Blue screen door monitor?

Pagina: 1
Acties:

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Topicstarter
Goedenavond,
Ik heb even gauw een vraag tussendoor. Kan een monitor blue screens veroorzaken op een PC?

Ik heb het volgende systeem;

MSI P67A-GD65 B3
8GB Corsair Vengeance
2x ASUS EAH6950 Crossfire
Iiyama ProLite E2473HDS-B1 24"

In het begin van deze setup veel problemen gehad, bsod's met atikmpag.sys, beeldschermstuurprogramma dat niet meer reageert etc. In het begin had ik de setup aangesloten op een LG 22" TV/Monitor combinatie.

Sinds dat ik de Iiyama monitor heb nergens meer last van!

Aan de ene kant kan t wel denk ik, omdat t scherm ook een digitaal signaal doorstuurt via DVI en/of HDMI.

Wat is jullie opinie hierover? Dank alvast. :)

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Verwijderd

Zou eerder een probleem met de video driver zijn lijkt mij. Het enige voordeel uit de communicatie dia DV is dat hij nu roept ik ben een "XX" monitor en gebruik nu dit en dit kleur profiel + dat de data digitaal word aangeleverd. Maar een BSOD? Ik denk dat je dan de eerste bent :)

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

het scherm zelf kan niet zorgen voor bsod's. het enige signaal dat de monitor stuur is of hij is aangesloten of niet.
je stuurprogramma's kunnen wel de bsod's veroorzaken.
ik neem aan dat je nu op een andere resolutie/refresh rate zit?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Topicstarter
Zit op dezelfde resolutie (1920x1080 met een refreshrate van 60hz)

Maar t is wel vreemd eigenlijk, andere monitor en problemen zijn weg. :/

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat misschien kan is dat je vorige scherm veel stroom gebruikte. Dat in combinatie met een redelijk zwakke voeding ofzoiets kan wel leiden tot instabiliteit...

Android developer & dürüm-liefhebber

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Andere verbinding VGA/DVI/HDMI/DisplayPort in gebruik bij de verschillende monitoren?
Pagina: 1