Iiyama horen te piepen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik mijn 22' iiyama lcd vervangen door een 27' exemplaar. De 22' display maakte een irritant geluid op de lagere helderheid instellingen. Tot mijn grote verbazing blijkt de 27; iiyama display hetzelfde vervelende geluid te maken! Ik type dit bericht nu met brandende ogen van de hoge helderheid.

Mijn vraag is als volgt: hoort dit? of heb ik gewoon onwijze pech? Ook vraag ik me af of mijn oude beeldscherm al vanaf het begin geluid produceerde, of dat ik het gewoon niet merkte. Sinds kort heb ik mijn luidruchtige desktop de deur uit gedaan en gebruik ik mijn doodstille laptop als vervanger.

Iemand vergelijkbare ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Coil whine > Dikke pech dus :') .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:36

Fordox

00101010

rma aanvragen dus maar :)
coil whine word gewoon opgenomen voor garantie.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

De helderheid kan je omlaag gooien hè.
Moet je eens kijken in de instellingen van het scherm of je hem op gaming hebt staan, die is volgens mij het felst.

Dat gepiep heb ik geen last van, is coilwhine, is dus pech ;).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pfff, wat een gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

je kan ev. ook je contrast/helderheid in Windows lager zetten

tip: en Flux installeren

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Coilwhine kan verminderen als je met de instellingen van de monitor speelt. Je geeft aan 'brandende ogen' van de helderheid te hebben, begin daar eens mee. Misschien verminderd het door minimaal met de kleuren te spelen? Ik heb bijvoorbeeld een coilwhine uit de monitor bij heel veel rood op het beeldscherm bij hoge helderheid. Rood ietsje zachter afgesteld en helderheid iets naar beneden en het was verdwenen.

Neemt niet weg dat een duidelijke coilwhine gewoon voor garantie aangenomen moet worden, dat zou ik in eerste instantie doen.

@hieronder... idd, helemaal overheen gelezen. Retour sturen die monitor..

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 21-12-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Ik geloof dat niet iedereen het probleem snapt. TS zou graag de helderheid omlaag doen, maar vindt het geluid dat de monitor dan produceert niet om aan te horen, en zit hij dus bijna liever met brandende ogen voor het scherm. Het is een probleem dat eigenlijk vrij vaak voorkomt bij TFT monitoren van niet A-merken (ook A-merken hebben er wel eens last van, maar die kun je gewoon onder garantie laten vervangen)

Zelf heb ik het in laptops eigenlijk nog nooit gehoord, omdat die vrij vaak op de laagste helderheid staan. Hier in huis staan ook 2 LG beeldschermen van dezelfde grootte, maar de nieuwste van de twee heeft het probleem wel, maar de oude niet. Over het algemeen is dit onder een bepaalde helderheidsgrens, meestal rond de 30%, maar dat is ook slechts een ervaring die ik heb.

Het is dus een combinatie van: pech, "het hoort" en prijs die je voor je beeldscherm betaalt.

[ Voor 8% gewijzigd door hugoy op 21-12-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
vraagje tussendoor:
Is het ook normaal dat een beeldscherm van liyama ongeveer 10 seconde erover doet om signaal te tonen? (DVI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:28

Compizfox

Bait for wenchmarks

Klopt, dat probleem heb ik ook met mijn (ja, ik weet het, oude) HP 1825. Als ik de sterkte van de backlight lager zet dan ongeveer 50% gaat ie whinen idd.

Blijkbaar zit er in die monitor ook iets van een dynamic contrast iets, want als ik het scherm zwart maak (gewoon door iets zwarts te openen, zoals een terminal bijvoorbeeld :P), gaat ie ook al piepen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Ik weet niet of de volgende oplossing bij een computer beeldscherm ook werkt, maar ik heb wel eens van het volgende gehoord: Coil whine ontstaat doordat een spoel op een hele hoge frequentie trilt. Je kan de monitor openschroeven, en de boosdoener opzoeken. Ik geloof dat men dan een soort van hars o.i.d. over de spoel heen doet, waardoor het trillen (en daarmee het geluid) stopt. Zo ging dat wel bij beeldbuis-televisies. Op internet is hier zat over te vinden. Maar als de monitor nieuw is, zou ik hem gewoon terugsturen.

[ Voor 4% gewijzigd door Daam op 21-12-2011 18:15 ]

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Footstepz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-01-2023
Digital-DNA schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:16:
je kan ev. ook je contrast/helderheid in Windows lager zetten
Ik had het probleem sinds kort ook, dit heeft geholpen, hartstikke bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Footstepz op 21-12-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 15:44
Wat doet ie hier? http://www.lagom.nl/lcd-test/clock_phase.php
Met deze weergave gaat mijn Dell 2707wfp een laag ratelend piepje geven. Elk display heeft zo zijn eigenaardigheden, maar als het storend is moet je de monitor terugbrengen.
Pagina: 1