1
Acties:

• ghzpc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-11-2015
Hallo,

Voor mijn vrouw en kinderen was ik op zoek naar een budgetlaptop.
Ze gaan deze laptop gebruiken om te surfen (FB - farmville, Mybee) en voor office toepassingen.

Nu verkoopt mijn nicht haar Acer Aspire 7520-7A3G16Mi voor 75 €.
Is dit iets voor hun? Het is een AMD dual core CPU (TK57) met 3GB RAM, maar gebruikt een on-board videokaart (Nvidia GeForce 7000M ).

Of kan ik beter tot in januari (solden)? Budget: max. 450 €

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 16:31
Hoi,

Klinkt al behoorlijk verouderd. Ik zou in de tweakers pricewatch eens filteren op de AMD Fusion E-450 processor. Die zal goed aan je wensen voldoen en leuke voordelige laptops opleveren van 15 of 17 inch.
Moet zeker lukken onder de 450 euro en dan heb je een leuke machine voor de komende 2/3 jaar op tafel staan.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
75 euro is een prima bedrag voor die laptop. Voor huis, tuin en keuken gebruik zal ie ook prima voldoen. Ik vind alleen de vraagstelling een beetje vreemd. Tuurlijk is een nieuwe laptop voor 450 euro een stuk beter, daarom is het totaal niet te vergelijken met een 2e hands laptop van 75 euro. Als je kijkt naar prijs/prestatie is die laptop van 75 euro vele malen beter.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 20-12-2011 22:06 ]

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 16:31
Daar heeft PilatuS ook gelijk in. Ik zou in dit geval daarom dat geld investeren in een nieuwe laptop. Voor 75 euro heb je ook een leuke notebook, afgezien van de staat hiervan maar klinkt wel een beetje end-of-life...
Zeker tegen de tijd je familie hem naar hartenlust heeft ingericht en daar elke dag mee bezig is...

[ Voor 18% gewijzigd door BlueLed op 20-12-2011 22:11 ]

• ghzpc
Ik lees veel negatieve dingen: traag (reden waarom mijn nicht deze verkoopt), wordt heel warm, een Acer ;) .
Ik heb wel een site (http://www.hvrsolutions.com/technical/acer.html) gevonden om de warmte op te lossen.

Is deze laptop ook goed om foto's te bewerken (programma Ulead Photo Express). Mijn madam vraagt het juist aan mij. Ze maakt dan kerstkaartjes, uitnodigingen, ...

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zolang je geen Vista op de laptop zet is zal die wel aardig vlot werken met een schone OS installatie. Enige waar je je zorgen over moet maken, is dat de "Nvidia GeForce 7000M" die kan in principe er elk moment voor zorgen dat de laptop niet meer zal starten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:15
NIET DOEN NIET DOEN NIET DOEN!!

Deze laptop heeft een videokaart met een slechte soldering en zal binnen niet al te lange tijd kapot gaan. Repareer deze laptops zelf vrij veel maar als je zo'n ding kan ontwijken... doen! Is een productie probleem en zit geen verlengde garantie op bij Acer..

• ghzpc
@tha_bulldog - Bedankt voor de info. Na een nachtje slapen ga ik voor een nieuwe laptop.

Ik denk momenteel aan de volgende laptops:
* MSI CR650-227NL (379 €) -> AMD Fusion E-450
* HP G7-1225sb (499 €) -> AMD Dual-Core A4-3300M
Pagina: 1