Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viegie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
Er is een grote druk op de vrijheid van het internet (ACTA, SOPA, IP-protect) zoals we het nu kennen. Het ACTA-verdrag heeft al heel wat tongen losgemaakt. Dit weekend heeft de Europese Commisie het ACTA-verdrag goedgekeurd, waardoor het omstreden verdrag enkel nog door het Europees parlement moet worden goedgekeurd.

Voor mijzelf, maar ik veronderstel ook voor velen anderen, lijkt de totstandkoming van dit verdrag iets waar wij weinig aan kunnen doen. Echter, nu het verdrag door het Europees parlement moet worden goedgekeurd kan de publieke opinie daadwerkelijk een druk uitoefenen.

Veel mensen kennen, begrijpen of snappen het nut van het verdrag niet in (in België is het verdrag volledig ongekend). Daarom is mijn voorstel een (nederlandstalige) site op te richten (www.neentegenacta.eu of een naam dat aantrekt) om mensen te informeren wat de impact van het ACTA-verdrag is en hoe zij zelf druk kunnen uitoefenen op het Europees Parlement.

Ik plaats dit bericht op Tweakers om eens te horen hoe de stemming is over ACTA, wie mij tips kan geven, wie mij misschien wil helpen met het opzetten van een dergelijke site enz. Enkele personen met kennis van zaken die ik zou kunnen gebruiken en hun kennis gratis ter beschikking willen stellen: personen met juridische kennis, personen die een site kunnen samenstellen, personen een aantrekkelijke opmaak kunnen verzorgen voor de site enz.

[ Voor 5% gewijzigd door Viegie op 20-12-2011 19:45 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb nog nooit van ACTA gehoord.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
YouTube: NO ACTA - Stop the Kraken
NO ACTA - Stop the Kraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Als je serieus een grote actie wilt opzetten zou ik als ik jou was ook eens gaan praten met / rondkijken bij Bits of Freedom.

Qua benodigdheden is het denk ik heel erg belangrijk dat je mensen hebt die een goed verhaal kunnen neerzetten die alle gevaarlijk onderdelen van Acta op een begrijpelijke manier uitlegt.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:29
Hmm dit lijkt wel wat smerig,

http://www.automatisering...h-naar-europees-parlement

Wikipedia: Anti-Counterfeiting Trade Agreement

Piracy aanpakken is een goed streven, maar dit kan uitwerkingen gaan hebben die amper te voorspellen zijn en nare gevolgen voor vrijheid kan betekenen.

Light het aan mij of is dit heel sneaky geregeld? Tis niet heel bekend ofzo geloof ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 20-12-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Vind het wel schrikbarend hoe weinig aandacht en interesse er is. In de media maar ook hier

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

TimDJ schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 23:09:
Vind het wel schrikbarend hoe weinig aandacht en interesse er is. In de media maar ook hier
Er is ook niet echt een discussiepunt. Ik wil mijn kennis wel gratis ter beschikking stellen, echter heb ik bitter weinig kennis.

Hier is trouwens al een website:
http://www.avaaz.org/nl/save_the_internet/?fp

[ Voor 11% gewijzigd door Salvatron op 21-12-2011 01:03 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

@TimDJ: Acta, Protect-IP en Sopa zijn hier op tweakers (in ieder geval in NSTM) al veel vaker voorbij gekomen. Ik denk persoonlijk dat het te maken heeft met een overdaad aan welvaart: waarom zouden we nog ergens voor op de baricades gaan, we hebben alles toch? 'n Verzorgingsstaat, uitkeringen voor als je niet kan werken, 'n dak boven je hoofd, 'n 42" flatscreen 3D TV, 'n nieuwe auto (op afbetaling) voor de deur. So what als je dan geen gratis film kunt downloaden, de TV geeft je alles wat je wil, inclusief de reclame die je zegt wat je moet kopen nadat je de tv en auto afbetaald hebt. En daarnaast: als je niets te verbergen hebt, dan dan heb je van die privacy-dingen toch helemaal geen last?

/sarcasme.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dit topic hoort helaas niet thuis in W&L: het is politiek, niet wetenschap of levensbeschouwing...

Wellicht kan je het nog een keer proberen in NSTM vanwege de actualiteitswaarde van het onderwerp?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.