Toon posts:

Tip gevraagd: Televisie voor gaming via laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Best lezer,

Ik heb een laptop met een Geforce GT525 M videokaart. Op de laptop zit een HDMI aansluiting.
De maximale resolutie van de laptop is 1366x768
Ik ben op zoek naar een televisie van zo'n 32 inch.
Er moet een HDMI kabel van 10 meter tussenkomen.

Het doel is dat ik, zonder hapering, kan gamen en films kan kijken op mijn tv.

Ik weet niet zoveel over de beste keuze kwa televisie (merk/type) met deze omstandigheden.
Ik vermoed (maar ik weet dat niet zeker) dat ik Full HD en 100hz nodig heb.
Wie kan mij adviseren? Ik heb maximaal 430 euro als budget.

Mvg,
Vincent

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:07:
Best lezer,

Ik heb een laptop met een Geforce GT525 M videokaart. Op de laptop zit een HDMI aansluiting.
De maximale resolutie van de laptop is 1366x768
Ik ben op zoek naar een televisie van zo'n 32 inch.
Er moet een HDMI kabel van 10 meter tussenkomen.

Het doel is dat ik, zonder hapering, kan gamen en films kan kijken op mijn tv.

Ik weet niet zoveel over de beste keuze kwa televisie (merk/type) met deze omstandigheden.
Ik vermoed (maar ik weet dat niet zeker) dat ik Full HD en 100hz nodig heb.
Wie kan mij adviseren? Ik heb maximaal 430 euro als budget.

Mvg,
Vincent
Fulll HD 100 hz klinkt leuk maar schat de 525 M aub niet te hoog in.
Als je met een dergelijk kaartje wilt gamen op full hd zul je, afhankelijk van de game, behoorlijk moeten interen op graphics.
De tv zal in dit geval dus niet snel de bottleneck zijn.
Ik weet dat ik met deze opmerking niet direct jouw vraag beantwoord.
Maar wil alleen voorkomen dat je te hoge verwachtingen hebt.

edit;
Verder voldoet jouw topicstart geenzins aan de vereisten die hier op Got gesteld worden. Zie tevens dat je vandaag pas geregisteerd bent en als het goed is, ben je hierbij ook akkoord gegaan met de gestelde regels.

[ Voor 9% gewijzigd door Switchie op 20-12-2011 20:19 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Dag Switchie bedankt voor je reactie.
Ik weet dat hij niet heel zwaar is de kaart, maar klopt het dat ik er vanuit mag gaan dat als een game als FIFA 12 vloeiend draait op de laptop, hij ook waarschijnlijk goed draait op mijn tv?

Ps. daarnaast moeten films toch ook wel kunnen?
Inmiddels heb ik deze tv gezien:

http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/32PFL4606H-12,10259,46008,182831.html

is dit wat? en: kun je de resolutie op een tv veranderen naar 1366x768?

Mvg,
vincent

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2011 20:22 ]

Verwijderd

Ja, mits dezelfde resolutie.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2011 20:20 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:19:
Dag Switchie bedankt voor je reactie.
Ik weet dat hij niet heel zwaar is de kaart, maar klopt het dat ik er vanuit mag gaan dat als een game als FIFA 12 vloeiend draait op de laptop, hij ook waarschijnlijk goed draait op mijn tv?
Nee, tenminste niet op full hd.
De resolutie van jouw laptop is vele malen lager (geen zin om nu te rekenen, heb vanaf vandaag officieel vakantie 8) )
Enfin, de berekeningen die de 525 voor de resolutie van jouw laptop moet maken zijn minder zwaar dan dat hij voor een 1080P scherm zal moeten doen.
Je kan dus kiezen om in te teren op resolutie en/of op kwaliteit.
1080P op hoge graphics gaat simpelweg niet lukken.
Mocht het uberhaubt lukken, dan behaal je hiermee een dermate lage fps (frames per seconde) dat het nut van een 100hz volledig in het niets valt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Inmiddels heb ik deze tv gezien:

http://www.mediamarkt.nl/...2,10259,46008,182831.html

is dit wat? en: kun je de resolutie op een tv veranderen naar 1366x768?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Voordat ik hier op antwoord ga geven wil ik je graag nogmaals wijzen op de regels die hier op het forum gelden.
Aangezien ik vandaag in een goede bui ben en de mods nog niet ingegrepen hebben zal ik maar netjes je vraag beantwoorden;

Het hangt van jouw eisen af of de getoonde tv wat is of niet.
Een goedkope tv = goedkoop paneel = relatief slecht beeld.
kun je de resolutie op een tv veranderen naar 1366x768?
Zodra jij de laptop middels hdmi aansluit, zal jouw pc de tv herkennen.
je kan vervolgens zelf kiezen welke resolutie jij via hdmi uit wilt spugen (net als je op de laptop voor een lagere resolutie kan kiezen)

[ Voor 22% gewijzigd door Switchie op 20-12-2011 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Switchie,

Ik ben pas lid geworden en probeer zo beschaafd mogelijk antwoord te krijgen.
Als ik het goed begrijp is het eigenlijk misschien nog wel net zo zinvol om de SAMSUNG LE32D450 (50 hz ... of loop ik hiermee een risico?) aan te schaffen aangezien ik weinig heb aan 100 hz en deze Samsung tv 1366x768 is?
Ik stel deze vragen via het forum omdat ik merk dat ze in de winkel willen verkopen en geld verdienen. (als je begrijpt wat ik bedoel :) )

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2011 20:29 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:26:
Bedankt Switchie,

Ik ben pas lid geworden en probeer zo beschaafd mogelijk antwoord te krijgen.
Als ik het goed begrijp is het eigenlijk misschien nog wel net zo zinvol om de SAMSUNG LE32D450
aan te schaffen aangezien ik weinig heb aan 100 hz en deze tv 1366x768 is?
Full hd is wellicht interessant aangezien je het ook over films hebt.
Hoe jouw kaartje presteert onder het afspelen van b.v. blu rays moet je zelf maar even googlen ;)

ot:
ik zag inderdaad dat je onlangs lid bent geworden. aangezien ik je al een paar keer op de regels gewezen heb maar je hier blijkbaar niets mee doet zal ik het hier maar kort en bondig weergeven;
"Help, wat moet ik kopen?" topics worden hier niet zonder slag of stoot geaccepteerd. We zijn als hechte community absoluut bereid elkaar te hebben. Hier verwachten we echter wel enige inzet van de topic starter voor terug. Zo had je in dit geval prima zelf op kunnen zoeken hoe jouw videokaart presteert met b.v. een door jou genoemd fifa 2012

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, wat mij betreft mag de topic veranderd worden.
Ik zal even kijken of ik dat zelf ook kan doen.
Is het aantal hz (50 of 100) minder relevant?

Ps: fifa 12 presteert prima, dat had ik al opgezocht (FPS waarde is goed) vandaar dat ik dit spel als suggestie aanbracht.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2011 20:34 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:32:
Sorry, wat mij betreft mag de topic veranderd worden.
Ik zal even kijken of ik dat zelf ook kan doen.

Is het aantal hz (50 of 100) minder relevant?
Hz heeft te maken met de verversingssnelheid van het scherm.
Als jij 10 beeldjes per seconde naar het scherm stuurt (fps) heeft het volgens vele weinig zin om het scherm 100 keer te verversen. Je ververst in dat geval vele malen vaker, dan dat er een nieuw beeldje binnenkomt.
Hier gaan echter discussies over rond omdat het in bijvoorbeeld counterstrike een voordeel zou zijn om op 100hz te gamen ondanks 60 fps.
Hier heb ik mij echter nooit goed genoeg in verdiept om je hier een passend antwoord op te geven.

Echter, als je nagaat wat ik hier in mijn 1e zin aangeef, dan kun je waarschijnlijk wel je eigen conclussie trekken :)

Verwijderd

Topicstarter
Hz heeft te maken met de verversingssnelheid van het scherm.

Met andere woorden: snellere verversing is beter? (even los gezien van wat voor pc dan ook- puur de tv)
Sorry voor het doorvragen... ik ben geen Dexter als het gaat om technologie ;)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:42:
ik ben geen Dexter als het gaat om technologie ;)
Dat waren wij bij onze geboorte geen van allen ;)
Echter, door zelf veel te googlen ben ik aan de informatie gekomen om jouw vragen hier te beantwoorden 8)

Kort door de bocht gezegd kun je inderdaad stellen dat een hoger hz 'beter' is.
De beelden volgen elkaar sneller op waardoor snelle bewegingen vloeiender getoont worden.
Of je het 50 / 100 hz verschil bij een spel als fifa écht gaat merken? Waarschijnlijk wel.
Echter, als de bron (in dit geval jouw videokaart) middelmatig is, kun je nog zo'n luxe / dure tv halen, een fantastisch beeld ga je simpelweg niet krijgen.

Edit; of dit belangrijk is bij een voetbalgame laat ik verder aan jou over.
Persoonlijk zou ik bij een game uit een dergelijk genre niet te zwaar tillen aan graphics maar is gameplay belangrijker.
Uiteindelijk ben ik er van overtuigd dat je met jouw laptop + de aangegeven tv veel plezier kan beleven aan een potje fifa 12.
Echter, beiden zijn te classificeren als "budget" producten dus verwacht niet teveel grafische pracht en praal.

[ Voor 22% gewijzigd door Switchie op 20-12-2011 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, je bent een fantastische hulp!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 13:33
Ik zal ook even een duit in het zakje doen;

Je bent je nu wel echt kapot aan het staren op het gaming aspect. Maar bedenk ook wel dat je een tv niet iedere dag koopt, dus je koopt hem om een tijd te kunnen gebruiken. Als je kan kiezen tussen een 100hz en een 50hz, is 100hz veel rustiger voor je ogen, ook met gewoon tv kijken. Ik zou sowieso voor een Full HD tv gaan, en als je die binnen je budget ook nog eens met 100hz kan krijgen, is dat mooi meegenomen. Ik zou wel voordat je een tv koopt ook even de reviews lezen op tweakers. (Sommige TV's hebben een vrij onhandig menu, en dat merkt je dan ook snel genoeg uit een review.)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Biersteker, je reactie is zeker een goede aanvulling! Bedankt!!
Ik ben lid van de consumentenbond en heb daar inderdaad gekeken naar eventuele zaken rondom bediening)

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:08
FIFA 12 moet in principe goed draaien, ook op fullhd. Ik heb zelf een laptop met een gt540m wat precies dezelfde chip is alleen hoger geklokt. Ik haal 60 fps op mijn scherm (1920x1080) met alle settings op max.

[ Voor 11% gewijzigd door Ruben0s op 20-12-2011 21:56 ]

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-02 13:43
Idd, ik heb fifa 12 ooit nog op mijn 8600 GT gespeeld en de 525m is een stukje sneller,

Zie ook hieronder de bechmarks
525M
8600GT

Dat zou dus moeten lukken, verwacht echter geen super graphics, had ik namelijk ook niet. het was "speelbaar".

Dit zijn allemaal mogelijke TVtjes voor jouw en zelf kan ik je een samsung of sony aanraden. Daar heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee. Heb een panasonic thuis staan, is ook een super TV maar die komt niet overeen met je eissen ;).

Ook hebben wij een Philips TV thuis staan, maar daar ben ik minder tevreden over. Dat ding is erg traag qua zenders wisselen en het beeld is "meh"

Ook is het wel handig om te weten welke processor jij hebt en hoeveel GB aan geheugen er op je video kaart zit. Veel games steuenen ook erg op je processor. Films worden ook vaak door je processor gecodeerd.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Pagina: 1