[Telfort 3G] 1GB 3,6Mbit/s - Maximale snelheid halen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosalie74
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-08 16:53
Ik heb pas mijn sim-only abonnement verlegd en voor de surf&mail 1GB tot 3,6Mbit/s internet optie gekozen van Telfort.

Nu haal ik maar 0,71 Mbit/s.. dus ik bel naar de klantenservice en die deelde mij mee: "Ja mevrouw, er staat tot 3,6Mbit/s, dus het kan zijn dat het langzamer is." Heeft de man helemaal gelijk in.

Mijn vraag is zijn er klanten die überhaupt de snelheid van 3,6Mbit/s halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt er aan waar je woont.

Als je in een drukke stad, of op een gewoon druk bezochte plek woont, dan zijn de 3G prestaties over het algemeen een stuk minder.

Zo haal je hier in Utrecht-Centrum over het algemeen ook maar 1 of 2 Mbit van de 7.2 Mbit die Vodafone adverteert, terwijl als je bijvoorbeeld in Amersfoort komt, je al een stuk dichterbij die 7.2 Mbit komt.

Je kunt hier weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Waar heb je deze snelheid gemeten? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosalie74
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-08 16:53
Ik heb de snelheid met de Speedtest.net-app gemeten in Hengelo. Niet echt een drukke stad ofzo.

Maar goed, zoals ik begrijp is het gewoon geluk hebben of je toevallig dicht bij een of andere mast zit en of er veel of weinig andere klanten in de buurt ook bezig zijn met mobiel internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Sorry voor de bump maar ik heb precies hetzelfde probleem.

Gemeten op android met speedtest kom ik uit op maximaal 92-93KB/s wat dus ongeveer 0,71Mbit is.
Ik gebruik een Nexus S, heb verschillende radio's geprobeerd, wat niks uitmaakt.

De metingen zijn gedaan in Den Haag, Amersfoort, Groningen en Haren met vol 3G bereik op een Telfort 1GB 3,6Mbit abbo.

Ben benieuwd of er nog meer mensen hier zijn met dit probleem, ik betaal er voor dus wil ik het ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Even een follow-up. Ik heb gebeld met Telfort en het blijkt dat mijn snelheidslimiet nog niet omhoog gezet was en dus nog op de standaard "ik heb geen mobiel internet" snelheid stond van 768kbps. Na een belletje is het dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Confirmed. Ook hier van 730/30 naar 3800/1200kbps na een telefoontje en 3 dagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Naar aanleiding van dit topic heb ik zelf ook een aantal tests gedaan. Ook ik blijf steken op 730 kbit. Na een belletje naar telfort werd de mogelijke oorzaak gelegd op het niet omzetten van mijn oud mobiel internet abo naar het nieuwe. Ik wacht nog even de technische dienst af maar ik ben er vrij zeker van dat ik hetzelfde heb als voorgaande posters. Telfort heeft de snelheid niet verhoogd na mijn verlenging vorig jaar in juli.

Als ik dit niet had gelezen hier op het forum had ik het ook niet gecheckt, ik denk dus dat er meerdere vaste klanten van telfort dit probleem hebben. Ben hier niet echt blij mee, zit dus al 9 maanden op een limiet van 700 kbps door een foutje van telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielvanraaij
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 04:17
Mnn...ik heb ook al tijden een slechte snelheid, die als ik 'm test rond die 768 kb download uit komt. Ik hoor ook 3,6 mb te hebben. Zojuist gebeld; wel vreemd telefoongesprek. De mederwerker meldde me dat m'n snelheid goed stond. Toen vroeg ik welke snelheid ik hoorde te hebben....dat wist hij niet....moest hij nakijken. Beetje vreemd!
Hij ging nu een soort reset doorvoeren. Even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Hier dus precies hetzelfde. :(
Dit is geen foutje, maar gewoon bewust door Telfort gedaan.
Ik zal blij zijn als ik eindelijk weg kan bij dit kutbedrijf, wat een stelletje oplichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:41
@Marco, alle telco's zijn oplichters, ze zijn immers "de enige". (de grote 3 hè)

Maar gaan we nu ook al zeuren over mobiele internetsnelheid :+
Ik ben blij dat ik bereik heb!
Pagina: 1